2020-03-31, 21:40
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Stänger dom ner människors möjlighet att kommunicera med varandra, mitt i en sådan här kris, så är de rökta. Ingen människa kommer nånsin lita på dem eller rösta på dem igen.

Dessutom kan de inte stoppa alla plattformarna, så försöker det, så sprids kommunikationen bara via andra sätt. Ex whattsapp.
Tog i från knäna men om man tittar vad de stänger ner på Twitter och YT från andra länder angående C-19 så blir det inte så stor överraskning att samma censur kommer även att drabba Sverige. Kom ni ihåg våldtäkten på Gotland när det gick varmt här på Flashback då stängdes det ner här hela helgen.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
SVERIGE: DÖDA pr 31 Mars, 2020:

90+ år: 41
80-89år:75
70-79år: 42
60-69år: 11
50-59år: 10
40-49år: 0
30-39år: 1
20-29år: 1

SVERIGE: VÅRDAS PÅ INTENSIV pr 31 Mars, 2020:
90+ år: 0
80-89år: 19
70-79år: 97
60-69år: 134
50-59år: 102
40-49år: 47
30-39år: 16
20-29år: 15

Hmm. Man verkar välja att inte intensivvårda 80+. Läst om flera som dött utanför intensivvård, och dina siffror pekar också på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Skrämmande hur t.ex. Stockholms sjukvård ändrar på regler för skyddsutrustning.
De säger att munskydd inte behövs, därför att det är brist på dessa.

EU:s svar på Corona är en veritabel katastrof.
När kompetent folk efterlyste åtgärder och förberedelser för att möta behov av resurser redan i januari och februari viftade dr Tengele bort det som helt onödigt.

Förtroendet för Löfven har rusat från 26 procent i februari, till 44 procent i mars. Så även för regeringen.
Svenska folket måste ha drabbats av något kognitivt virus som gör de mer än lovligt bakom flötet.

Inte bara Sthlm!
Samma i Västra Götalandsregionen.
Frugan jobbar på akut som sjuksköterska. De har fått instruktioner, men många vägrar helt enkelt att utföra jobbet utan skydd, inkl min fru.
Det är INTE läge att under pågående smitta och tryck inom vården ändra riktlinjerna, oavsett om det hjälper med munskydd eller ej. Vilket dagisbarn som helst förstår att det beror på bristen på material.
I Österrike får man imorgon inte besöka matbutiken utan munskydd. I Sverige ska vårdpersonal i frontlinjen inte använda det.
Helt sjukt faktiskt. Helt sjukt.
Citera
2020-03-31, 21:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Kristersson måste vara den lamaste partiledaren M haft. Han skulle lätt som en plätt kunna ta rygg på sin partikamrat Merkel i Tyskland och sätta igång den tunga artilleriet mot Löfven och Corona Bob. Men icke

Kanske för att han är en högerpolitiker och försök att rädda ekonomin ligger i högerpolitikers intresse. Konservativa politiker förespråkar inga extrema åtgärder.

Bara för man är i opposition måste man inte opponera sig i varje fråga. Man kan tycka lika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilken rubriksättare menar du? Uttalande var ju Hallengrens egna ord i Expressens livesändning.

Det är dock intressant. Aftonbladet har nu ingressrubrik med - Döende skall vårdas i hemmen.

"Enligt handlingarna ska den palliativa vården också förväntas ske inom hemsjukvården, det vill säga i patientens eget hem.' Är utläggningar i texten.

Detta sker redan idag, och ör jätteviktigt överallt.
Nu framgår det som det är en enkom krisåtgärd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lena Hallengren om de 5 läkarna och sjuksköterskorna som ligger i respirator:

Jag tänker att vi inte vill ha de rubrikerna, vi vill inte ha de nyheterna. Vi vill inte att vår sjukvårdspersonal ska känna oro när de går till jobbet. Det är klart att vi inte vill ha de rubrikerna.

Sparka de ansvariga för obefintlig beredskap, epidemiologer som tror sig veta bättre än WHO och politiker som satt oss i en sits där våra grannländer i Norden stänger gränserna mot Sverige?

Eller vänta nu -det blir ingen kvar alls då va?

Jag tror FHM inser idag att siffrorna inte stämmer med deras plan. Frågan är hur de ska ta sig ur denna skenande kurva utan att pudla, rejält.

FHM tappar fart nu.
Citera
Medlem
Spotify borde göra en top 10 lista för varje land. Tex då en svensktopp där artisterna går med på att skänka alla pengar till vården.

Ju mer svenska folket klickar ju mer pengar direkt in i vården.
Citera
2020-03-31, 21:42
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vi har fler döda per dag än våra nordiska grannar tillsammans nu- och deras siffror kommer klinga av medan våra kommer fortsätta.

Det vet du ingenting om. Jobbar du på FoHM?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Lite mindre av "globalist-drömmar"/"rädda världen"/"rädda klimatet" mm. av den hysteriska grön-vänstern, ja, kommer nog att få lite plats när det börjar lägga sig....vad ska vi statsa på, blir kanske en huvufråga i valet 2022.

Sjukvården blir nog en het potatis.
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Så bra för dig. Själv väljer jag att avnjuta en lunch på uteserveringarna som börjar öppna i stan. Kanske med ett glas vitt till.

Tänker på andra, men som jag nämnde så är jag immun och kan inte smitta andra enligt Folkhälsomyndigheten. Du kanske ska läsa lite på deras hemsida istället för att sprida skrämselpropaganda utan fakta?

Gymma är viktigt för hälsan, så slipper du bli överviktig och kanske till och med få diabetes. Eller kanske är du redan i en riskgrupp? Då förstår jag att du stannar inomhus. Jag är dock frisk med exceptionell fysik eftersom jag tränar 7 dagar i veckan.

Jag åker tunnelbana/tvärbana till gymmet. Bor i Stockholms innerstad och då är bil inget att tänka på. Har körkort sen 10 år tillbaks, men det används bara när jag ska ta bilen upp till fjällstugan i påsk.

Du verkar vara en härlig typ,
Vi kanske ska ses och luncha tillsammans.
Föredrar dock ett glas rött, men i övrigt ser jag inga hinder.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Skrämmande hur t.ex. Stockholms sjukvård ändrar på regler för skyddsutrustning.
De säger att munskydd inte behövs, därför att det är brist på dessa.

Detta visar ju bara att det är katastrof i antågande. Att gå ut med att personalen ska möta coronapatienter utan munskydd med med visir är ju bisarrt, men det visar ju att läget är extremt spänt. Man behöver väl några munskydd kvar i den kommande krisen. Man skulle aldrig gå ut med ett sådant direktiv utan att det var total katastrof.

Läget är sämre än under den största kristiden i Wuhan eller Bergamo. Inte ens då arbetade sjukvårdspersonalen utan munskydd. Helt bisarrt är ordet. Stockholm går mot en kris som nog blir större än något som har upplevts på hundra år eller mer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det ni inte fattar är att det kommer explodera med både smittade och dödsfall i Sverige när som helst alla som studera t andra länders kurvor måste hålla med mig?

Även förnekare, detta är fakta.
Det bubblar lite och sen BOM så börjar det sticka uppåt snabbt, kolla på varje land med höga dödstal just nu!

Ja, det är det som enligt mig är dag noll. Oavsett vad Mördell säger.
Det finns en dag när kaos inträffar och blir ostoppbar.
Den dagen kom till Italien och alla blev rädda. Det verkade aldrig ta slut, bara växte enormt.
I Spanien likaså.
Men observera att dessa länder hade redan tagit till mest restriktiva åtgärder. Och ändå fick dem genomgå nåt hemskt. Det är för att viruset struntar i när du började stänga in dej. Exponentiella tillväxten beror på hur man betett sig fram till dag 0.
Om det inte sker ett mirakel talar alltid om att den dag 0 kommer inträffa i Sverige också. Som då är totalt oförberedd. Väldigt mycket mindre förberedd än vad Italien och Spanien var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in