2020-04-02, 19:14
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nån måste det väl ändå gå att skaka fram.
Vi som kritiserar AT gör det för att vi inte litar på honom, inte för att vi ska stå där.

Då får ni väl föreslå ett bättre alternativ till de styrande. Om ni nu inte anser att det är så svårt.
Citera
2020-04-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tegnell har väl aldrig gjort ett enda fel någonsin? (enligt honom själv)

Sverige bör räkna med ett ökat antal döda nu när coronaviruset letat sig in på många av landets äldreboenden, säger statsepidemiolog Anders Tegnell till Aftonbladet.

– Ja, det är nog tyvärr en konsekvens som vi måste räkna med.

Trots utvecklingen menar Tegnell inte att regeringens förbud mot besök på äldreboenden kom för sent, utan att det fanns väldigt tydliga rekommendationer även innan. Han ställer sig tveksam till om ett tidigare förbud hade gjort någon skillnad.

Han säger också att nuvarande förbud är en ”väldigt tydlig signal” om att äldre måste skyddas.

https://omni.se/tegnell-tveksamt-om-tidigt-besoksforbud-gjort-skillnad/a/BRKMw7

Det finns en risk att Tegnell & Co störtat Sverige ned i avgrunden. Hela världen förundras. Ingen vet säkert, överlevare får facit.
Citera
2020-04-02, 19:15
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Men kära nån... Allt är taget från vad han sagt på presskonferensen eller i TV.

Något knas måste du har råkat ut för, eller så har du inte följt Tegnell och presskonferenserna alls. Eller bara senaste veckan. Eller så har du minne som en guldfisk.

Allt det där jag säger är direkt från Tegnell själv. Jag vet inte om det är låg IQ som ger dig dåligt minne... Eller nåt. Jag har följt det här länge nog.
03 feb 2020

Coronaviruset klassas sedan i går som en samhällsfarlig sjukdom.

Trots det kommer de evakuerade svenskarna endast att sättas i så kallad ”frivillig hemkarantän”.

Risken att smittan skulle kunna spridas i Sverige med den här gruppen är helt obefintlig, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsomyndigheten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRdlw1/experten-ingen-risk-att-svenskarna-kan-sprida-coronaviruset

06 mars 2020
Antalet svenska fall av coronaviruset kan ha nått sin topp, sade statsepidemiolog Anders Tegnell i går till DN.

Det finns anledning att tro att vi kommer att peaka nu, att vi har peakat.

Men uttalandet kritiseras av epidemiologen Joacim Rocklöv för att vara riskfyllt.
https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-kritiseras-for-uttalande-riskfyllt/
03 mars 2020
Ökningen av antalet svenskar som drabbats av det nya coronaviruset utomlands och som har återvänt till Sverige har nått en topp och kommer snart att klinga av. Det säger statsepidemiolog Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten till DN.

– Det finns anledning att tro att vi kommer att peaka nu, att vi har peakat.

Du tror alltså att det nu går neråt?

– Ja, det kanske går upp något. Men sedan kommer det med all sannolikhet att gå nedåt, om det inte dyker upp nya områden i världen där det är stor smittspridning och som folk reser till väldigt mycket, svarar Anders Tegnell.

Statsepidemiologen bygger sin slutsats på att i så gott som samtliga fall av sjuka i Sverige har man lyckats spåra smittan till Italien.
[url]https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-coronafall-i-sverige-kan-ha-natt-toppen-kommer-snart-att-klinga-av/[/

Jag tror att du har problem med tid och rum, och naturligtvis förståelse.

Du citerar gamla uttalanden - vilka var korrekta då - och placerar dem idag.

Försök hänga med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Varför fan ökar Stefan Lövfen i förtroendemätningen just nu? Är det ett skämt?

https://www.expressen.se/nyheter/lofven-rusar-i-matning-nationell-samling/

Kriser brukar resultera i ökat stöd till sittande makt, förutsatt att det hanteras någorlunda väl..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Så blir det ofta under kristider, att den sittande ledningens popularitet ökar. Samma har hänt i t ex Finland där sossarna nu ökat med över 4 procentenheter och återigen knipit första platsen från Sannfinländarna.

Även i Italien,Frankrike och Tyskland har flyktingvurmande folkförrädarpartier stärkt sina aktier.
Citera
2020-04-02, 19:16
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det var väl det jag sa?
Detta har jag misstänkt sedan början och nu börjar kartongfasaden rämna. Och så de vanliga lögnerna vid rapportering internationellt, man fattar fortfarande inte att tiden hinner ifatt.
Citera
2020-04-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Kriser brukar resultera i ökat stöd till sittande makt, förutsatt att det hanteras någorlunda väl..

Och det tycker du? Att det hanteras någorlunda väl? Börjar fatta varför detta land är så skitigt.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Den är väl på plats.

Men fortsätt du att sälla dig till amtörepidemiologer, hockeymålvakter och andra tyckare.
Den har trillat vid sidan av, pröva igen.

Och ja, jag kommer att fortsätta att kritisera FHM då de är en tramsmyndighet som har skött det här uselt från första stund. Skärper de sig så ändrar jag uppfattning om dem, men inte innan dess. De har mycket att bevisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Det har ju vart känt att det tidigare var en överrepresentation av bl.a. somalier.

Fortlöper den överrepresentationen alltså? Om ,låt säga, 1/3 av de intensivvårdade har utländsk bakgrund så kommer detta skapa en jäääävla debatt när detta är över

Jag kan bekräfta att det är fler än 1/3 del på intensiven i sthlmsområdet med utländsk bakgrund.
Sen spelar det ingen som helst roll varifrån man kommer. Oavsett vem som ligger på intensiven så är det fasiken synd om dom.
Detta är bara ytterligare ett bevis på hur tragisk vår integrationspolitik varit i sekler.
Citera
2020-04-02, 19:18
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Även i Italien,Frankrike och Tyskland har flyktingvurmande folkförrädarpartier stärkt sina aktier.
Tysklands statistik ser så här långt väldigt stark ut, vore väldigt konstigt om folket var missnöjt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det är skrämmande att Sveriges myndigheter i ett tidigt stadium bestämde att Sverige skulle vara ett av dessa 146 länder. Jag hade föredragit att många länder tillsammans bestämde sig för att hålla Covid-19 borta. I så fall hade Sverige inte varit ensamt och isolerat från omvärlden.

Kina hade kanske varit ensamt och isolerat. Men en välmående omvärld skulle ha valet att hjälpa Kina genom att skicka medicinskt bistånd.

- Även influensa hade kunnat stoppas med helt stängda gränser. Men ingen ansåg det vara värt besväret att stänga gränserna för att hålla influensan borta. När ännu otrevligare sjukdomar uppstår, så behöver vi begrunda hur hemska sjukdomar vi är beredda att acceptera innan vi stänger gränserna.

Beträffande influensor, så finns det kanske ett smidigare alternativ än att stänga gränserna. Kan ytterligare influensor undvikas genom att kineserna börjar behandla djur bättre? Ifall bra djurhållning kostar för mycket pengar, så finns alternativet att äta en större andel grönsaker.

- Jaså?

- Helt riktigt. Detta har jag försökt påpeka.

När myndigheterna släppte in Covid-19, så öppnade dom dörren för en massa annat elände som följer med. Detta elände inkluderar ekonomisk kris, och alla följder som dålig ekonomi har för hälsan. Anders Tegnell kommer att kosta Sverige stora pengar.
Att stoppa corona är och var aldrig ett alternativ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Och det tycker du? Att det hanteras någorlunda väl? Börjar fatta varför detta land är så skitigt.

Vad är fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in