2020-04-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
det är rätt tomt här med...de ända man ser är dem som går i mindre grupperingar med halvmeters avstånd.

Vilken stad?
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Vad är växlingskursen på flashback coins?

Ingen aning. Men de flesta verkar vara experter inom epidemiologi i vart fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Han styr inte landet, han råkar vara en frontfigur för en stor myndighet med många anställda, som med gemensam erfarenhet och expertis ger råd till regeringen.

Tror du på det själv? Expertis? På vad då? Hur man offrar alla gamla människor för att rädda ekonomin från pensionerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Fyfan det är dubbelt så många som de amerikanska soldater som dog i Vietnamkriget

Men snälla, sortera lite....det är naturen som talar, och kallar till dödsbädden, endast för de som redan är mycket svaga och nära slutet, givetvis med några undantag. Min analys framåt, är att den nästan ohämmade utbredningen av människor regleras, för eller senare. Vill du, som kanske är helt frisk och knappt märker denna ganska svaga influensa jmft. med många tidigare ( t.ex. mässlingen) byta med en multisjuk; du tar döden och den multisjuke blir kvar, förmodligen en kort stund till?

Förlåt mitt ganska skarpa och krassa resonemang, hur mycket vi än försöker kommer de försvagade att dö tidigare än de friska, naturens gång, som vi inte kan ändra på....
Citera
2020-04-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Vilken stad?
norrbotten
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han har inte erkänt något. Aftonbladet har satt det som rubrik, men när man tittar på vad han faktiskt sagt så är det hästlängder från ett "erkännande".

Här får du ditt efterfrågade erkännande. Anders erkänner ett misslyckande. Men inte att det är ett personligt misslyckande. Så inga hästlängder från ett erkännande som du pratar om.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg796n/tegnell-inte-personligt-ansvarig-for-fler-aldre-smittade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Är själv halvitalienare och har mycket släkt som bor kvar och de håller på karantänsreglerna väldigt hårt.

Det är inte stora middagar eller sociala sammankomster. Finns säkert idioter som struntar i detta men landet har slutit upp väldigt bra

Också mina vänner i Toscana är väldigt noga med att hålla på reglerna. Polisen är dessutom väldigt aktiv och de som åker fast för att ha brutit mot reglerna får böter och kan t.o.m. åka i fängelse.

Mina vänner säger att de är helt övertygade om att restriktionerna som införts har varit helt nödvändiga.
De är helt förfärade över de höga dödstalen i Lombardia och är livrädda för att smittan ska utvecklas på samma sätt i Toscana.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Another person named the Diamond Princess closed population study where the IFR landed at over 1%, but you can’t forget several of those people are still in intensive care and many more are still infected. Not to mention they were given the best medical care available to them. 1% IFR is the best case scenario. We’ve long since moved past a situation where this would be applicable to Sweden in the long run.

Men utgör passagerarna på Diamond Princess, ett snitt av Sveriges befolkning, sett framför allt till ålder? Jag vet inte, men jag förknippar kryssningar i Medelhavet och Karibien med framför allt äldre personer, dock oftast ganska friska gamlingar. Men så kanske det inte var på Diamond Princess.
Senast redigerad av Troian 2020-04-02 kl. 19:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Är självklart inte verkningslös även om den inte är absolut. Målet är inte att komma ner till 0.
Det karantän kan göra är att platta till kurvan. Det betyder att lika många blir smittade men det tar längre tid för epidemin att klinga av.

Så en viss rörelseinskränkning är bra för att inte så många ska smittas samtidigt.
Citera
2020-04-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Everybody forgets that the 1% IFR is the best-case scenario where hospitals aren’t overwhelmed and resources aren’t non-existent. It’s very possible to see these numbers rise to above 5% or even higher if hospitals crash. You can’t use the Imperial College studies without reading them properly.

Another person named the Diamond Princess closed population study where the IFR landed at over 1%, but you can’t forget several of those people are still in intensive care and many more are still infected. Not to mention they were given the best medical care available to them. 1% IFR is the best case scenario. We’ve long since moved past a situation where this would be applicable to Sweden in the long run.

Snarare runt 0,5%

https://www.livescience.com/death-rate-lower-than-estimates.html
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Fy fan, snart når corona upp till den vanliga influensan i Italien.
Cirka 17000 dör varje år i Italien av den. Corona uppe i 13000 redan!
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clase2
En reflektion:
För två veckor sedan så berättade min svägerska som jobbar inom äldreomsorgen som sjuksköterska att personer som var förkylda besökte sina anhöriga.
Hon påpekade det olämpliga med detta men de sa att " det är väl inte så farligt ,jag har bara en vanlig flunsa,mamma brukar aldrig vara förkyld".

Nu har det visat sig att flera på äldreboendet har drabbats av covid-19,några är riktigt dåliga...

Vad i h-vete ska det behövas för att anhöriga ska hälla sig borta från äldreboenden?
Omeddelbart anhållande för mordförsök? Avlägsnande med hjälp av securitas?

Var och handlade på COOP igår , en stor plexiskiva var upphängd framför kassan,chefen som råkade vara där sa att det var nödvändigt för att vissa kunder hostade rakt på kassapersonalen...

Min åsikt är att nu får det fanimej räcka med rekommendationer och önskemål från myndigheter, nu måste det fram med tvångåtgärder!
tror att du inte kan räkna med att svetsaren och hans regering har varken förstånd eller mod till att fatta tuffa politiska beslut. Svetsaren mer eller mindre knähund åt FHM...

Tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in