Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Såg faktiskt klart hela talet nu haft så mycket att göra så har inte haft tid.
Vilket mäktigt och gåshud till tal! Skulle vilja se någon annan partiledare leverera något liknande. Frågan är om någon verkligen kan ogilla det Åkesson säger eller budskapet? De mest SD-hatarna kan nog det men detta kommer bli svårt att hata. Förstår varför gammelmedia hållit tyst om det.
Delat till mina nära och kära, önskar jag kunde dela med fler men vet inte hur! Internetkrigare som man är. Har FB någon tråd om talet?
Ja men den har inte tagit fart, tror det har att göra med att den är under politiker och inte partier?
https://www.flashback.org/showthread.php?p=70952730&posted=1#p70952730
Citat:
Ursprungligen postat av
trollmongot
Du vill väl att dom ska rösta på S tills dom blivit äkta SDare och att sossarna vinner nästa val.
Det är sådana som Aron Emilson och Erixon som fått mina föräldrar att sluta slentrian rösta på S
och gå över till SD.
Många blir rädda av ordet konservativ för dom vet inte vad det innebär, men en
stor del av befolkningen är ovetandes om vilket förbudsparti som begränsar människors frihet
S och V är, med införande av meningslösa lagar som försämrar kroglivet (dans tillstånd och krav på att servera mat för att få sälja alkohol) och att dom vill ha ett tobaksförbud 2025.
Nej jag vill inte att de skall rösta på S, det är jag som försvarar SDs nazistfilm om S för jag vill krossa dem även om SD är lite som gamla S. Oyto är den som inte tycker att man skall vara för hårda mot S utan försöka reformera dem till ett samarbetsparti till SD. Jag vill att de utplånas. Jag känner mig inte så konservativ faktiskt, jag är nog livsstilsliberal och ganska individualistisk. Men nationalist och patriot. SD använder ju nu socialkonservativ för att distansera sig mot den gängse bilden av konservativa som punsch-drickande gubbar och lillgamla MUF-are i frack. De som var incels innan ordet uppfanns. Det tar nog tid innan den bilden ändras hos vanliga medelsvensson.
Men om man fortfarande tror på globalism, libralism, EU och NATO, men är lite invandringskritisk, så kan man ju rösta på M tills man radikaliserats tillräckligt för att inse att "liberalkonservatismen" är som materia och antimateria: De kan inte samexistera.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Well, SD är sprunget ur Bevara Sverige Svenskt och att bevara är att konservera, vilket låter synnerligen konservativt om man frågar mig.
Kärnan i konservatism är att man vill motverka snabba samhällsförändringar (som t ex hejdlös massinvandring) och bevara befintliga institutioner, vilket i förlängningen handlar om vördnad för tidigare generationer och en tro på att de visste minst lika bra som vi hur ett samhälle ska byggas.
Det var när 68-vänstern drev ner konservatismen i underjorden och den besinningslösa progressivismen (den enfaldiga tron på att all förändring innebär utveckling) tog över som erosionen av Sverige började. Det är MP och V som håller i 68-vänsterns stafettpinne idag. Konservatismen är progressivismens antites och naturligtvis är det därför i konservatismen som SD ska ha sitt ankare. Det är en garanti för att man ligger rätt, dvs maximalt i opposition mot progressivismen. Alla försök att injicera SD med radikalvänsterns/postmodernismens gift ska därför slås ner med obeveklig urkraft och sedan ska man fortsätta slå, slå och slå igen tills det bara är en blöt fläck kvar av ondskan, och därefter fortsätta slå tills fläcken har torkat.
Fetat på slutet är vi i alla fall överens, där är vi SD-are eniga oavsett om vi ser oss som mer vänster eller som konservativa. Jag säger alltid som Kent Ekeroth: "Aldrig glömma, aldrig förlåta".