2020-04-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Vittnet minns nu inte om han såg avspärrningarna vid motorvägen när de åkte till sommarstugan.

Målsägarbiträdet läser nu ur förhöret med vittnet. I det står det att 45-åringen bad vittnet att sota.
- Jag minns inte det, svarar han.

Glömskan verkar gå i släkten...

Oerhört anmärkningsvärt att de passerat avspärrningarna på motorvägen UTAN att prata om det.
Allra helst om det är en person man känner och som man tidigare kallat för vän som är försvunnen och hela familjen är indragna på förhör för inblandning!

Här på gatan går truten i ett på grannar om bara någons katt inte synts till på tre dagar.

Enda anledningen till att man INTE pratar om det är för att man inte vill prata om sånt man är skyldig till eller delaktig i ELLER att man har svårt för att stirra sanningen i vitögat.
Så den normala reaktionen borde vara: "OJ! Undrar om de hittat Lena?" och "Hoppas de har hittat Lena!"
Varenda en av oss börjar väl spekulera i frågor som "Oj, undrar vad som har hänt här?" om man passerar avspärrningar och polis osv en vanlig eller ovanlig dag. "Har dom krockat, eller vad har hänt?" - man diskuterar med varandra för vi är av naturen nyfikna och försöker hela tiden förstå vår omvärld! INTE TIGER VI!
Citera
2020-04-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
HD vill inte vara den som sätter dit SD och farsan spelar med. Det enda som verkade trovärdigt idag var golvvärme kontra matta, resten var minnesförluster, undanhållanden och en och annan (sannolik) lögn.
Fan vilken sjuksköterska.

Ja det kan man säga. Tänk om man varit patient där hon arbetar .. och hon får för sig något.
Kan barnen och t.o.m. hon själv dö, så vem kan inte dö ...av misstag eller så. "Patienten besvärlig för lång tid nu, har haft ont för länge."
Citera
2020-04-02, 16:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det här är helt enkelt sagt ofattbart,

SD har sedan länge varit frihetsberövad, vederbörande står skäligen misstänkt för att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m, och nu är han huvudpersonen inom en mordrättegång mot ifrågavarande själv och SD är fullständigt medveten om hur ytterst allvarligt detta är och hur allvarlig den nuvarande situationen är för vederbörande, ändå sitter han på en stol inom en pågående rättegång och flinar.

En sak kan i alla fall konstateras och det är, att någoting inte står riktigt rätt till inom vederbörandes huvud som beter sig på ett sådant sätt i en så allvarlig sitts som vederbörande nu sitter i ... SD:s flinande är inte friskt.

Mvh/ @JokerMannen

Nej, det mesta med honom verkar långt ifrån normalt. Inte konstigt att många drar öronen åt sig efter ett tag. Inte minst de han limmat desperat på.

Det verkade inte vara så att folk står i kö för att vittna till hans fördel direkt.

Det är bara denna lilla Teflonsekten som hänger kvar. Den är liten, men ändå skrämmande stor...

"Jag vill inte svara på det", "Jag minns inte", "Det var en hypotetisk fråga", "Jag minns inget, det är helt tomt". "Det var barnens idé", "LW och grannarna tyckte det är kul när jag fotar in i hennes/deras privatliv".

Mvh
/FS

Bra jobbat av #TeamÅsaHiding !
Citera
2020-04-02, 16:33
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Googlat lite nu. Det HÄNDER (men extremt sällan, på denna sida år 2010) att det sker pelletsbränder. Sker det så är det vanligtvis i lager, flerfamiljshus och pelletsfabriker.

#TeamÅsaHiding

Det var väl inte en brand i sig utan att tre barn som var hemma tyckte att det rök ur pelletspannan varvid de ryckte till sig en pulversläckare och spred släckmedlet överallt. Detta skall ha skett i slutet av mars -18.

Saneringen var inte efter en brand utan att släckmedlet var spritt överalt. Enligt firman som sanerade så måste man göra rent i flera omgångar för att få bort allt.
Citera
2020-04-02, 16:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad SD glömmer när han förklarar sina fotograferingar är också att han skickade sms med lydelser såsom: "Tredje besöket idag - blir nog några till" (absolut inte ordagrant). Och detta skickade han tillsammans med fotona. Han var inte intresserad av att träffa henne - hon skulle bli osäker och rädd. Självklart går inte rätten på den lätta.
Jajaja lunga ner dig nu, kvinna.
Det är inte ens ett indicium. Vad det har med mordet att göra kan man verkligen fråga sig.
Skrämmande likt den kvasi juridiska fortsättningen på skvallret i tråden.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-02 kl. 16:46.
Citera
2020-04-02, 16:49
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Japp, så står det i FUP. De kom inte in när de väl var framme.

Det är ju lite olika i olika förhör. Enligt ett förhör så hade HD ringt och fått koden som han skrev ner på en lapp. Enligt ett annat hade de inte koden för att mobilen beslagtagits och jag har för mig att det vid nåt tillfälle också påståtts att koden inte fungerade.
Citera
2020-04-02, 16:52
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jajaja lunga ner dig nu, kvinna.
Det är inte ens ett indicium. Vad det har med mordet att göra kan man verkligen fråga sig.
Skrämmande likt den kvasi juridiska fortsättningen på skvallret i tråden.

Har Juridikstudenten möjligen kört på indicie-tentan?
Tror att det kan vara av intresse för rätten om SD stått utanför LW:s hus, fotat och skrivit uppenbart hotfulla meddelanden.
Men du kanske tycker att dom istället borde fokusera på tunga fakta såsom hur många LW egentligen legat med?
Citera
2020-04-02, 16:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du inte negligerat vad som framkommit om Lena hade du förtått att det är larvigt att insinuera att hon gick att skrämma med några bilder.

Om det var ett så stort problem så hade
hon väl dragit ner persiennerna.
Hur svårt kan det va’?

Och ändrat koden så att SD inte kunde
komma och gå som han ville.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-02 kl. 16:57.
Citera
2020-04-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Oerhört anmärkningsvärt att de passerat avspärrningarna på motorvägen UTAN att prata om det.
Allra helst om det är en person man känner och som man tidigare kallat för vän som är försvunnen och hela familjen är indragna på förhör för inblandning!

Här på gatan går truten i ett på grannar om bara någons katt inte synts till på tre dagar.

Enda anledningen till att man INTE pratar om det är för att man inte vill prata om sånt man är skyldig till eller delaktig i ELLER att man har svårt för att stirra sanningen i vitögat.
Så den normala reaktionen borde vara: "OJ! Undrar om de hittat Lena?" och "Hoppas de har hittat Lena!"
Varenda en av oss börjar väl spekulera i frågor som "Oj, undrar vad som har hänt här?" om man passerar avspärrningar och polis osv en vanlig eller ovanlig dag. "Har dom krockat, eller vad har hänt?" - man diskuterar med varandra för vi är av naturen nyfikna och försöker hela tiden förstå vår omvärld! INTE TIGER VI!
Efter en låång dag vid skärmen (tidigt morgon läst ikapp sedan 18-tiden igår sedan NA, sedan läst ikapp tråden igen)!

Någonstans under denna tid har jag läst att HD vid sitt förhör den 19:e uppfattade förhöret som väldigt märkligt, mycket spring fram och tillbaka, sms mm. Hennes tanke då var att de ev kunde vara LW som var hittad.

Om det var så att hennes pappa hämtade upp henne för att åka ut till stugan kanske de tog omvägen (det är en omväg polisstn - stugan) och kollade om det var avspärrat vid mordplatsen.

Pratat om det måste de naturligtvis ha gjort.

Från det ena till det andra:

Vad jag läst om jag kommer ihåg rätt ang LW:s blodskvättande i SD:s hus... HD berättade för en kompis om detta och hon (kompisen) tyckte att HD:s röst lät konstig när hon berättade. Har också för mig att hon sa att det kom från SD.

Jag vill inte sprida trådsanningar men kanske det går upp ett Liljeholmens för någon annan om mitt minne stämmer (eller ej).
Citera
2020-04-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är ju lite olika i olika förhör. Enligt ett förhör så hade HD ringt och fått koden som han skrev ner på en lapp. Enligt ett annat hade de inte koden för att mobilen beslagtagits och jag har för mig att det vid nåt tillfälle också påståtts att koden inte fungerade.
Jag tror att det låg en lapp på köksbordet (mitt pensionärsminne).
Citera
2020-04-02, 16:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om det var ett så stort problem så hade
hon väl dragit ner persiennerna.
Hur svårt kan det va’?

Ja, och kanske ännu hellre murat in sig. Sitta där öppet och tvinga SD att smyga runt och fota.
F ö något grannarna borde fundera på, om SD mot förmodan kommer ut. Det är ju inte bara LW som provocerat SD att titta in, lysa med ficklampor och ta bilder.
Citera
2020-04-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hans lilla utspel idag i rätten hjälpte inte heller honom. Innan har han anklagat poliserna för att ljuga. Idag anklagade han läkaren som gjorde undersökningen för att ha ljugit. Han har en väldigt märklig inställning och ett konstigt sätt att hantera det. Nästan som om han njuter av själva uppmärksamheten. Han tycker sig vara förmer än andra liksom.

SD tycker att alla ljuger utom honom, JG, HD och hennes pappa.
Han fortfarande tror
"min fasta övertygelse är att det här brottet kommer inte att lösas"

Nej SD du har fel, jag hoppas på livstid eller minst fängelse på 18 år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in