2020-04-02, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du vill bara provocera. Detta är givetvis de grupper vi testar först! Är du förståndshandikappad? Det är ok om du är det, faktiskt!
Jag provocerar INTE. Jag ställde en ärlig fråga och vill ha ett ärligt svar.

Tester kan ge negativt svar på stora mängder patienter som är i tidigt skede av infektion så det är ingen lösning.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-04-02 kl. 04:21.
Citera
2020-04-02, 04:22
Medlem
Kineserna är äckliga djurplågande, onda varelser.

Jag har avinstallerat appen Wish, föralltid.

Varför reagerar ingen och protesterar mot deras tortyr mot sjur och deras vidriga marknader?

Jag hör inget från varken politiker, kändisar, tunga namn, djurrättsaktivister, greenpeace eller andra organoisationer, veterinärer osv!?
Citera
2020-04-02, 04:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
En fittmössa mer eller mindre gör väl ingen reell skillnad i en pandemi???

Ju mindre desto bättre! Det är bara att titta på grannlandet Finland, inga fittmössor där och ungefär 18 gånger mindre smittspridning och dödsfall. Jag tror snart att vi sätter det här självgoda skrattet i halsen och kanske, gud förbjude, upplever Adolf Hitler 2.0 i det här jävla arma landet! Är ni rent ut sagt helt dumma i huvudet? Frågan måste ställas!
Citera
2020-04-02, 04:23
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Folkhälsomyndigheten underskattar det ökade behovet av vårdplatser i samband med covid-19-pandemin. Motsvarande myndigheter i Danmark och Norge räknar med ett mer aggressivt förlopp än Folkhälsomyndigheten [2-4].

För den som är intresserad av annan information än FHM:s presskonferenser, så har Läkartidningen väldigt intressanta artiklar (länk nedan). I denna artikel finns en graf över hur FHM underskattat behovet av vårdplatser i Sthlm, vilken takt det kommer behövas platser. Läkarna som skriver artikeln anser att FHM bör överväga att uppdatera sin prognos. Jag känner inte till om FHM har gått i svaromål kring detta eller ej. Men väldigt intressant.

Källa: Läkartidningen 1 april, finns att läsa på webben. Artikeln: https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2020/04/utfallet-avviker-fran-myndighetens-prognos/

Vill man skrattgråta en smula kan man läsa FHMs prognos också. Den som tror att Flashbacks amatörmatematiker är helt dumma i huvudet och höftar med antaganden hit och dit kan snegla på vår respekterade myndighets höftade antaganden och dra sina egna slutsatser. (Spoiler: det är ingen skillnad på random Flackback-användare KukeniFittan och FHM i nuläget)
Citera
2020-04-02, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ju mindre desto bättre! Det är bara att titta på grannlandet Finland, inga fittmössor där och ungefär 18 gånger mindre smittspridning och dödsfall. Jag tror snart att vi sätter det här självgoda skrattet i halsen och kanske, gud förbjude, upplever Adolf Hitler 2.0 i det här jävla arma landet! Är ni rent ut sagt helt dumma i huvudet? Frågan måste ställas!
Ok. Hur påverkas pandemin, menar du?
Citera
2020-04-02, 04:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag provocerar INTE. Jag ställde en ärlig fråga och vill ha ett ärligt svar.

Tester kan ge negativt svar på stora mängder patienter som är i tidigt skede av infektion så det är ingen lösning.

Trams, det finns flera olika lösningar som ger olika svar, det är bara att välja de bästa och köra på det, Sverige har en god kreditvärdighet och en kung värd namnet! Gör om, gör rätt! Våra politiker har misslyckats totalt - rösta rätt nästa gång!
Citera
2020-04-02, 04:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ok. Hur påverkas pandemin, menar du?

Det blir såklart färre smittade - har du andra källor som styrker ditt påstående så får du gärna förmedla dem. Min källa är:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Vilken är din?

Edit:
Finland har 3 döda per miljon invånare, Sverige har 24 per miljon. Nu vill jag att du väger dina ord väldigt noga så du inte gör bort dig. Samma källa!
Senast redigerad av revodneb 2020-04-02 kl. 04:34.
Citera
2020-04-02, 04:33
Medlem
Jag tycker att det är djupt fel att vissa vi,tiga operationer ställs in och all vård fokuseras kring coronan.

Det finns många unga människor som nu hamnar i kläm för att vården prioriterar de gamlas vård. Vårdavdelningar stänger och görs om. Men detta går för långt. Vi behöver våra operatioenr också!

Sätt upp fältsjukhuss, sätt igångmmässhallar, men ta inte ifrån oss yngre viktiga operationer!

Vi betalar också skatt.
Citera
2020-04-02, 04:34
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det tror jag med. Men bara på svenskar har maskerna ingen effekt...
Det är det sämsta svenska idiotmyndigheterna har gått ut med, samt att håna andra länders initiativ att sprita/spraya/göra rent MTR/SL biljettautomater, dörrhandtag, ledstångar, rulltrappor etcetera etc etc!
Citera
2020-04-02, 04:35
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Finns det någon källa på att man har lyckats häva lunginflammationen i slutet av förloppet med antibiotika?

Citat:
Ja jag tro att jag länkade en Kinesisk, klinisk studie där man redogjorde det där. Du får gå igenom min posthistorik . . . Det var väl för sisådär 10000 inägg sen.

Den hette nåt med "clinical features . . . " etc . .

Antibiotika mot komplikationer talades det om rätt så tidigt när jag började följa virusets framfart typ i slutet av januari/början av februari,

Nej har ingen källa på det men denna https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30071-0/fulltext

Flödesdiagrammet visar (dåvarande) process Kina använde för diagnos och snabb och rätt behandling av Covid-19, om bakteriell lunginflammation (CAP) konstateras är åtgärden "Regular Community Aquired Pneumonia treatment", jag är inte läkare men antibiotika är väl typisk vanlig behandling vid lunginflammation typ det man har antibiotika till väl,

det bör ju finnas massor med publikationer vid det här läget hur de gjorde Kina, och "best practice" för behandling idag inom WHO expertisen,
Citera
2020-04-02, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Vill man skrattgråta en smula kan man läsa FHMs prognos också. Den som tror att Flashbacks amatörmatematiker är helt dumma i huvudet och höftar med antaganden hit och dit kan snegla på vår respekterade myndighets höftade antaganden och dra sina egna slutsatser. (Spoiler: det är ingen skillnad på random Flackback-användare KukeniFittan och FHM i nuläget)

Aha vad intressant, tack för att du kompletterade med det! Min hjärna klarar inte all den infon pga tidpunkten men skummade den, mkt osäkerhet i prognosen hos dem (FHM) enligt vad jag förstod. Och i alla fall nämndes att de skulle uppdatera den ifall de fick ny info.... vi får se om det görs, förhoppningsvis, om de nu är 500 pers som sitter och knegar där.

Och tack även för att du gav en dam ett gott skratt i natten med "höfta" och "random FB-användare K.**** " etc. Lite humor kan behövas i eländet!
Citera
2020-04-02, 04:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Det är det sämsta svenska idiotmyndigheterna har gått ut med, samt att håna andra länders initiativ att sprita/spraya/göra rent MTR/SL biljettautomater, dörrhandtag, ledstångar, rulltrappor etcetera etc etc!

Man undrar nästan om en sådan inkompetens är möjlig, eller om det ligger en pervers ondska bakom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in