Citat:
Ursprungligen postat av
Utspilld
En förståndshandikappad människa hade kunnat se det här komma innan Tegnell och FHM. Ändå har en stor del av Sveriges befolkning litat på denna myndighet. Det är faktiskt värre ställt med vårt folk än man kunde ana.
Herregud vilken dum befolkning vi har i det här landet. Det är som många helt tappat förmågan att tänka själva.
Vi lever i en paradox där det är smart att vara dum och dumt att våga tänka fritt/tänka själv och göra egna analyser. Vi behöver inte heller analysera något för det finns alltid en massa "experter" som gör det åt oss. Vi uppmanas snarare hela tiden att inte göra egna analyser,främst av media och myndigheter såklart.
Hade det inte varit så skrämmande, så hade det kunnat vara humor på hög nivå.
Med det sagt: så behöver inte det innebära att allas analyser är helt klockrena alltid ,men alla får agera utefter sina egna analyser och göra det bästa i sin situation. Kan man dessutom konsten att analysera, då ifrågasätter man gärna sin egen slutsats mer än en gång.
Jag och några andra med mig, kallar det London-England-syndromet. (det grundar sig i att Amerikansk media generellt aldrig säger "London".
Utan alltid benämner det som "London-England" vilket gör att människor aldrig behöver reflektera var London ligger.
Och på så sätt blir lite dummare för varje gång de slipper tänka själv.
(Jag hade kunnat utveckla ännu mer men det kommer bli så långt inlägg att ingen kommer orka läsa det.)
Jag förstår inte var övertron till myndigheter och i synnerhet inte Anders Tegnell kommer ifrån.
Att nästan hälften av Sveriges befolkning är så villiga att kasta bort mer av sin egen makt till fördel för kontrollorgan kan jag bara se som ovilja till eget ansvar.
Det är ju alltid lättare att någon annan "tar ansvar" än att man själv ska göra behöva det.
(Lite samma princip som med EU)
Då har man dock samtidigt gett bort möjligheten att klaga när "ansvaret" utnyttjas av enskilda tjänstemän, något som alltid verkar vara återkomma.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrandiLove
Ni som har haft så starka åsikter om anders tegnell, hur tänker ni nu när det har visat sig att han hade rätt? Skäms ni?

Jag undrar vad ditt inlägg att Anders Tegnell "hade rätt" baseras på ?
Du borde ju lätt kunna visa på fakta som säger att så är fallet.