2020-04-02, 09:45
Medlem
Låt oss inte glömma bort kinas roll i detta
https://mobile.twitter.com/ndrew_lawrence/status/1245143177037787141?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1245143177037787141&ref_url =https%3A%2F%2Fwww.zerohedge.com%2Fhealth%2Fone-worst-coverups-human-history-msm-turns-gaze-c hinese-biolab-near-covid-19-ground-zero
Citera
2020-04-02, 09:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hur ska man kunna veta att inga riskgrupper finns i de 60-70%?
Och hur ska man kunna skydda alla som man vet tillhör riskgrupper?
Finns det någon plan för det, eller räknar man helt kallt med att många svenskar kommer dö på vägen till flockimmunitet?

Att sträva efter flockimmunitet är inget annorlunda än att låta svaga människor i flocken dö, för att försöka uppnå en starkare flock, alltså är det socialdarwinism.
Folk i riskgrupperna dör ju som flugor, så nej, sa jag det. Det är vad jag tror att man vill uppnå, och det är nog inte speciellt kontroversiellt. Det är det som man försöker uppnå med vaccin.
Citera
2020-04-02, 09:46
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Jag råkar ha arbetat under många år med amerikaner, främst från Kalifornien, under mina år i Italien. Människor som är extremt högavlönade, med briljanta karriärer, status osv - men som samtidigt är så ofattbart okunniga om världen vi lever i. Jag ska inte trötta dig/er med anekdoter som bara drar i riktningen mot lyteskomik, men jag kan säga såhär: om Kalifornien är kronan i USA:s skapelse... God bless America!!!

Well, de vet då bevisligen i alla fall hur man kavlar upp ärmarna och ställer om mot yttre hot.
I Sverige startar vi utredningar.
Citera
2020-04-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Problemet i Svea är inte att media kan vara opartiska fria att skriva. Problemet är att media censurerar på eget bevåg.
Det saknas inte boulevardpress som vill sälja lösnummer på folks nojor. Där kunde man kanske hoppas på lite "självcensur"...
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Undra hur gränskontrollerna kommer att se ut när skiten börjar lätta, feberkontroll, snabbtest för immunitet, dagsfärsk friskhetsintyg?
ID-kort med immunitetsstatus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Detta är inte mina personliga åsikter, det är World Press Freedom Index.

Svensk press räknas som den tredje friaste i världen.

USA kommer på 48:e plats, efter bl a Chile, Rumänien och Papua Nya Guinea.

https://rsf.org/en/ranking

Ja antingen så går de inte att ta world press freedom index på allvar eller så säger det mer om omvärlden än sverige. Sverige har långt ifrån fri press, det är ett extremt åsiktsmonopol i sverige där avvikande åsikter inte tillåts.

Sådana där sidor går säkert bara på hur PK ett land är.
Citera
2020-04-02, 09:48
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
I alla normalt fungerande länder hade svenonius både avskedats och ställts inför rätta för längesedan. Den skada hon åsamkat Stockholm och Sverige är utan motstycke i modern tid.
Hon och resten utav avskrädet som sitter och lyfter lön i riksdagen, ett litet fåtal som bryr sig om landet och folket undantaget.
Citera
2020-04-02, 09:48
Medlem
Varför dör det många fler per capita i Sverige jämfört med Norge och Finland???
Citera
2020-04-02, 09:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
tillräckligt med information, "vänta och se" och "andra kommer inte ha lyckats bättre".

Du måste förstå att den enorma recession som nu rullar ut över världen skulle kommit ändå, coronaepidemin var bara den svarta svanen. Man kan inte blanda ihop det.

Jag tog en printscreen på detta inlägg och kommer påminna dig dagligen med början nån gång i April för det är då Stockholm kommer stängas i panik (är mitt stalltips).

Sen tycker jag du har helt fel, vi kan visst kräva en kompetent krishantering och vi kan visst kräva att de ansvariga nagelförs och att de som inte agerat rimligt får ta sina konsekvenser. Dom har drömlön jämfört med FB keyboard warriors och har som jobb att LEDA.
förstår dom inte ens enkla begrepp som smittkedja är dom inte kompetenta för sitt jobb och per definition korrupta.

Sverige har som enda land i världen försökt sig på att få flockimmunitet snabbt.
Sverige har som enda land i norden hög andel döda av antalet bekräftat smittade.
Sverige har som enda land i norden (kanske världen) gett all mediatid till en epidemolog

Nu dog det väl 500 personer i förra årets influensasäsong i Sverige?
Det torde vi ju ha passerat om ett par dagar senast

Du gör en falsk citering. Jag har inte skrivit det du säter inom citat ovan. Jag har skrivit: ...tror inte att de länder som tagit till skarpa åtgärder kommer att ha »lyckats« särskilt bra. Det är något helt annat än din falska citering om att: ...andra kommer inte ha lyckats bättre.

Jag tror att det kommer att handla om »minst dåligt«.

Påminn mig gärna om du tycker att det är meningsfullt, men citera mig korrekt.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johqn
Isolerar man sig hemma så är man så trygg man kan bli. Sprita så mycket du kan och peta inte i ansiktet. Du kanske ändå har riktigt med otur. Men risken att dö av en totalitär regim är betydligt högre när man inte anses bidra till systemet.

Hur ska det gå till? Personerna här behöver sin inkomst och vi bor i Sverige. Hade vi bott i andra länder så hade staten gått in och sänkt kostnader/tillfört pengar i plånboken så det är möjligt.

I vanliga fall har vi pengar att strössla på diverse ekonomiska migranter men vi har inte pengar nog för att riskgrupperna ska få stanna hemma. Att säga upp sig är ingen lösning då vi är låsta fram akassan i 7 veckor.

I detta jävla skitlandet får en förälder i uttalad riskgrupp inte ens hålla sitt barn hemma från skolan utan att riskera orosanmälan från Socialtjänsten.

Allting hänger ihop och Sverige kokar den sämsta soppan man kan tänka sig. Alla ska bli smittade och fort ska det gå, de som dör nu blir en ekonomisk lättnad senare. Så tänker man i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Källa på det?

Länk?
https://www.expressen.se/nyheter/nytt-larm-om-trangsel-sl-stanna-hemma/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Och en sådan odåga ska tjäna in på två månader vad många arbetande människor drar in på helt år. Alltså vilka jävla horungar.

Ja vi har satsat pa invandring, integrationsprojekt, genusprojekt, feminism, hbtq, ensamkommandeprojekt, osv osv osv därhar vi gatt all in, däremot att skydda samhället har man skitit fullständigt i förrutom att ständigt repetera att ryssland och högerextrema hotar sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in