Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
På dig verkar det som om det pågår ett krig där olika aktörer står i strid med varandra. Vilka är dessa aktörer och vilken aktör tillhör du? är man tvungen att ta ställning för någon viss aktör eller kan man följa det som händer utan att behöva stryka någon medhårs eller slå någon på käften?
Jag tog mig tid att kolla dina tidigare inlägg,
Citat:
Den som tror att en säsongsinflensa är något okomplicerat vet inte vad den pratar om. Det är ju det som är mest anmärkningsvärt när man läser i denna tråd. De som nu tror att det kommit ett dödsvirus som aldrig skådats och som bunkrar för undergången och menar att Sverige borde stängas.
Med den logiken borde vi stänga Sverige varje år innan säsongsinfluensan får fäste. På samma gång tar vi klivet 50 år bakåt och kommer successivt att försämra det naturliga immunförsvaret.
Citat:
Således är det inte ett »dödligt« virus i sig själv mer än vilket som helst annat säsongsbundet influensavirus.
Artikel var absolut inte bra. Rörig och spekulativ som alltid när det gäller skräpmedierna.
Du tillhör således dom som tidigare sa att det inte var värre än en influensa
du har dessutom varit extrem aggressiv mot de som varit "alarmister" i tråden, kan posta en best-of av dina inlägg om du vill om du råkat glömma old deeds.
Lite kul att du nu skriver till mig att "måste man bråka, allt behöver inte vara svartvitt, kan vi inte dra åt samma håll" (fritt omskrivet).
Nu blir jag uppriktigt nyfiken,
-anser du att Anders Tegnell riskerat liv genom sin "flockimmunitet" strategi?
-anser du att Anders Tegnell varit ärlig eller ljugit?
-anser du att krishanteringen varit otydlig eller tydlig?