Citat:
Det du påstår nu har inte ett piss med det ursprungliga inlägget om YouGov att göra, och eftersom det var det inlägget du svarade på så efterfrågar jag att du producerar ett inlägg där jag sagt motsatsen. Vi konstaterar att du kommer att fortsätta slingra dig om det till döddagar eftersom inget sådant inlägg existerar.Men gällande goddag yxskaft-påståendet du desperat försöker flytta fokus till, ska jag gärna svara på det också, eftersom du tjatar:
Komplett jävla nonsens, jag har naturligtvis aldrig påstått att ”oavsett i hur många val i rad våra OI än har samma fel jämfört med val så kan det inte tas som intäkt som att de haft systematiska fel. Det kunde lika gärna vara en slumpmässig avvikelse.” Här bluffar du återigen, så varsågod att leta upp även detta inlägg eller håll käften.
Att jag skulle sagt något dylikt faller på sin orimlighet eftersom jag öht inte köper den felaktiga men ständigt intjatade premissen att alla OI (utom deras ofelbara gudar Sentio) har haft tokfel ”i val efter val efter val efter val....” Det har OI ingalunda haft, det är nåt som kretinerna till foliehattar tutat i varandra i tråden och sen håller för öronen och skriker lalalalala när man pekar på allt som motsäger deras bombmattor av desinformation. I själva verket såg t ex 2010 och 2014 helt olika ut. 2010 var DN/Ipsos slutgissning 5,9, över valresultatet, och Aftonbladet/UM låg i sin sista på 7,2. Demoskops sista låg på 5,1 och en avvikelse på 0,6 är inga som helst konstigheter, det ligger under vad snittavvikelsen brukar vara utslaget på alla partier - den brukar ligga klart över 1,0 även för de bästa. ”Val efter val efter val efter val” my ass.
I samma kluster av pårökta trådsanningar brukade ingå en barnsaga om att ”YouGov och Sentio alltid varit bäst på att mäta SD”. YouGov har ALDRIG varit bra på det, 2014 låg de i samma klunga som UM och Demoskop med siffror runt 10,5-11 och 2018 fick de så fel att de försvann. YouGov blev plötsligt retroaktiva kungar på SD-mätning i foliehattarnas ögon när de började spotta ur sig 28,8-nivåer - då uppdaterades narrativet till att YouGov ”alltid” legat skitbra till.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-03-29 kl. 20:08.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-03-29 kl. 20:08.