2020-04-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sverige har 14e högst dödlighet i världen. Inte i EU utan VÄRLDEN. VÄÄÄÄÄRLDEN.
Och i EU är Sverige på 7 av 27 av de som har mest dödsfall.
Citera
2020-04-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
En förståndshandikappad människa hade kunnat se det här komma innan Tegnell och FHM. Ändå har en stor del av Sveriges befolkning litat på denna myndighet. Det är faktiskt värre ställt med vårt folk än man kunde ana.

Herregud vilken dum befolkning vi har i det här landet. Det är som många helt tappat förmågan att tänka själva.

Vi lever i en paradox där det är smart att vara dum och dumt att våga tänka fritt/tänka själv och göra egna analyser. Vi behöver inte heller analysera något för det finns alltid en massa "experter" som gör det åt oss. Vi uppmanas snarare hela tiden att inte göra egna analyser,främst av media och myndigheter såklart.

Hade det inte varit så skrämmande, så hade det kunnat vara humor på hög nivå.

Med det sagt: så behöver inte det innebära att allas analyser är helt klockrena alltid ,men alla får agera utefter sina egna analyser och göra det bästa i sin situation. Kan man dessutom konsten att analysera, då ifrågasätter man gärna sin egen slutsats mer än en gång.

Jag och några andra med mig, kallar det London-England-syndromet. (det grundar sig i att Amerikansk media generellt aldrig säger "London".
Utan alltid benämner det som "London-England" vilket gör att människor aldrig behöver reflektera var London ligger.

Och på så sätt blir lite dummare för varje gång de slipper tänka själv.

(Jag hade kunnat utveckla ännu mer men det kommer bli så långt inlägg att ingen kommer orka läsa det.)

Jag förstår inte var övertron till myndigheter och i synnerhet inte Anders Tegnell kommer ifrån.
Att nästan hälften av Sveriges befolkning är så villiga att kasta bort mer av sin egen makt till fördel för kontrollorgan kan jag bara se som ovilja till eget ansvar.
Det är ju alltid lättare att någon annan "tar ansvar" än att man själv ska göra behöva det.
(Lite samma princip som med EU)

Då har man dock samtidigt gett bort möjligheten att klaga när "ansvaret" utnyttjas av enskilda tjänstemän, något som alltid verkar vara återkomma.

Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Ni som har haft så starka åsikter om anders tegnell, hur tänker ni nu när det har visat sig att han hade rätt? Skäms ni?

Jag undrar vad ditt inlägg att Anders Tegnell "hade rätt" baseras på ?
Du borde ju lätt kunna visa på fakta som säger att så är fallet.
Senast redigerad av Throwaway1912 2020-04-01 kl. 22:17.
Citera
2020-04-01, 22:02
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
Jag önska det vore ironi..
T-tröjan är förstås ironisk, även om det flög över dig trots dess tydliga text.
Citera
2020-04-02, 06:50
Medlem
radarpars avatar
Intervju med AT i BBC Newsnight där han försvarar den svenska linjen.

https://mobile.twitter.com/BBCNewsnight/status/1245473503551328258
Citera
2020-04-02, 06:57
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Vi lever i en paradox där det är smart att vara dum och dumt att våga tänka fritt/tänka själv och göra egna analyser. Vi behöver inte heller analysera något för det finns alltid en massa "experter" som gör det åt oss. Vi uppmanas snarare hela tiden att inte göra egna analyser,främst av media och myndigheter såklart.

Hade det inte varit så skrämmande, så hade det kunnat vara humor på hög nivå.

Med det sagt: så behöver inte det innebära att allas analyser är helt klockrena alltid ,men alla får agera utefter sina egna analyser och göra det bästa i sin situation. Kan man dessutom konsten att analysera, då ifrågasätter man gärna sin egen slutsats mer än en gång.

Jag och några andra med mig, kallar det London-England-syndromet. (det grundar sig i att Amerikansk media generellt aldrig säger "London".
Utan alltid benämner det som "London-England" vilket gör att människor aldrig behöver reflektera var London ligger.

Och på så sätt blir lite dummare för varje gång de slipper tänka själv.

(Jag hade kunnat utveckla ännu mer men det kommer bli så långt inlägg att ingen kommer orka läsa det.)

Jag förstår inte var övertron till myndigheter och i synnerhet inte Anders Tegnell kommer ifrån.
Att nästan hälften av Sveriges befolkning är så villiga att kasta bort mer av sin egen makt till fördel för kontrollorgan kan jag bara se som ovilja till eget ansvar.
Det är ju alltid lättare att någon annan "tar ansvar" än att man själv ska göra behöva det.
(Lite samma princip som med EU)

Då har man dock samtidigt gett bort möjligheten att klaga när "ansvaret" utnyttjas av enskilda tjänstemän, något som alltid verkar vara återkomma.

Jag undrar vad ditt inlägg att Anders Tegnell "hade rätt" baseras på ?
Du borde ju lätt kunna visa på fakta som säger att så är fallet.
Angående att svenskar vill att någon annan tar ansvar så handlar det ju om lättja fött ur att ha det för bra, dom är för egotrippade och fokuserade på sig själva helt enkelt. Enklast att bara göra som alla andra och om man har fel är man inte ensam. Dessutom är det jobbigt för dom flesta att revidera sin världsbild.
Citera
2020-04-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Intervju med AT i BBC Newsnight där han försvarar den svenska linjen.

https://mobile.twitter.com/BBCNewsnight/status/1245473503551328258
Kung han är

Omvärlden börjar fatta att det inte var så smart att få panik
Citera
2020-04-02, 10:42
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameQ
Lite graverande fakta om Anders Tegnell!
2006 tillsatte Tegnell som chef på Socialstyrelsen(SoS) en expertgrupp som skulle utreda om HPV-virus skulle ingå i det allmänna vaccinationsprogrammet för flickor i årskurs 5-6. Tre av sex experter i gruppen hade tydliga kopplingar till vaccinbranschen(bolag).

HPV vaccinet Gardasil har visat sig ge reducerad fertilitet hos unga kvinnor.

"Vi kunde inte se det komma"
"Vi har varit naiva"
"Vi behöver se över våra rutiner"

Strax innan:

"230,240,250 000, här är doktorns konsultarvode"

Läkemedelsverket är helt kontrollerat av läkemedelsbolagsjättarna. Det går inte att reformera systemet och det enda som fungerar är att riva det och bygga nytt utan tidigare ingående personer.
Citera
2020-04-02, 10:46
Medlem
Nu börjar vänstern omfamna Anders Tegnell. Mest i ren motreaktion för att det är många Sverigevänner och Bensinupprorsfolk som uttryckt sin vrede.
Sitter nån skamfilad käring och skriver "Jag tror på Anders❤"
Citera
2020-04-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Hur har Tegnell rätt menar du? Han har ju varit en talking head hela tiden. Inte många rätt från hans sida.

Förutom det där rådet att hamstra toalettpapper kan jag inte se några större fel i det han sagt under presskonferenserna.
Citera
2020-04-02, 14:24
Medlem
Passepartouts avatar
Presskonferens, Tegnell:

"We have no hidden agenda" [harkel, harkel, tupp i halsen].
Citera
2020-04-02, 18:33
Medlem
NickeNicknames avatar
Nån som hört nått hur långt det ska få gå innan dom pudlar och gör en helomvändning,eller är prestigen för stor bland dessa politiker ?
Citera
2020-04-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Kung han är

Omvärlden börjar fatta att det inte var så smart att få panik
Hur menar du? Det är snarare reporterns oförmåga att ifrågasätta hans försvar ”ingen (nation) har någonsin gjort detta”, det är en underliggande (bort)förklaringsmodell i argumentation konsekvent, vilket är fel, två tydliga exempel Taiwan och Sydkorea. Det använder andra metoder, med framgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in