2020-04-02, 11:30
Medlem
Och nu börjar lögnerna om blodet.
Citera
2020-04-02, 11:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag föredrar kalla psyk. för hen för jag tror inte hens kön spelar roll. Grejen är att SD berättar för en doktor. Inte samma situation som att bli förhörd. Det är SDs upplevelse av förhållandet som återberättas.
Könsrollsfascism det du håller på med.
Du får gärna skriva hen. Men du skrev han, och jag korrigerade dig och förklarade att hon hette Eva. Grejen är att det är läkaren Eva som har skrivit texten, och det SD tydligen har invändningar mot är antagligen just hur hon har tolkat honom i frågan om över-/underordning och något som lätt kan tolkas som ett motiv att döda LW. Håller med dig om att läkarens kön inte skall spela någon roll här, men i kombination med feministen/genusexperten Viveka Enanders vittnesmål och den tidigare domaren Ulla Gustavssons teori om könsmaktsordning är läkarens utlåtande intressant.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-02 kl. 11:39.
Citera
2020-04-02, 11:32
Medlem
Står det i fup att Lena berättat för HD Ang blod som hittats från henne på tvättmaskinen ???? Hänger inte med nu
Citera
2020-04-02, 11:32
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var hon inte? Frågade åklagaren vad hon kände för SD och hon svarade att hon inte var besviken på honom?

Hon fick endast frågan om vad hon tänkte och kände om Lena.

Lite objektivitet vore på sin plats.

för 12 minuter sedan

Exfrun säger att hon var besviken på Lena Wesström pågrund av otroheten.

Läs rätt.

NA
Citera
2020-04-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Står det i fup att Lena berättat för HD Ang blod som hittats från henne på tvättmaskinen ???? Hänger inte med nu
Nu verkar det som NA raderade det....
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
för 12 minuter sedan

Exfrun säger att hon var besviken på Lena Wesström pågrund av otroheten.

Läs rätt.

NA

Ja för att hon fick frågan hur hon kände för Lena.

Hade hon fått frågan hur hon kände för SD, hur vet du att hon skulle svarat att hon inte var besviken på honom?

Du skrev att HD är besviken på Lena men inte SD!
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Ur förhör med HD (Lena är hon)
Vi satt i hennes soffa och hade ett väldigt märkligt samtal. Hon berättade om deras sexliv och det väldigt detaljerat.

för 4 minuter sedan
Har du fått information om att det skulle finnas blod från Lena i 45-åringens hus, frågar målsägarbiträdet.
- Det fick jag veta direkt efter otroheten avslöjades 2017. Det var Lena som berättade det för mig.

------------------
Till förfång för dom som ljugit om att Lena var ärlig och uppriktig..

Ärliga Lena berättar detaljerat om hennes och Stefans svekfulla fulknullanden .
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-02 kl. 11:38.
Citera
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Det fetade: Det framgår i FUPET (minns ej akt bil/sida) att en Man boende på Rödklintsgatan hörde kvinnoskrik när han rastade sin hund aktuell tidpunkt. Han minns detta väl då skriket upplevdes skrämmande. Han uppfattade det som skriket kom från skogen mot Vivalla.

AB 151, sidan 139
Citera
2020-04-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aa men det är ju för väl att hennes vittnesmål som anhörig inte har så stor bäring när det kommer till kritan
Citera
Medlem
SDs planterade lögn:

”Har du fått information om att det skulle finnas blod från Lena i 45-åringens hus, frågar målsägarbiträdet.

- Det fick jag veta direkt efter otroheten avslöjades 2017. Det var Lena som berättade det för mig.”
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Har du fått information om att det skulle finnas blod från Lena i 45-åringens hus, frågar målsägarbiträdet.
- Det fick jag veta direkt efter otroheten avslöjades 2017. Det var Lena som berättade det för mig."
Det är en helt absurd kommentar.
Om det finns blod så ser man det.
Varför skulle LW berätta det för HD som själv borde ha sett om det hade funnits?

Blodet kan vara bortstädat så att det inte syns men upptäcks genom en polisutredning.
Men polisutredning var knappast på tapeten 2017.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det verkar vara mycket som hon inte minns.

Däremot det här minns hon:

NA:

(min fetning)

"Har du fått information om att det skulle finnas blod från Lena i 45-åringens hus, frågar målsägarbiträdet.
- Det fick jag veta direkt efter otroheten avslöjades 2017. Det var Lena som berättade det för mig.
"

"– Vi satt i hennes soffa och hade ett väldigt märkligt samtal. Hon berättade om deras sexliv och det väldigt detaljerat."

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Men sa hon något om detta i de första förhören?

NÄR berätta hon om det för första gången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in