2020-04-02, 18:39
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
De jag känner gör det trots förbud.

Fina vänner du har. Var bor dom?
Citera
2020-04-02, 18:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Jag är bara lite nyfiken såhär i efterhand - hur kunde du vara så bombsäker på att detta är en helt vanlig liten förkylning?

Har du tvärvänt nu när det Stabila Geniet också har tvärvänt? Det kanske var det du menade med att det kommer vara glömt om 2-3 veckor? Alltså att ni glömmer att ni hade fel, trots er stora förmåga att ignorera vetenskap?

Naaaww, en stalker! Ja, se hur jag kan vara lika tvärsäker som ex. Tegnell et al. Tror säkerligen du stött på fler av mina inlägg i denna tråd där du sett att jag vacklat, fram och tillbaks, mellan ytterligheterna då detta är en ytterst ovanlig situation. Javisst, borde inte varit så tvärsäker i början, men fortfarande så är dödstalen i paritet med en vanlig säsongsinfluensa. Dock så finns en viss eftersläpning och de långvariga effekterna vet vi inte så mycket om ännu. I de inlägg som du så finurligt lyckats undgå så skulle du sett att jag vacklat från att vara helt säker på att detta inte är allvarligt till att detta, i princip, är armageddon (ja, jag överdriver lite) - detta blir tydligare längre fram i tråden, eller blir det bak (senare).

Vetenskapen har visat sig haft fel mången gånger förr och när man ser hur världen attackerar problemet och varans metoder så förstår man komplexiteten i det hela. Kanske bättre att adressera dina frågor till dem - jag är bara en novis som spekulerar och att detta var värre än jag först trodde är mig säkerligen förlåtet av de flesta - i alla fall Tegnell, han skulle förstå mig, han... Käre, Tegnell!
Citera
2020-04-02, 18:40
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Var hittar man denna framförda kritik?

https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/vad-haller-sverige-pa-med-vakna/
Citera
Medlem
Ratis avatar
Tegnell tror att vi kommer få se fler dödsoffer bland dom äldre, enligt Aftonbladet.

Ifall det nu var någon som trodde att vi skulle ha 0 dödsoffer från och med imorgon.
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En bra, ganska kort film som förklarar bra varför corona inte är jämförbart med vanlig förkylning som vissa ännu hävdar.

https://m.youtube.com/watch?v=FVIGhz3uwuQ

En lite roligare film om hur djuren återvänder när människor i stängda samhällen håller sig inne.

https://m.youtube.com/watch?v=DO4NZXJJYz8
Det för tankarna till naturens och djurlivets stora återkomst efter digerdöden. Skogarna växte till sig och djurlivet återerövrade markområden.
Citera
Medlem
Regeringen överväger att stoppa alla resor till Gotland om Folkhälsomyndighetens rekommendationer inte hörsammas. Det uppger regeringskällor för Expressen.

Enligt tidningen pågår diskussioner mellan flera departement och myndigheter om att hindra alla som inte är folkbokförda på ön från att åka dit.

Om regeringen tar ett sådant beslut kommer det troligtvis ske strax innan påskhelgen nästa vecka. (Aftonbladet)
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Vad tror du händer med vården om de som jobbar där och har barn resonerar som du?

Men vad är det du ens argumenterar för? Är man så jävla nojiga som ni verkar vara så håll er jävla avkomma hemma.
Citera
2020-04-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkasson
Precis inget av det du skriver stämmer med verkligheten. Hur kan bollen ta så stenhårt i stolpen?!
Man har från alla myndigheter och regering varit VÄLDIGT tydliga med att det värsta fortfarande är på väg. Möjligen att din vad det verkar, inte alltför skarpa skalle spelar dig ett spratt och ÖNSKAR att det snart ska vara över. Men kämpa på, det är fler som är rädda för det här. Så du behöver inte skämmas för att du är totalt ologisk i dina uttalanden.

Tegnell hevder at sykehusene har hatt *lang tid* på å forberede seg. Da må sannhetsverdien vurderes opp mot Tegnells uttalelser fra en tid tilbake, ikke Tegnells uttalelser i dag.

Det er fullstendig absurd å se hvordan all kritikk preller av på Tegnell og FoHM. Det må være enorme kulturforskjeller innad i skandinavia. Det er fascinerende og overraskende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Det står också i artikeln att man öppnat upp eftersom karantänen har fungerat precis som förväntat. Man har plattat ut kurvan

Jag föreslår att alla hysteriska Tegnell-hatare kollar lite på Skånes siffror. Taltiken verkar fungera väldigt bra här. Färre döda per invånare än norge t.ex.
Skåne och Stockholm hade 200 fall, ungefär samtidigt.
Hur detta gått till kan jag inte svara på, men det ser väldigt annorlunda ut.
Sen får vi se hur många stockholmare som skiter i rådet att stanna hemma i påsk. Vi kanske får lite bättre tryck i smittspridningen efter det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Italien

Italien CFR per dag: 31.4%, 38.66%, 36.7%, 29.05%, 33.06%, 25.87%, 32.21%, 27.94%,
26.33%, 27.36%, 28.69%, 37.04%, 39% , 38.59%, 44.17% , 44.67%, 46.80%, 42.29%,
43.65%, 43.97%, 45.98%, 43.40%, 42.52%, 44.01%, 44.28% , 43.80%, 44.99, 45.03%,
44.49%, 44.02%, 45.48%, 44.73%, 45.27%, 44.22%, 44.14%, 43.85%, 43.22% (2 April)
Siffrorna säger ingenting eftersom du inte anger mörkertalet.

Mer intressant att kolla på CFR i en kontrollerad miljö, dvs Diamond Princess där man kunde testa hela båten. Men gissar att du inte tycker det är lika roligt för talet blir mycket lägre, trots att det på båten var övervägande gamlingar.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Precis som du gör när du pratar om döda eftersom dom i de flesta fall smittades innan lockdown.

Som sagt, allting går att vinkla. Men det enda som skapar reell förändring är följande: ska karantän fungera, måste den vara absolut. Annars är det verkningslöst. I mångt och mycket.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Nedstängning nu innan skadan blir värre.

Citat:
Stäng hela Sverige

Citat:
Ännu inte för sent. En kort men total nedstängning kostar minst, både i kronor och människoliv

https://www.friatider.se/stang-hela-sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in