Citat:
Ursprungligen postat av
Fjunefjun
Från livefeeden:
-hur var nn när du träffade honom den 15maj?
Han var stressad för att de skulle resa. De hade packning kvar att göra och hotellet var stängt
Har det inte tidigare framkommit att de kom på när de hade åkt att koderna låg i den mobil som beslagtagits?
Jag började kika på det där för nån dag sen, men avbröts. Jag hann ungefär så här långt:
A. 151 sida 22
Personal på hotell/bokning angående nyckelbox 15e maj
"Han har varit i kontakt med oss angående nyckelbox och ringde oss angående hjälp med
att komma åt den vid ca 19:30 på kvällen, då har han checkat in. Då ska man ta i beaktning att vi inte
träffat honom och allt är korrekt med bokningen och kortet och då fått en
information om att checka in." Detta är han säker på pga deras mobilväxel.
Nån har i alla fall ringt dit och angett sina uppgifter osv och dessa stämde överens.
Så egentligen behöver det inte vara just Stefan som ringt? Bara nån som kan uppgifterna?
Vad jag fattar så är "incheckningen" bara koden till nyckellåset, så incheckningen på plats sker utan personlig service som på ett vanligt hotell.
Nu vill jag minnas att koden var skriven på en lapp som de sedan glömde kvar hemma i köket, vilket skulle ha varit anledningen till att de fick sova i bilen..? (Ja, och att personalen hade slutat för kvällen..)