Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Allt det jag skrivit står jag för. Det vill säga säsongsinfluensan är inte ofarlig och det dör många som aldrig uppmärksammas. Det finns vaccin numera, vilket lindrar verkningarna. Dock borde fler göra mycket mer även med avseende på säsongsinfluensan.
Sedan var ju min fråga till dig vilka aktörer som du anser man måste ta ställning till? Jag behöver inte tycka någonting om Anders Tegnell och jag tycker inte heller någonting om honom. Jag förhåller mig helt neutral där.
Min allmänna uppfattning är att det bör göras så få ingrepp som möjligt och det som görs ska vara väl avvägt. Jag tror inte på polisstater och jag tror inte att de länder som tagit till skarpa åtgärder kommer att ha »lyckats« särskilt bra när allt summeras och verkningarna för världen står klara. Det är enligt min bedömning något som kommer att kunna göras efter sommaren 2021.
tillräckligt med information, "vänta och se" och "andra kommer inte ha lyckats bättre".
Du måste förstå att den enorma recession som nu rullar ut över världen skulle kommit ändå, coronaepidemin var bara den svarta svanen. Man kan inte blanda ihop det.
Jag tog en printscreen på detta inlägg och kommer påminna dig dagligen med början nån gång i April för det är då Stockholm kommer stängas i panik (är mitt stalltips).
Sen tycker jag du har helt fel, vi kan visst kräva en kompetent krishantering och vi kan visst kräva att de ansvariga nagelförs och att de som inte agerat rimligt får ta sina konsekvenser. Dom har drömlön jämfört med FB keyboard warriors och har som jobb att LEDA.
förstår dom inte ens enkla begrepp som smittkedja är dom inte kompetenta för sitt jobb och per definition korrupta.
Sverige har som enda land i världen försökt sig på att få flockimmunitet snabbt.
Sverige har som enda land i norden hög andel döda av antalet bekräftat smittade.
Sverige har som enda land i norden (kanske världen) gett all mediatid till en epidemolog
Nu dog det väl 500 personer i förra årets influensasäsong i Sverige?
Det torde vi ju ha passerat om ett par dagar senast