2020-04-02, 12:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har du koll på vilket datum detta isf skulle skett?

Nej, det är det jag undrar. I FUP nämner MH (i en tillrättalagd putsad och polerad version av sin hatblogg) detta men det framkommer ej när i tid som detta sker. Inte som jag minns det iaf.

Jag undrar om MH etablerade kontakt med HD innan mordet eller efter?
Citera
2020-04-02, 12:35
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Är det någon mening med att svara dig på den punkten? A l l a andra förutom du utgår från att vi får höra ljudbanden från rättegången.
Sluta tjata nån jävla gång.

När ljudbanden väl hamnar på YT och blir lättillgängliga för den breda massan, lär det bara accentuera den pariastämpel dessa ynkliga liv nu stämplat sig själva med.
Citera
2020-04-02, 12:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Lögnhalsen fortsätter:

”Känner du till om NN har ryggproblem?
– Ja, han har haft ont i ryggen hela tiden. Det begränsar honom. Han kan behöva hjälp med strumpor och skor ibland.”

Där satt den - mördarkramen. 🤮
Drillningen funkade. 😡

Nu vet vi slutligen vilken falsk subba (ja det är min åsikt om henne och det står jag för) hon är.
Fy f@n för att behöva vara arbetskamrat eller granne med detta lögnaktiga stycke.
Stackars barn med två sådana lögnaktiga sopor till föräldrar.

Jag hoppas från djupet av mitt just nu mörka hjärta att polisens utredare inte givit upp hoppet om att få fram hennes sanna inblandning i mordet. För jag är 100% säker nu på att hon är delaktig, på ett eller annat sätt.
Citera
2020-04-02, 12:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ambitionen har väl ända från början varit att SD skall kunna vara misstänkt till brottet preskriberas, det sade ju Åsa Hiding i en intervju i NA redan sommaren 2018. Det målet borde man åtminstone kunna uppnå, särskilt om man nu kan få det att framstå som att HD och JG misstänker och "skyddar" honom.

Det är en logisk följd ja...
Citera
2020-04-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Knappast historierna med blod överallt.
Vem städade bort blodet?
Fanns det fläckar kvar så hade inte LW behövt berätta något.
Fanns det inte fläckar kvar så hade hon inte heller behövt berätta något.
Det finns ingen logik alls i en sådan historia.
SD verkar ha släppt den förklaringen och kom med andra förklaringar istället.

Jag håller med.
Hon borde snarare trycka på hur bra allt va.

Hur rätten sedan kommer att tolka det hela vet jag inte.

Va det inte en person till som sagt att hon hade blött vid sex?
Citera
2020-04-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Inga journaler men:

Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-29 10:41 diarie nr: 5000-K574218-18, sid 96

...
HD: Skador? Hmm .. ja han har en dålig rygg .. har en jättedålig rygg. Eh .. han får ont i ryggen
rätt ofta å blir.. kan knappt gå eller resa sig upp. Han har haft höger hand nu i gipsskena så
han har en svag högerhand han .. jättedålig o greppa i saker.. eh .. åh tack snälla (tar emot ett
vattenglas från förhörsledare ). Eh .. va har han mer .. han har ett knä som trasslar som gör att
han inte kan springa så bra. Eh .. han har hjärtfel. Som gör att hjärtat slår oregelbundet på
honom. Sen har han ärr över hela kroppen för han har ju klättrat i träd o rivit o grejat o .. så ..
men .. småskavanker (skrattar till).
...

Småskavanker, ja... Minns att jag FNISSADE TILL när hon berättade att han hade pungbråck...
Citera
2020-04-02, 12:38
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Inga journaler men:

Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-29 10:41 diarie nr: 5000-K574218-18, sid 96

...
HD: Skador? Hmm .. ja han har en dålig rygg .. har en jättedålig rygg. Eh .. han får ont i ryggen
rätt ofta å blir.. kan knappt gå eller resa sig upp. Han har haft höger hand nu i gipsskena så
han har en svag högerhand han .. jättedålig o greppa i saker.. eh .. åh tack snälla (tar emot ett
vattenglas från förhörsledare ). Eh .. va har han mer .. han har ett knä som trasslar som gör att
han inte kan springa så bra. Eh .. han har hjärtfel. Som gör att hjärtat slår oregelbundet på
honom. Sen har han ärr över hela kroppen för han har ju klättrat i träd o rivit o grejat o .. så ..
men .. småskavanker (skrattar till).
...

Så många motsägelser i ett och samma virriga vittnesmål!

Det påtalas ofta att HD skulle kunna vara påverkad av medicinering och JG full.

Någon som vet om vittnen får förhöras påverkade? Eller är jag bara naiv?
Citera
2020-04-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ambitionen har väl ända från början varit att SD skall kunna vara misstänkt till brottet preskriberas, det sade ju Åsa Hiding i en intervju i NA redan sommaren 2018. Det målet borde man åtminstone kunna uppnå.

Och mord preskriberas aldrig...
Citera
2020-04-02, 12:40
Medlem
Betongbalettens avatar
"...jag har inte svårt att minnas i stort. Men jag har fått mycket input från olika håll".
No shit. Det enda helt sanna HD sa under förhöret.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Men nu minns inte exfrun något igen."
//
"Frågade du något om NN hade inblandning i Lenas försvinnande?
– Rimligen gjorde jag det. Men jag kommer inte ihåg det.
"
//
"Har du svårt att minnas i stort?
- Nej, jag har inte svårt att minnas i stort. Men jag har fått mycket input från olika håll.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Man kan väl ana från vilket håll det mesta har kommit.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Åklagaren verkar ju inte behöva jobba häcken av sig kring det.
Hanna och Jerry gör jobbet själva och som sagt.... Oavsett utfall i rättssaken, är nämnda personer fullständigt körda i samhället.

De har lagt krokben på sig själva. De hade kunnat möta livet efter denna skit med högburet huvud, men valde samma mörka väg som Stefan Davidsson.

Det är bara i den här tråden en psykopat märkligt nog lyckats bryta ner en enda person som Lena i sitt liv. Alla andra som HD och JG som också var i hans närhet levde livets glada dagar och är fullständigt välmående och fullt ansvariga för sina egna handlingar tydligen.

Den riktiga världen där ute är mer förnuftig än så är jag övertygad om.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag håller med.
Hon borde snarare trycka på hur bra allt va.

Hur rätten sedan kommer att tolka det hela vet jag inte.

Va det inte en person till som sagt att hon hade blött vid sex?

Nu är jag lite ute på hal is med antalet älskare som tillfrågades jag har för mig att de var 9 men jag kan ha fel med det antalet. Alla utom en förnekade att hon skulle ha blött vid samlag. 1 sa att hon hade gjort det men att de då hade avbrutit direkt.

Jag uppfattar det som att SD själv mer eller mindre tagit avstånd från den historien. Det nämns ju inte något om blod i deras chat - vid ett tillfälle diskuteras "gojs" att det skulle kommit mycket gojs ur henne. Det kan ju lika gärna vara flytningar. I rättegången tar SD upp en ny förklaring - att hon skulle ha snickrat på burkar på diskbänken brevid tvättmaskinen (utifrån bilderna i FUP känns det högst osannolikt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in