Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Korea har 165 döda i coronavirus än så länge. Mer är så kan man inte säga förrän befolkningen har immunitet, oavsett hur det går till.
Jag förstår inte vad hbtq, genus och ”vänsterpolitik” har med det här att göra. Jag är inte ens vänster, men har inte orkat besvara när folk påstått det eftersom det är svammel. I min bekantskapskrets är det tvärtom de som är vänster som har panik och vill stänga ner allt, och försvarar Kina. Sen förstår jag att paniken sträcker sig över partigränser, så det finns inga skäl att debattera det.
Vad du håller på
Det första att mäta var vilka länder som satte in ett batteri av billiga åtgärder och "plattade till kurvan". Sverige var inte ett av dom länderna. Det kan vi nog säga med visshet gränsande till sanning.
Det andra var att sätta in kraftiga mitigerande åtgärder för att "platta till kurvan".
Det valde Sverige att inte heller göra.
Immunitet får vi ju alla om ett år eller så när vaccinet kommer, alla verkar glömma att hela världen just nu jobbar på att få fram ett vaccin
Staten har försakat sina kärnområden utan att ha laglig rätt till det.
Dom har prioriterat andra områden istället.
Det visar sig nu i denna kris att krishantering, beredskap och fullt finansierad sjukvård inte har prioriterats.