2020-04-02, 14:13
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Tegnell: Vi samkör dödsregistret med de som varit registrerade med sjukdomen.

En bra fråga att ställa av journalisterna: Hur stort är mörkertalet då, eftersom de allra allra flesta med sjukdomen inte är registrerade med sjukdomen?
Hur stort är mörkertalet?
Citera
2020-04-02, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Har Tegnell myntat ett nytt begrepp: "äldre äldre" ?

Nepp. Enligt WHO:s definition Räknas 65-79 som yngre äldre och 80+ som äldre äldre.
Citera
2020-04-02, 14:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Varför envisas de med att alla unga ska smittas? Som trojanska hästar kommer de ju in och smittar hela familjen sedan? Alla vill inte offra sina barn till denna farsot, de vet ju inte ens hur den skadar oss..

Precis vad vi "alarmister" i den här tråden har sagt hela tiden. Det är därför man bl.a. omedelbart ska stänga skolorna i ett läge som detta.
Om ett land som Kina stänger ned stora delar av landet, miljoner människor med de enorma kostnader det medför, då fattade iaf jag genast att det är allvar.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tegnell/FHM är verkligen helt otroligt.

”Olyckligt att smittan drabbar äldreboende”

Vad i helvete trodde ni när samhället är öppet, inga besöksförbud och framför allt när personalen saknar skyddsutrustning?

Var en smittskyddsläkare som uttryckte sig att andningsmasker mer eller mindre inte behövs i dagens läge. Först tyckte jag det lät helt sinnessjukt men det är faktiskt lika bra. Samhället är vidöppet så det är lika stor chans personalen blir sjuka på fritiden ute i samhället/på vägen till jobbet.

Ja, faktiskt är det så. FHM har inget intresse av att skydda oss alls så lika bra att bara gasa.

Ett fåtal europeiska länder har infört krav på att bära ansiktsskydd på offentlig plats för att minska spridningen av coronaviruset.

– Det finns ingen som helst vetenskaplig grund för att det skulle hjälpa, säger smittskyddsexperten Johan Giesecke.

I Österrike och Slovakien gäller masktvång för att exempelvis få handla i matbutiker, skriver Dagens Nyheter. I Tjeckien riskerar den som ertappas utanför huset utan mun och näsa täckt böter på motsvarande 3 600 kronor. Även Bosnien-Hercegovina har regler om obligatoriskt ansiktsskydd, medan ledande experter i Tyskland uppmanat allmänheten att tillverka sina egna masker.

– Det är fullständigt obevisat att det har någon effekt, säger Johan Giesecke, före detta statsepidemiolog och numera rådgivare åt WHO i smittskyddsfrågor.

(TT)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

===

Då tycker jag Giesecke ska ta och kila ner på sitt närmsta sjukhus och knata runt där lite bland patienterna utan andningsmask/skydd.
Citera
Medlem
Var tredje äldreboende är kontaminerat med smitta!?

Det här kommer att explodera inom någon vecka. Personalen på äldreboende blir sjuka, eller livrädda för smitta då deras skyddsutrustning är närmast obefintlig.

När lämnas åldringarna ensamma för att dö?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja skandal att äldreboenden inte skyddat sina kunder bättre.
Skandal att inte regeringen har skyddat de anställda på boendena bättre.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Skulle inte förvåna mig att det är sån eftersläpning för att man vill kunna spä ut på dödsfallen med tiden, på så vis blir chocken inte lika stor och det ser ut som att strategin fungerar.

Vi får se, men sjukhusen larmar ju och borde ha koll så man inte kan fiffla för mycket. Sanningen kommer ut förr eller senare.
Citera
2020-04-02, 14:15
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
43 nya dödsfall sedan igår. Enligt Folkhälsomyndigheten, vid dagens presskonferens.

(källa)
Nedåtgående trend då asså? Vi hade 59 igår så det betyder att vi är på rätt bana
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Bra, håll dig fortsatt isolerad. För jag antar att du inte är saknad på nån arbetsplats.
Jag ska göra min plikt för att inte sprida vidare
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tegnell: Vi samkör dödsregistret med de som varit registrerade med sjukdomen.

En bra fråga att ställa av journalisterna: Hur stort är mörkertalet då, eftersom de allra allra flesta med sjukdomen inte är registrerade med sjukdomen?
Hur stort är mörkertalet?

Jävlar, måste vara ett STORT mörketal då och varit en lång tid. Jag visste inte detta!
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ja skidorterna har varit drabbade i alla alpländer och i Schweiz Tessin.
Sen fattar jag inte att det smittas sa jävligt pa en skidort? När jag aker skidor sa tar vi en gondol upp Sedan släp Eller stolliftar. Dvs e väldigt lite kontakt med folk, enda kontakten e ju om man handlar mat vilket jag inte alltid gör, bättre och mysigare med massäck. After Ski har jag växt ifran.

Sa hur fan kann det smittas sa jävligt i en skidort?

Festandet är för många lika viktigt som skidåkandet.

'We visited the Kitzloch and it was rammed, with people singing and dancing on the tables.

‘People were hot and sweaty from skiing and waiters were delivering shots to tables in their hundreds. You couldn’t have a better home for a virus’.

https://metro.co.uk/2020/03/26/uks-patient-zero-12458397/
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-02 kl. 14:17.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Stämmer inte, bla Holland Belgien Iran saknas
Du har så rätt. Det är ett utdrag, inte någon fullständig lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in