2020-04-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Svår sits för svärfar. Dottern försvarar och argumenterar för sitt x. Bäst att hålla tungan rätt i munnen. Vill väl fortsätta att träffa barnbarnen. Har kanske inte läst FUP.

Ja han var inte under ed iaf.
Citera
2020-04-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En okänd person skulle knappast mörda en kvinna med 17 slag i ansikte och huvud. Det är typiska hatbrottsindikationer på det.

Ja, håller med helt.
Citera
2020-04-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjunefjun
Från livefeeden:
-hur var nn när du träffade honom den 15maj?
Han var stressad för att de skulle resa. De hade packning kvar att göra och hotellet var stängt

Har det inte tidigare framkommit att de kom på när de hade åkt att koderna låg i den mobil som beslagtagits?

Jag började kika på det där för nån dag sen, men avbröts. Jag hann ungefär så här långt:

A. 151 sida 22

Personal på hotell/bokning angående nyckelbox 15e maj

"Han har varit i kontakt med oss angående nyckelbox och ringde oss angående hjälp med
att komma åt den vid ca 19:30 på kvällen, då har han checkat in. Då ska man ta i beaktning att vi inte
träffat honom och allt är korrekt med bokningen och kortet och då fått en
information om att checka in.
" Detta är han säker på pga deras mobilväxel.
Nån har i alla fall ringt dit och angett sina uppgifter osv och dessa stämde överens.
Så egentligen behöver det inte vara just Stefan som ringt? Bara nån som kan uppgifterna?

Vad jag fattar så är "incheckningen" bara koden till nyckellåset, så incheckningen på plats sker utan personlig service som på ett vanligt hotell.

Nu vill jag minnas att koden var skriven på en lapp som de sedan glömde kvar hemma i köket, vilket skulle ha varit anledningen till att de fick sova i bilen..? (Ja, och att personalen hade slutat för kvällen..)
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-02 kl. 15:44.
Citera
2020-04-02, 15:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Uju vilken skitfarsa.
Hans bristande empati för vad dottern utsatts för går bara förtås med att han själv låtit kåtheten styra sig.
Om mamman har samma "empati" så förstår man Hannas labilitet.

Precis. Hon har fått lära sig beteendet
av föräldrarna.

Att blunda och låtsas att man inte ser.

Att acceptera. Möjliggöra.

Inte konstigt att HD mått dåligt så länge
med en sådan man och sådana föräldrar.
Citera
2020-04-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag undrar om den livsfarliga sångaren
är kollad av polisen?

Hur skulle hon kunna avgöra det? Hon menade kanske att han var "het" = livsfarlig på det sättet. Så tolkar iaf jag den texten du lägger ut här.

Hade Lena dessutom blivit sexuellt skadad vid mordet så skulle det teoretiskt kunnat vara en annan man. Men inte med 17 slag mot huvud/ansikte, för det tyder på raseri - och att Lena och GP kände varandra.
Citera
2020-04-02, 15:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han fotade Lena genom köksfönstret och förklarade det med att det är inte konstigare än att ringa på dörrklockan och sedan skickade han bilden till Lena när han ville in där.
Den mannen, den mannen.
Och Lena skrattade åt tilltaget och öppnade dörren.
Du gör som resten av lynchmobben, läser som djävulen läser bibeln.
Citera
2020-04-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
I mars tror jag att jag vill minnas? Står i FUP. Någon annan i tråden kanske vet.

Men den kom ju lämpligt för att sedan ha en ursäkt att storstäda?

#TeamÅsaHiding

Med tanke på all annan smart planering så kunde väl branden ingå i SDs uträkningar. Väntade han inte lite väl länge med städningen bara?
Citera
2020-04-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Målsägarbiträdet ställer nu frågor.
Du säger att alla kan göra misstag men nu rör det sig om ett sex år långt misstag. Håller du fast vid det?
- Ja.

HD pappas svar på otroheten. Milda makter vad är detta för folk?

NA
Vilket jävla pack de är dessa människor... Vilka män HD omger sig med . Inte ens pappan tycker hennes man betett sig skamlöst som under 6 års tid bedragit, varit otrogen och brutit ner henne.. I och för sig sitter hon själv och spelar minneslöst dum under rättegången så i ärlighetens namn förtjänar hon inte bättre..
Citera
2020-04-02, 15:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag tycker ändå att de spottat upp sig en aning idag.

Copy + paste av ”jag minns inte”..?
Citera
2020-04-02, 15:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det har inte framgått vad det stod.

Gällande bakom bullerplanket, så hade det funnits en cache tidigare, och LW planerade för en ny som inte var där än, så det låter underligt om det skulle vara försvarets resonemang om varför detta vittne var viktigt.

Ja, den tidigare cachen var My real six string. Den blev förstörd efter bara 10 dagar och flyttades.

Den nya opublicerade skulle heta sweet soft Home ( eller ngt liknande).

Hon hade ju tre stycken opublicerade, varav en som hon jobbade på alldeles före mordet.

Loggremsan som hon skickade en bild på hämtade hon så sent som 13 maj.

För mig finns det inga tveksamheter att det var om de coacherna som han lyckades lura ut L*ena mordnatten och 11-13 maj.
Senast redigerad av notknapparen 2020-04-02 kl. 16:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Och Lena skrattade åt tilltaget och öppnade dörren.
Du gör som resten av lynchmobben, läser som djävulen läser bibeln.
Var det därför hon polisanmälde dessa fotograferingar, ich kände sig hotad?
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur skulle hon kunna avgöra det? Hon menade kanske att han var "het" = livsfarlig på det sättet. Så tolkar iaf jag den texten du lägger ut här.

Hade Lena dessutom blivit sexuellt skadad vid mordet så skulle det teoretiskt kunnat vara en annan man. Men inte med 17 slag mot huvud/ansikte, för det tyder på raseri - och att Lena och GP kände varandra.

De kanske hade hunnit lära känna
varandra?
Om man raggar på allt och alla och
struntar i alla andras känslor så stöter
man till sist på någon som är livsfarlig.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-02 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in