2020-04-02, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Kineserna är äckliga djurplågande, onda varelser.

Jag har avinstallerat appen Wish, föralltid.

Varför reagerar ingen och protesterar mot deras tortyr mot djur och deras vidriga marknader?

Jag hör inget från varken politiker, kändisar, tunga namn, djurrättsaktivister, greenpeace eller andra organoisationer, veterinärer osv!?

Har inte hört det svenska etablissemanget kritisera Kina en enda gång för den enorma djurplågeri som de har. Ingenting.
Ingen vill störa Kinas känslor eftersom de är världens största tillverkare av nästan allt.
Västvärlden har under de senaste 20 åren varit styrd av mycket onda feminist globalist miljardärer som har förstört världen helt.

På tid att Kina inför strikta hygienregler och förbjuder djurplågeri samt ätande av vilda djur. Straffet bör vara dödsstraff för djurplågeri och fängelse i upp till 20 år för försäljning, köp, eller ätande av vilda djur som fladdermus mm.
Citera
2020-04-02, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Finns det någon källa på att man har lyckats häva lunginflammationen i slutet av förloppet med antibiotika?

Antibiotika mot komplikationer talades det om rätt så tidigt när jag började följa virusets framfart typ i slutet av januari/början av februari,

Nej har ingen källa på det men denna https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30071-0/fulltext

Flödesdiagrammet visar (dåvarande) process Kina använde för diagnos och snabb och rätt behandling av Covid-19, om bakteriell lunginflammation (CAP) konstateras är åtgärden "Regular Community Aquired Pneumonia treatment", jag är inte läkare men antibiotika är väl typisk vanlig behandling vid lunginflammation typ det man har antibiotika till väl,

det bör ju finnas massor med publikationer vid det här läget hur de gjorde Kina, och "best practice" för behandling idag inom WHO expertisen,
JA, det var jusr den jag tänkte på. Tack!
Citera
2020-04-02, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det blir såklart färre smittade - har du andra källor som styrker ditt påstående så får du gärna förmedla dem. Min källa är:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Vilken är din?

Edit:
Finland har 3 döda per miljon invånare, Sverige har 24 per miljon. Nu vill jag att du väger dina ord väldigt noga så du inte gör bort dig. Samma källa!
Ja men din källa talar inte om fittmössor . . .

Missföstå mig inte, jag tycker också upplägget med fittmössor är otroligt löjligt. Men att just det skulle påverka epidemin är lappri.
Citera
2020-04-02, 04:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag tycker att det är djupt fel att vissa vi,tiga operationer ställs in och all vård fokuseras kring coronan.

Det finns många unga människor som nu hamnar i kläm för att vården prioriterar de gamlas vård. Vårdavdelningar stänger och görs om. Men detta går för långt. Vi behöver våra operatioenr också!

Sätt upp fältsjukhuss, sätt igångmmässhallar, men ta inte ifrån oss yngre viktiga operationer!

Vi betalar också skatt.

Det är många som kommer att straffas pga det här. Många oskyldiga dessutom. Det här är inget som kommer att reflekteras av statistiken, men jag tycker att folket bör få veta det, anledningen till att jag citerar. Jag har levt mitt liv, väl också, men det finns ingen anledning att mörka det som sker nu. Jag har betalat skatt i hela mitt liv, upp till en halv miljon i skatt per år, och det är fan i mig inte för min skull, utan för din! Så sluta vara småaktiga och börja se upp till varandra, jag säger inte det här för min egen skull (jag har haft ett fantastiskt liv) utan för din! tänk inte på dig själv, du är inte ensam - det finns tusentals som du!
Citera
2020-04-02, 04:43
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Har inte hört det svenska etablissemanget kritisera Kina en enda gång för den enorma djurplågeri som de har. Ingenting.
Ingen vill störa Kinas känslor eftersom de är världens största tillverkare av nästan allt.
Västvärlden har under de senaste 20 åren varit styrd av mycket onda feminist globalist miljardärer som har förstört världen helt.

På tid att Kina inför strikta hygienregler och förbjuder djurplågeri samt ätande av vilda djur. Straffet bör vara dödsstraff för djurplågeri och fängelse i upp till 20 år för försäljning, köp, eller ätande av vilda djur som fladdermus mm.

Du verkar aldrig besökt en Kinesisk matmarknad. Där kan man köpa det mesta. Färdiglagad fladdermus på pinne är något som liksom hör till.
Citera
2020-04-02, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, gå i karantän själv, bara det medverkar till att bromsa smittan. Äntligen så agerar du inte som ett viljelöst får som måste ha en ledare som pekar med hela handen! Det är det som kallas uppdragstaktik: Lös uppgiften på det sätt du vet passar dig bäst, bara du löser uppgiften! Sedan väljer andra mindre extrema metoder som att:

Hålla avståndet, speciellt till äldre, men helst till alla.
Tvätta händerna, noga, och flera gånger om dagen. Gör det alltid innan du går ut och direkt efter du kommit hem.
Inte resa utanför det egna länet
Undvik att hålla i ledstänger o.dyl. Använd handskar varhelst det är möjligt.
Hosta och nys i armvecket
Undvik kollektivtrafik om det är möjligt för dig
Var hemma om du har hosta eller feber tills du känner dig helt återställd + 2-3 dagar extra
Sporta inte på ett riskabelt sätt som riskerar att sprida smitta
Besök absolut inte äldre släktingar eller vänner.
Promenera gärna, men håll avståndet till andra människor
Undvik restauranger och barer med mycket folk.
Handsprit i en lite flaska, eller i våtservett form kan vara bra att ha med dig när du inte kan tvätta händerna.
Undvik uteserveringar där man sitter mycket tätt.
Undvik trånga affärer där det finns mycket folk. Håll avståndet i kön till kassan. och i alla andra köer också.
Undvik, överhuvudtaget större folksamlingar, (även om de skulle bestå av mindre än 50 individer).
osv.

Dessa åtgärder bidrar till att bromsa smittan och skydda våra äldre.

Men som sagt var: Väljer du en total självisolering för att inte sprida smitta och riskera att bli smittad själv, fine..... (Är du 70 år eller äldre och/eller tillhör en riskgrupp i övrigt, så rekommenderar jag dessutom självisolering starkt). Men i övrigt: Försök inte pådyvla oss andra din egen, personliga, lösning på uppdraget.

Du har ingen självinsikt. Du är verkligen i FHMs ledband. Du rabblar upp FHMs rekommendationer, och är bror duktig.

Jag har redan gjort självisolering.

Det ligger i allas intresse att smittan minskar.

Jag tror tyvärr mer på Svenskt näringslivs förmåga att minska smittan än på FHM och regeringens förmåga.

Svenskt näringsliv/privata sektorn/aktieägare borde kräva hårdare tag från regering och FHM eftersom förbud och lagar plattar kurvan (se Danmarks kurva och antalet döda, jag litar inte på FHMs analys av våra lands olika kurvor) och ekonomiska kraschen lindras, företagare räddas så borde privata sektorn kräva hårdare tag från Regeringen (och FHM).

Vad jag tycker eller gör är helt meningslöst.
Citera
2020-04-02, 04:44
Medlem
Citat:
Trams, det finns flera olika lösningar som ger olika svar, det är bara att välja de bästa och köra på det, Sverige har en god kreditvärdighet och en kung värd namnet! Gör om, gör rätt! Våra politiker har misslyckats totalt - rösta rätt nästa gång!
Det är inte trams. Man måste ha en viss minsta mängd virus för att testa poitivt oavsett testmetod. Det tar en tid innan virus byggt upp denna mängd. Under denna tid smittar man visserligen inte men vius tillväxer exponentiellt i kroppen.

Visst man kan testa dagligen men hivet alla dessa förutsättningar kommer infektionen ändå kunna spridas inom en population.
Citera
2020-04-02, 04:46
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Jag tycker att det är djupt fel att vissa vi,tiga operationer ställs in och all vård fokuseras kring coronan.

Det finns många unga människor som nu hamnar i kläm för att vården prioriterar de gamlas vård. Vårdavdelningar stänger och görs om. Men detta går för långt. Vi behöver våra operatioenr också!

Sätt upp fältsjukhuss, sätt igångmmässhallar, men ta inte ifrån oss yngre viktiga operationer!

Vi betalar också skatt.

Snowflake! Kul att höra att du tycker dina sekundära behov av plastikoperationer går före liv.
Citera
2020-04-02, 04:48
Medlem
Svenskt näringsliv/privata sektorn/aktieägare borde kräva hårdare tag från regering och FHM.

Eftersom förbud och lagar plattar kurvan

(se Danmarks kurva och antalet döda, jag litar inte på FHMs analys av våra lands olika kurvor)

och ekonomiska kraschen lindras, företagare räddas osv så borde privata sektorn kräva hårdare tag från Regeringen och FHM.

Jag tror mer på svenskt näringslivs förmåga att platta kurvan än på regering och FHM. Dessutom håller FHM på att dräpa vårdpersonalen pga ovetenskapliga smittskyddskläder i vårdarbetet.
Senast redigerad av Luddewolsson 2020-04-02 kl. 04:51.
Citera
2020-04-02, 04:49
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Trams, det finns flera olika lösningar som ger olika svar, det är bara att välja de bästa och köra på det, Sverige har en god kreditvärdighet och en kung värd namnet! Gör om, gör rätt! Våra politiker har misslyckats totalt - rösta rätt nästa gång!

Hur påverkar kommande val den nuvarande situationen? Kommer Covid19 att försvinna nu om alla röstar rätt 2022?
Citera
2020-04-02, 04:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sverige stod INTE rustat för det här.
Jag repeterar:
1. Sjukvården var eftersatt o underdimensionerad redan innan C-19 pga politiska prioriteringar.

2. Sjukvården har redan innan C-19 haft problem med material o medicin tillgång pga logistiska problem.

3. Det har saknats mobiliseringslager för skyddsmaterial pga politiska beslut.

Så när krisen var ett faktum så var det just politisk kris.

Tegnell o Carlson har bar en uppgift o det är att hålla folk lugna. Ingen vinner på panik.

Flockimmunitet ska tolkas som att vi kan inget göra utan låter C-19 läka ut.

Tegnell o Carlson kommer kanske att få sparken för att man behöver syndabockar. Men deras fallskärmar lär bli ordentliga. Så att de inte skriver böcker om inkompetens...
Få länder är rustade för en pandemi, det är ingen orsak att inte ta till så hårt som möjligt direkt. Hade Sverige haft 3000 st IVA platser och möjlighet att gå upp till 6000 st inom några veckor så hade vi haft ett bättre läge.
Samma sak ekonomiskt, det är värre att tvinga ta till stenhårt när kaoset väl är ett faktum än tidigt. Nu kommer vi få hålla på till i augusti med det här, andra länder kommer att öppna tidigare. Svensk industri kommer att stå still.
Citera
2020-04-02, 04:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men din källa talar inte om fittmössor . . .

Missföstå mig inte, jag tycker också upplägget med fittmössor är otroligt löjligt. Men att just det skulle påverka epidemin är lappri.

Fittmössor = feminism, hur bedriver vi kriget mot en osynlig fiende? Jo med feministiskt pandemibekämpning. Kan du se hur det här slutar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in