2020-04-02, 12:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tror jag med. Angående HD.

Men. När kontaktade MH nu HD?

I FUP nämner MH att hon gjort detta och utifrån den vinklade hatbloggen kan man kanske ana att hon inte uttryckt sig vidare sansat eller nyanserat?

Är det en hämndlysten MH som är den som skvallrar till HD om att SD och LW fortsätter att ses?
Därav de motstridiga uppgifterna om hur HD får reda på detta? Undrar vilken spindel i nätet MH kan ha varit? Spekulation.

Och hur skulle MH kunna veta att de
fortsatte sin relation?
Citera
Medlem
Den uttjatade frågan om mordvapen:
Ett rejält bygellås (cykellås)?
Finns i alla möjliga varianter med rundade kanter, raka kanter osv..
Fanns ju stort intresse för cyklar hit å dit....
Citera
Bannlyst
Summerar man Hanna lite snabbt så...

Allt som är oväsentligt eller som gynnar Stefan är kristallklart.
Där minns hon minsta lilla detalj utan problem.

Allt som var känsligt eller som var besvärande för Stefan eller henne själv är helt borta.
Då är det bara en dimma och förvirrande och hon vet inte vad hon sagt för hon har fått input från så många olika håll. Det är såklart som bortblåst alltihopa !!

Alla tycker detta är märkligt, Åklagarna ifrågasätter detta, målsägarbiträdet ifrågasätter detta.
Dom flesta av oss här inne ifrågasätter nog det, och många ur allmänheten ifrågasätter nog det.

Min slutsats blir då följande.
Hanna gör allt hon kan för att skydda sig själv. Hanna vet att OM Stefan vill så kan han sätta dit henne. OM Stefan vill så kan han berätta hennes inblandning och då får även hon skaka galler.
Hanna är INTE oskyldig och ovetande, utan Hon MÅSTE spela teater och ljuga för annars så hamnar hon själv i finkan.

Så enkelt tror jag att det är.
Citera
2020-04-02, 12:43
Medlem
HD och SD behöver varandra ekonomiskt, men oavsett vad som sker i rättegången är de för evigt tilldömda varandra. Ingen vettig människa som vet historiken kommer vilja umgås med dem.
Citera
2020-04-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, hon gräver sin egen sociala grav med det här vittnesmålet. Men hon får ju stå för det själv. Jävla idiot. Trodde faktiskt hon skulle gå rakryggad ut från rättssalen - men det kan hon inte göra rent objektivt.

Ja det blir en walk of shame ut från rättssalen för HD i stil med en krokryggad påskkärring.
Citera
2020-04-02, 12:45
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är bara i den här tråden en psykopat märkligt nog lyckats bryta ner en enda person som Lena i sitt liv. Alla andra som HD och JG som också var i hans närhet levde livets glada dagar och är fullständigt välmående och fullt ansvariga för sina egna handlingar tydligen.

Den riktiga världen där ute är mer förnuftig än så är jag övertygad om.

Jag måste nog hålla med dig på denna punkten. Jag är övertygad om att HD har kontrollerats och manipulerats hårt under många år. Jag är också övertygad om att HD är tungt medicinerad huvudsakligen för att klara ut att leva med honom. Jag tror att han format henne precis som han vill ha henne. Hennes robotliknande uppträde beror säkerligen på mycket starka ångestdämpande.

Jag måste säga att även om jag också är övertygad om att hon vet mer än vad hon säger så sitter hon i en fruktansvärd sits. Mannen som är far till hennes barn och som hon levt med sitter i rättegång och hon måste vittna offentligt och hela deras smutsbyk hängs ut offentligt. Allt från att han var ett otroget svin till att det säkerligen nämns om hennes underlivsbesvär. Jag känner med henne.
Citera
2020-04-02, 12:45
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Så många motsägelser i ett och samma virriga vittnesmål!

Det påtalas ofta att HD skulle kunna vara påverkad av medicinering och JG full.

Någon som vet om vittnen får förhöras påverkade? Eller är jag bara naiv?

Under Abbeblattelito rättegången så led GM av svår stammning. Han fick medicin under rättegången för detta. Han var bitvis svår att uppfatta (ljudupptagning var offentlig under den rättegången).
Citera
2020-04-02, 12:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det blir en walk of shame ut från rättssalen för HD i stil med en krokryggad påskkärring.

Nej inte alls. Lika lite som LW tog en walk of shame p g a sitt destruktiva och hotfulla beteende året innan mordet.

Hamnar man i en psykopats våld så är man körd. Detsamma gäller JG och HD.
Vad säger du? Är SD psykopat eller inte?
Citera
2020-04-02, 12:47
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Allt som var känsligt eller som var besvärande för Stefan eller henne själv är helt borta.
Då är det bara en dimma och förvirrande och hon vet inte vad hon sagt för hon har fått input från så många olika håll. Det är såklart som bortblåst alltihopa !!

Alla tycker detta är märkligt, Åklagarna ifrågasätter detta, målsägarbiträdet ifrågasätter detta.
Dom flesta av oss här inne ifrågasätter nog det, och många ur allmänheten ifrågasätter nog det.

Hanna gör allt hon kan för att skydda sig själv. Hanna vet att OM Stefan vill så kan han sätta dit henne. OM Stefan vill så kan han berätta hennes inblandning och då får även hon skaka galler.
Hanna är INTE oskyldig och ovetande, utan Hon MÅSTE spela teater och ljuga för annars så hamnar hon själv i finkan.

Mkt bra sammanfattning HD minns vad hon anser nödvändigt för att försvara SD och sig själv.
Citera
2020-04-02, 12:49
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är bara i den här tråden en psykopat märkligt nog lyckats bryta ner en enda person som Lena i sitt liv. Alla andra som HD och JG som också var i hans närhet levde livets glada dagar och är fullständigt välmående och fullt ansvariga för sina egna handlingar tydligen.

Den riktiga världen där ute är mer förnuftig än så är jag övertygad om.

Lena gjorde också val som medförde konsekvenser.
En skillnad kanske kan vara att Hanna och Jerry fått rena bonuschanserna att ställa tillrätta, men icke då.
Nåt välmående ger dom ju inte intryck av att ha. Nu väljer dom att fortsätta i träsket.

Lena kan inte längre göra flera val.

Hon är mördad. Av Stefan Davidsson.

Hur går det förresten med den psykologiska forskningen du bedriver här på Flaskback?
Citera
2020-04-02, 12:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och hur skulle MH kunna veta att de
fortsatte sin relation?

Byskvaller? Stalking?
MH är ju patologisk i sitt hat mot LW, och har man intresset är det knappast svårt att ta reda på sanningen. Det var ju allmänt känt i geocaching-communityt att SD "hade två fruar".

Vad är din uppfattning om MH förresten?
Citera
2020-04-02, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Ja, och därför är hennes vittnesmål idag så viktigt.
Att hon "inte minns" är ett tecken på att där finns något att dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in