2020-03-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
varför använder man ens safello ? Använd Kraken! Bank id blir bara spärrat av safello och det är skit.
För att det var enklaste sättet att komma igång med BTC, eller det var min anledning iaf.

Dem har blockat mig också fick jag reda på igår, utredning där min Wallet figurera pågår hos Polisen var svaret när jag frågade varför dem spärrat mig.
Skapade då konto på Coinbase, men mina köp genom Mastercard går inte igenom. Har loggat en service ticket hos dem för att få reda på vad som går fel, inväntar sedan 36h på svar...

Att det skall vara så svårt att köpa växla till sig lite BTC...
Citera
2020-03-22, 18:48
Medlem
Gavins-Friends avatar
Har inte fått mail men kan inte köpa och står nåt om darknet. Gäller det hela ens bankid då? Eller bara safello? Vet inte hur man köper utan swish. Hur ska jag köpa nu?

Behöver ha in 100kr och det är allt.... Försöker via andra sidor men kan inget om bitcoin. Skulle bara vilja swisha in så lite som möjligt. Snuten är jag inte orolig för.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-03-22 kl. 19:14.
Citera
2020-03-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Har inte fått mail men kan inte köpa och står nåt om darknet. Gäller det hela ens bankid då? Eller bara safello? Vet inte hur man köper utan swish. Hur ska jag köpa nu?

Behöver ha in 100kr och det är allt.... Försöker via andra sidor men kan inget om bitcoin. Skulle bara vilja swisha in så lite som möjligt. Snuten är jag inte orolig för.
Jag testade ett par andra Svenska siter, men verkade som Safello låg till grund för deras teknik då jag även var spärrad där.

Bytt till Coinbase som känns enkelt och bra, efter man validerat vem man är iaf hehe, men lirade tyvärr inte att handla BTC från mobilen för mig. Men funkade hur smidigt som helst från Chrome på datorn 👍
Citera
2020-03-23, 20:55
Medlem
Seriöst jag undrar en sak kanske någon kan svara på.. Jag vet inte om jag fått Mail från Safello men jag har inte fått något från BTCX. 1 av 3 paket som innehållit droger från FS har endast anlänt. Detta var i nov-december.

Nyss beställde jag ett paket med steroider som inte heller kommit fram. Har jag bara extremt otur eller kan det vara så att jag är under utredning och dom beslagtar post skickandes till mig?

Jag har inte fått något brev eller liknande. Jag är inte det minsta orolig för snuten men det är så jävla drygt att förlora flera tusenlappar. Det är inte första gången.
Citera
2020-03-24, 03:07
Medlem
justonefix124s avatar
Försökte göra ett köp till min plånbok på fs3.0
aldrig använt den tidigare.
Kom upp ett felmeddelande EFTER jag swishat, kontakta vår support bla bla...
De kan väl för i helvete inte behålla stålarna?
Någon som blivit svartlistad och av med pengar?
Ja jag har handlat på fs2.0 innan. Finns det någonstans man kan köpa utan kreditkort (swish, banköverföring)?

Edit: aha , de ser att det är en darknet wallet och det är därför, fuck svartlistade jag mig själv nu ?
Hur fan skaffar man en legit wallet?!
Senast redigerad av justonefix124 2020-03-24 kl. 03:17.
Citera
2020-03-25, 22:50
Medlem
Fick inte lov att göra banköverföring till en BTC-sida för banken, flaggades som bedrägeri (?) Mitt btcx är också spärrat..
Citera
2020-03-27, 19:51
Medlem
Jag fick mail nu även från utlänska växlingssidor att jag ska redovisa för transaktioner. Detta är till helt nya walletadresser också.

FS3 = honeypot?
Citera
2020-03-27, 21:18
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Du använder en annan wallet innan du flyttar över till FS.
Citera
2020-03-27, 22:44
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Försökte göra ett köp till min plånbok på fs3.0
aldrig använt den tidigare.
Kom upp ett felmeddelande EFTER jag swishat, kontakta vår support bla bla...
De kan väl för i helvete inte behålla stålarna?
Någon som blivit svartlistad och av med pengar?
Ja jag har handlat på fs2.0 innan. Finns det någonstans man kan köpa utan kreditkort (swish, banköverföring)?

Edit: aha , de ser att det är en darknet wallet och det är därför, fuck svartlistade jag mig själv nu ?

Safello tar pengarna, nekar dig ordern, och skickar tillbaka pengarna manuellt efter några dagar.

Köp BTC på kraken eller annan sida (eller be en kompis köpa med swish på safello) och skicka till Wasabi wallet (som du laddar ned på din dator)

Sedan kör du dessa genom coinjoin som anonymiserar dina BTC (du behöver dock ca 0,1 BTC)
Kostnaden varierar, men jag har aldrig betalat mer än 100kr, senast blev det 20kr. 20kr på 0,1 BTC är inget.

Nu har du "helt" anonyma BTC som du kan skicka var du vill

Att bara skicka till en egen wallet, och sen till FS3 är inte svårare för polisen att spåra än Safello direkt till FS2 var. Vem som helst kan ju läsa ut detta på blockchain om man vet vilka måladresser man letar efter.

Dock måste FS3 adresserna analyseras, och jag antar att de måste ha servern i besittning så de får ett stort stort antal adresser som kan samköras.

Och nej, ingen ser om en BTC adress kommer från darknet eller inte, har inget med saken att göra alls.
Citera
2020-03-27, 22:54
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waelissimo
Jag fick mail nu även från utlänska växlingssidor att jag ska redovisa för transaktioner. Detta är till helt nya walletadresser också.

FS3 = honeypot?

Den lättaste uträkningen är att du använt ditt konto på dessa sidor för att skicka till FS2, och sedan har Polisen frågat dessa sidor vem som står för kontot.

Så beroende på vad sidorna vet om dig, så är du identifierad av polisen. (eftersom dom frågar dig, så verkar dom ju samarbeta med polisens utredning)

Har nog inget med FS3 eller nya walletadresserna att göra.

Städa hemma, kryptera datorn, göm allt, hundar är bristvara så göm så inte en människa hittar.
Sen svara inte på några frågor alls, bara säga inga kommentarer. Det är dom som skall bevisa att du brutit mot lagen, och att skicka pengar till FS2 är inte olagligt (men säg för guds skull inte detta till dom!)
Citera
2020-03-28, 00:15
Medlem
"på safello vill vi erbjuda ekonomisk frihet"

AgahshahshagagagagagsgsgsgsgsgagsgG
Citera
2020-03-28, 00:23
Medlem
https://bisq.network/ recomenderas absolut istället för skitföretag som safello. Även istället för riktiga btc exchanges som kraken då de är bakbundna av kyc/aml trams.

Bisqs platform har inga efterblivna krav på att logga in med google/Facebook konto eller krav på att legitimera sig.
Senast redigerad av PontusVonPluring 2020-03-28 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in