2020-04-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Något får mig att tro att de inte har hela bilden klar för sig.
Han håller SD väldigt högt. Han sa i ett förhör att så länge han inte är dömd är han oskyldig i våra ögon. Och det har han kanske rätt i, men han borde koppla in hjärncellen. Det är inte så ofta man sitter i häkte i 8 månader och dessutom är oskyldig. Så han får nog vänja sig att han har en mördare till f d svärson.
Citera
2020-04-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Då finns det och tills vidare, 3 stycken hotfulla "Skogs-Mållgor" samt en granne, det vill säga, 4 stycken alternativa Gärningspersoner.

Jag undrar vem som står på tur härnäst i SD:s alternativa-lista att bli avslöjad inom rätts-salen?

Mvh/ @JokerMannen
HD skyllde ju storstädningen på barnen, att det var på deras initiativ. Och SD har ju pekat på N*a som möjlig gärningsman. Med tanke på paret Davidssons varma inställning till att inte bara kasta barn under bussen, utan även mörda dem, blir jag inte förvånad om SD slutligen kommer skylla mordet på strösseldottern, hon lär ju gå honom på nerverna ordentligt tänker jag. Och något alibi verkar hon inte ha. The plot thickens.. 🍿
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag förstår att du på ett ironiserande vis börjar plantera ditt nästa spår (när upptagningarna släppts och du inte kan köra Operation Feministisk Mörkläggning längre).
Så klart att vi inte kommer att kunna höra nåt, eller lita på det vi tycker oss höra. Bergis är det en kvinnlig ljudtekniker också, som klippt bort allt som talar till SD:s fördel.
Hahaha ja så måste det vara!
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-02 kl. 15:05.
Citera
2020-04-02, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du inte påstår att SD kunde slagit ihjäl vem som helst så måste du medge att något i Lenas beteende utlöste raseriet som ändade hennes liv.

Åter hade medgörarna som är skyldiga till den räddhågsna tystnadskutur som omgav Lena och förvägrade henne den hjälp hon behövt. Det fanns fler vuxna som var medvetna om hennes misskötsel av barnen och höll henne om ryggen inför myndigheterna. Får en unken känsla av att det är församlingskultur som "skyddade" Lena från sina problem.

Det gäller speciellt f.o.m 2016 då hon levde som en missbrukare och sket i allt då abstinens av SDs beslut att stanna med HD slukade hennes tillvaro...

För att dra lärdom av hennes tragiska öde är det ansvarslöst att inte tänka längre än till tanken att han slog ihäl henne.

Nä. Du har fel.
Citera
2020-04-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så han är inte nöjd med henne?

Är det tacken för att hon skyddar honom?

Tolkade det som att han gjorde det när vittnet fick frågan om, och bekräftade att Hanna hade loggat om de cacher som lena hade tagit bort.
Citera
Medlem
Målsägarbiträdet ställer nu frågor.
Du säger att alla kan göra misstag men nu rör det sig om ett sex år långt misstag. Håller du fast vid det?
- Ja.
'

Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Har de kollat alla "inblandades" konton, d v s kan SD ha satt in en liten slant från sina misstänkta stöldrajder eller geocachbidrag, så dessa vittnen känner lojalitet?

eller är det långsökt?

Öht har det framkommit någonstans att de försökt kolla ev ekonomiska "motiv" ?
Det undrar jag också.

Dels vore det intressant att se om de har överfört några pengar från det de fick från kommunen för geotouren.

Det vore också intressant att se om det har kommit in några pengar som kan vara betalning för stulna mätinstrument.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nån som har den årliga statistiken över ”pelletsbrand” i riket? De anför det som om det vore en redan definierad händelse...

Inte jättevanligt, antar jag?

Jag börjar tro att även pelletsbranden kan ha varit med i planen, den med.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 15:05
Medlem
Lonnrots avatar
F.d. svärfarn står fast vid sin bedömning av ”misstaget” och hans aktier stiger bland Örebros änkor...? Får man göra reklam för sig själv i direktsändning...? 😀
Citera
2020-04-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Han kan ha köpt eller fått tag i ett sånt på annat vis? Han googlade en del på Wheels4fun under helgen. Även återvinningsstationen. Det i sig behöver inte betyda nånting.
Han försöker ju vara uppfinningsrik.
Hade han köpt ett i närtid, så hade man väl sett det i transaktioner osv..

Jag tror att det ligger under vatten nånstans.
Svartån heter inte så för ingenting... Dessutom kan man köpa mycket på loppis för kontanter, de sålde ju själva 12/5, han kan ha handlat kontakt då.
Citera
2020-04-02, 15:06
Medlem
Herregud vilket taskigt minne alla har. Ingen minns ett skit.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det undrar jag också.

Dels vore det intressant att se om de har överfört några pengar från det de fick från kommunen för geotouren.

Det vore också intressant att se om det har kommit in några pengar som kan vara betalning för stulna mätinstrument.

Tror du att de skulle betala det till ett
bankkonto?
Citera
Medlem
AgatonSaxs avatar
Vittnet minns nu inte om han såg avspärrningarna vid motorvägen när de åkte till sommarstugan.

Målsägarbiträdet läser nu ur förhöret med vittnet. I det står det att 45-åringen bad vittnet att sota.
- Jag minns inte det, svarar han.

Glömskan verkar gå i släkten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in