2020-04-02, 10:43
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Länk till P7:an på SD

https://www.docdroid.net/PUwd3WV/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-108-utvidgat-lakarintyg.pdf#page=2
Tack! Sid 3, stycket under rubrik Psykiatriskt tillstånd vid tiden för gärningen. Där berättar han ju om motivet. Förhållandet av ilska hot och sexuell attraktion. Hotet att hon skulle avslöja allt. Att han tyckte sig ha ett övertag....
Kan tyvärr inte kopiera med den här telefonen jag sitter med nu.
Citera
2020-04-02, 10:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Att några som sover djupt med stängt fönster som vätter mot innergården inte hört skrik, betyder ingenting mot ett par som blir så förskräckta att de ringer polisen och ger sig ut för att hjälpa.

Förstår du inte hur jävla dumt det låter?

Precis!

Senaste vittnet:

” Brukar du höra något?
– Det beror på om man sover djupt. Då hör man ingenting. Men det kan ha hänt att jag hört ljud. Normalt sett hör jag inget. ”
Citera
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ligger planket nära Vivallaskogen? I så fall är det bra. Annars är väl Vivalla känt som "skrikigt" område generellt sätt men jag kanske är fördomsfull nu.

Avstånd mellan plank och hörvittnets bostad är ca 725 m fågelvägen. Planket upphör ca 150 m från BP/FP och därifrån ca 660 m till hörvittnet (fågelvägen). Problematiken med att fastslå vart ljudet kommer ifrån är att det studsar mellan fastigheter höjdskillnader m.m. Lägg därtill att ALLT hörs bättre kvällstid/nattetid. Jag reagerade själv på att NN uppfattade skriket komma från skogen...
Senast redigerad av Enorm 2020-04-02 kl. 10:48.
Citera
Bannlyst
Nämen.

Vågade dom rapportera en o-anständig fråga........

Känner du Lena?
– Jag vet vem det är.

Har du sett henne vid bostaden någon gång?
–Nej.

Har du sett NN haft en sexuell aktivitet i bostaden?
– Nej.

Reportrarna börjar simma ut på den djupa delen av bassängen.

Samtidigt tycker jag:

Märkligt svar "NEJ".
Stefan och Lena har ju inte gjort annat än o pippa runt oavbruket i husets alla hörn o vrår.
Samtidig så skall ju Lena ha blodat som en skadeskjuten gris.
Som ett slakthus, enl Stefan. (Blod i hela ansiktet.. mm...mm)
Överallt i hela huset... Hela tiden. Även ute ibland, för det var ju spännande om nån granne kunde se.

Och grannens svar var ett tydligt NEJ.
Har inte sett nån sexuell aktivitet över huvud taget.
Citera
2020-04-02, 10:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Att några som sover djupt med stängt fönster som vätter mot innergården inte hört skrik, betyder ingenting mot ett par som blir så förskräckta att de ringer polisen och ger sig ut för att hjälpa.

Förstår du inte hur jävla dumt det låter?

Jag tänker på mängden vittnen som inte hört skriket. Vad kommer HR fram till när de överväger trovärdigheten på ett hus som hört skrik versus hundratals (eller hur många fler hus det nu finns) som inte hört skrik? Vilkas vittnesmål ska man gå på, enligt lagboken?
Citera
2020-04-02, 10:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Tack! Sid 3, stycket under rubrik Psykiatriskt tillstånd vid tiden för gärningen. Där berättar han ju om motivet. Förhållandet av ilska hot och sexuell attraktion. Hotet att hon skulle avslöja allt. Att han tyckte sig ha ett övertag....
Kan tyvärr inte kopiera med den här telefonen jag sitter med nu.
Har för mig att läkaren hette Eva, och i så fall var det en hon. Var väl något om över-/underordning också.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-02 kl. 10:55.
Citera
2020-04-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nämen.

Vågade dom rapportera en o-anständig fråga........

Känner du Lena?
– Jag vet vem det är.

Har du sett henne vid bostaden någon gång?
–Nej.

Har du sett NN haft en sexuell aktivitet i bostaden?
– Nej.

Reportrarna börjar simma ut på den djupa delen av bassängen.

Samtidigt tycker jag:

Märkligt svar "NEJ".
Stefan och Lena har ju inte gjort annat än o pippa runt oavbruket i husets alla hörn o vrår.
Samtidig så skall ju Lena ha blodat som en skadeskjuten gris.
Som ett slakthus, enl Stefan. (Blod i hela ansiktet.. mm...mm)
Överallt i hela huset... Hela tiden. Även ute ibland, för det var ju spännande om nån granne kunde se.

Och grannens svar var ett tydligt NEJ.
Har inte sett nån sexuell aktivitet över huvud taget.
Har de blivit oanständiga den frireligiösa Nerikes allehanda.
Citera
2020-04-02, 10:52
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Jag tänker på mängden vittnen som inte hört skriket. Vad kommer HR fram till när de överväger trovärdigheten på ett hus som hört skrik versus hundratals (eller hur många fler hus det nu finns) som inte hört skrik? Vilkas vittnesmål ska man gå på enligt lag?
Jag tänker på mängden vittnen som sover djupt i välisolerade hus med stängda fönster som vätter mot innergården, eller som uppenbarligen har dålig hörsel och halvsov framför TVn.

Det handlar om rimlighet.
Citera
2020-04-02, 10:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tänker på mängden vittnen som sover djupt i välisolerade hus med stängda fönster som vätter mot innergården, eller som uppenbarligen har dålig hörsel och halvsov framför TVn.

Det handlar om rimlighet.

Var framkommer det att alla sov med stängda fönster i välisolerade hus?
Citera
2020-04-02, 10:55
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Var framkommer det att alla sov?
Sa jag alla?

Det är knappast första gången någon inte hör någonting.

Sen var det ju vittnet med hunden som hörde skrik också. Vore bra om någon kunde hitta det.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men han hörde väl inget skrik? Han mötte väl bara SD nån gång mellan 01.30 och 02.30? Eller---?
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Det fetade: Det framgår i FUPET (minns ej akt bil/sida) att en Man boende på Rödklintsgatan hörde kvinnoskrik när han rastade sin hund aktuell tidpunkt. Han minns detta väl då skriket upplevdes skrämmande. Han uppfattade det som skriket kom från skogen mot Vivalla.
Första jag hörde om det, därav en blygsam förfrågan Sitter på mobilen.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-02 kl. 11:00.
Citera
2020-04-02, 10:57
Medlem
Förhör med HD om tio minuter nu kl 11.05 enligt schemat.
Hon lär väl knappast tillföra något intressant blir väl samma som med yankeedude JG.
Citera
2020-04-02, 10:58
Medlem
Citat:
Sa jag alla?

Det är knappast första gången någon inte hör någonting.

Sen var det ju vittnet med hunden som hörde skrik också. Vore bra om någon kunde hitta det.
Men han hörde väl inget skrik? Han mötte väl bara SD nån gång mellan 01.30 och 02.30? Eller---?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in