2020-03-28, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waelissimo
Jag fick mail nu även från utlänska växlingssidor att jag ska redovisa för transaktioner. Detta är till helt nya walletadresser också.

FS3 = honeypot?

Vilka sidor?
Citera
2020-03-28, 03:06
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
https://bisq.network/ recomenderas absolut istället för skitföretag som safello. Även istället för riktiga btc exchanges som kraken då de är bakbundna av kyc/aml trams.

Bisqs platform har inga efterblivna krav på att logga in med google/Facebook konto eller krav på att legitimera sig.

Ett tips att titta vidare på

Verkar som man ska betala någon form av security deposit på i snitt 2%.
Att få ihop BTC anonymt för den depositen gör att problemet med anonymitet kvarstår till viss del.

Förlust mot kursen verkar vara 10%, vilket lägger det i paritet med LBC, Safello och BTCX i den aspekten.

Hur ser din blockchain ut efter ett köp? Känns som man precis som med LBC kan härleda dina BTC till säljaren?
Säljare - Bisq - Köpare - FS3 borde vara det man ser?

Hur som, intressant tips, men tar inte bort behovet av anonymisering i mina ögon, även om behovet minskar.
Citera
2020-03-31, 21:41
Medlem
Skickade 5papp från localbitcoin till min Electrum som jag nyligen fixade. Står att allt är klart från sidan, men ännu inget på mitt Electrum konto. Vad är felet?
Citera
2020-04-01, 21:30
Medlem
pastregretss avatar
Spärrat från Safello och BTCX.

Såg en annan sida nu, BTCX Swe. Undrar om det går att handla därifrån istället, (Simpler)
Citera
2020-04-01, 21:48
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Har helt missat den här sidan, någon som använt? Zimpler? Vad fan är det? Känns lite skumt...
Citera
2020-04-01, 22:26
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Har helt missat den här sidan, någon som använt? Zimpler? Vad fan är det? Känns lite skumt...

”Zimpler samlar dina kort, bank och fakturabetalningar på en plats.”

de är välkända, vad skulle vara skumt? Undrar mer om btcx swe är legit
Citera
2020-04-02, 07:49
Medlem
är
monero bättre om man vill vara anonym på darknet?
Citera
2020-04-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
”Zimpler samlar dina kort, bank och fakturabetalningar på en plats.”

de är välkända, vad skulle vara skumt? Undrar mer om btcx swe är legit

Mjo, ser ju väldigt bra ut, 4,5% är ju ok. Någon får gärna lägga order och kommentera här sen..När kom sidan upp? Igår?
Citera
2020-04-02, 13:29
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Mjo, ser ju väldigt bra ut, 4,5% är ju ok. Någon får gärna lägga order och kommentera här sen..När kom sidan upp? Igår?

Undrar om hela ens bank id är spärrat eller bara Safello och btcx. Fick nämligen ett mail efter order att de har ”strul på sidan och inte är åter förrän kl 14 i dag”, det mailet fick jag igår. Fett nervöst.
Citera
2020-04-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Undrar om hela ens bank id är spärrat eller bara Safello och btcx. Fick nämligen ett mail efter order att de har ”strul på sidan och inte är åter förrän kl 14 i dag”, det mailet fick jag igår. Fett nervöst.

De kan väl bövelen inte spärra hela ens bank-id, känns väldigt osannolikt. Nej, testa att lägga en beställning och skriv i tråden sen.
Citera
2020-04-02, 15:09
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
De kan väl bövelen inte spärra hela ens bank-id, känns väldigt osannolikt. Nej, testa att lägga en beställning och skriv i tråden sen.

La en beställning igår som jag fortfarande inte fått pga ”strul”. Står på deras sida att de är åter kl 14, nu är klockan 15 forfarande ingenting
Citera
2020-04-02, 15:42
Medlem
pastregretss avatar
Fy fan vad äcklig stil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in