2020-04-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte så lätt som du tror. Hon hade ett viktigt beslut att fatta och av anledning okänd för oss har hon bestämt sig för att fortsätta ljuga.

Hon kanske fruktar att hon själv kommer åtalas för medhjälp eller skyddande om SD blir fälld för mord. Det har varit gott om sådana "profetior" i den här tråden, att HD är näst på tur efter SD. Hon tänker väl att hon inte kan tillåta att barnens båda föräldrar hamnar i finkan.

Ja, förmodligen är det så. Förhoppningen att hon helt plötsligt skulle ändra story var inte så sannolik. Tyvärr.

Men OM SD blir dömd, borde hon då inte kunna åka dit för skyddande av brottsling? När det är så uppenbart att hon ljuger?
Citera
2020-04-02, 12:02
Medlem
Finns journaler om SDs rygg nämnda i FUP?

Är SD för första gången lite osäker i rättssalen? Litar han inte på att HD ska hålla måttet i den gemensamma efterhistorian?

45-åringen ser sammanbiten ut och tittar inte mot sin ex-fru när advokaten bredvid honom ställer sina frågor.

Stefan Hazianastasio
Citera
2020-04-02, 12:04
Medlem
Jubberos avatar
Oavsett utfall av denna rättegång, så är det ett faktum att Hanna och Jerry får leva med att stämplas som lögnare och Stefans hantlangare.
Redan nu så befästs den bilden alltmer i Örebro.
Det sorgliga är att alla berörda barn betalar det högsta priset.
Ett faktum som Hanna skiter fullständigt i.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Oavsett om hon talar sanning eller ej så kommer hon granskas. Men om hon talar sanning och faktiskt berättar, så kommer det ses som att hon varit behjälplig i utredningen mot SD och faktiskt kan det bli så att hon slipper fängelse. Men då får hon spotta ur sig nu. Antingen under rättegången eller så ringer hon åklagaren imorgon och faktiskt erkänner att hon vet mer än hon berättat.

Ja men problemet är att hon inte får någonting för att vara behjälplig i utredningen. Det funkar inte riktigt så i Sverige om jag förstått rätt. Åklagare gör inga sådana deals väl?

Hade hon garanterats immunitet för framtida åtal i Lenas mord hade hon nog sjungit ut ordenligt. Men vad tjänar hon på det nu?
Citera
Medlem
”När berättade NN för dig att han och Lena hade fortsatt kontakt?
– Jag vet inte.”

Tror jag det för det har aldrig hänt.
Citera
Medlem
Båda SD och HD verkar ha drabbas av minnesförlust under denna rättegång.
Buffeln JG skyddar SD.
Citera
2020-04-02, 12:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han verkar inte ha haft ont i sin penis iallafall :-)
Rena lögner om hans ryggont från ex-frun HDs sida.

Hur var det nu med akrobatsexet då?
Det gjorde visst inte NÅGONSTANS då iaf.
Citera
2020-04-02, 12:05
Medlem
Åklagaren får hela tiden gå tillbaka till gamla förhör med exfrun.
- Jag kommer inte ihåg det nu, svarar hon på de flesta frågor.

Väldigt lätt att förklara. Lögner är svåra att minnas, framförallt när det gäller många förhör. Det som är sant minns man hur lätt som helst.
Citera
2020-04-02, 12:06
Medlem
Betongbalettens avatar
Nu minns hon inte heller när hon fick reda på att SD fortsatt knulla med LW ända fram till mordet. Historien om att det skedde på flygplanet är därmed släppt.

Vittnesed eller inte, det här förhöret hjälper inte SD.
Citera
2020-04-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur var det nu med akrobatsexet då?
Det gjorde visst inte NÅGONSTANS då iaf.
Nej där fungerade det helt perfekt.
Citera
2020-04-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Finns journaler om SDs rygg nämnda i FUP?

Är SD för första gången lite osäker i rättssalen? Litar han inte på att HD ska hålla måttet i den gemensamma efterhistorian?

45-åringen ser sammanbiten ut och tittar inte mot sin ex-fru när advokaten bredvid honom ställer sina frågor.

Stefan Hazianastasio

Inte vad jag har sett, men jag har reagerat flertalet ggr på att man vill framhäva att SD har väldiga ryggproblem men som samtidigt klättrar i berg, paddlar och lever rövare i skogen i jakt på burkar...
Citera
2020-04-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Oavsett utfall av denna rättegång, så är det ett faktum att Hanna och Jerry får leva med att stämplas som lögnare och Stefans hantlangare.
Redan nu så befästs den bilden alltmer i Örebro.
Det sorgliga är att alla berörda barn betalar det högsta priset.
Ett faktum som Hanna skiter fullständigt i.

Ja hade jag bott och haft barn i deras närhet skulle jag avstyrt umgänget med den familjen för all framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in