2020-04-02, 19:20
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Tv4 nyheterna visade upp en mer ärlig bild av krisen och avsaknaden av skyddsutrustningen inom äldreomsorgen.
SVT mörkar och skyddar den feministiska regeringen, stor skandal.
Det kommer bli massdöd på våra äldreboenden, 90 kommuner har äldre boendes smittade med Covid-19.

Såg du slutet av TV4 Nyheterna? Han sa att ny info kommit i slutet av sändningen, att 179(!) dött i Sthlm idag och Älvsjösjukhuset aktiveras.

Hör jag i syner??
Citera
Medlem
Sverige leder dödlighetsligan i Norden. Heja Tegnell. Bra jobbat.

https://twitter.com/JohanJaveus/status/1245725746171183105
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Vad är fel?

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, jag fattar mig inte på varför Löfvens förtroende ökar under dessa tider. Sveriges hantering av situationen är usel och kass.
Citera
2020-04-02, 19:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Ja, det har dött 179 personer sammanlagt i Stockholm nu, inte idag.

Han sa fan senaste dygnet eller nåt. Då måste han sagt fel.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Fick veta av en bekant som jobbar inom vården att typ majoriteten som har hamnat i intensiven i Stockholm har somalisk bakgrund. Gemensamma nämnare var inte ålder utan övervikt.

När jag gick på mellanstadiet kommer jag ihåg att vi drog följande skämt:

"Vet du vem som var den första människan på månen?

Neil Armstrong?

Nej, en somalier som lekte med ett gummiband"

Det skämtet funkar inte på somalier i Sverige längre.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Givetvis.
Sverige börjar även uppmärksammas internationellt för sitt rationella sätt att hantera en kris av episka mått. Såvida inte dödssiffrorna plötsligt sticker iväg kan detta bli en ny förebild för många länder.
Tror du ens på det där skitsnacket själv?
Men visst, jag förstår syftet: ”Nu ska vi minsann visa världen!”.
Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Kan inte undgå din reservation du smög in.
”Vi kommer att bli en förebild, bara inte alltför många dör.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Seriöst. Hörde jag rätt nyss i slutet av TV4 nyhterna?!

179 döda idag i Stockholm sa han.
Hörde också det. Men https://c19.se som alltid brukar vara snabbast med uppdateringar säger att 48 har dött idag??
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Almost as if these studies don’t really hold an incredible amount of weight, aren’t peer-reviewed and are the product of every professor in the subject rushing to push out their own papers to lengthen their portfolios.

Governments the world over are working on an IFR of 1%, maybe some are working on an IFR as low as 0.7% but none of them are assuming an IFR lower then that except Sweden, where the FHM have released their models suggesting an IFR of 0.025%

Men 0,7 procent bygger på att vilka smittas..? Om de första 50-60 procent i Sverige som smittas är framför allt unga, så påverkar det ju dödligheten.

Var talar FHM om IFR 0,025?
Citera
2020-04-02, 19:22
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Tv4 nyheterna visade upp en mer ärlig bild av krisen och avsaknaden av skyddsutrustningen inom äldreomsorgen.
SVT mörkar och skyddar den feministiska regeringen, stor skandal.
Det kommer bli massdöd på våra äldreboenden, 90 kommuner har äldre boendes smittade med Covid-19.

Vad menar du att SVT mörkar? De tar ju upp just det du nämner hela tiden.
Vad har feminism med det att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Jag kan bekräfta att det är fler än 1/3 del på intensiven i sthlmsområdet med utländsk bakgrund.
Sen spelar det ingen som helst roll varifrån man kommer. Oavsett vem som ligger på intensiven så är det fasiken synd om dom.
Detta är bara ytterligare ett bevis på hur tragisk vår integrationspolitik varit i sekler.

Helt enig, tragiskt oavsett bakgrund. Jag tänker mer precis som du skriver, att det kommer drastiskt tydliggöra de absurda konsekvenserna av den totala naivitet till invandring och integration.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Då får ni väl föreslå ett bättre alternativ till de styrande. Om ni nu inte anser att det är så svårt.
Det är våra politikers sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, jag fattar mig inte på varför Löfvens förtroende ökar under dessa tider. Sveriges hantering av situationen är usel och kass.

Som vad , ge exempel? Ibland låter det på vissa som att vi inte hade haft ett enda fall i Sverige om det skötts "bättre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in