2020-04-02, 03:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Satan vad folk kommer åtalas då isåfall. Runt om i världen. Italiens ministrar, Spanien, Danmark, Frankrike. USA. Alla har fått in viruset och det spårar ur i deras siffror. Kan dra ett tiotal länder till. Måste vara Smittsskyddschefen i varje land som är ansvarig för allt.

Eller så är det för att vi har en ostoppbar global pandemi?!?! Syndabockletande just nu är ruskigt, ruskigt kontraproduktivt.

Jag tycker inte vi ska peka finger. Men visst ska vi vara jävligt uppmärksamma. Minsta avvikelse från normalitet är en dödsdom, vi ska inte ha hbtq, feminism eller genus eller politisk korrekthet, gillar man det så är det by default en dödsdom. Så du gillar det = ingen respirator för dig! Ja jag må låta grym men jag är trött på skiten, det är inte värdigt! Nu kastar vi människor som byggt upp det här landet med svett och tårar på soptippen för det här - NEJ! Jag säger nej! Låt de jävlarna brinna i skärselden!
Citera
2020-04-02, 03:55
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Många äldre får bakteriell lunginflammation i slutet av förloppet. Resistens är inte att föredra då.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De flesta dödsfallen sker i bakteriella luginflammationer, sekundära till COVID-19.
Finns det någon källa på att man har lyckats häva lunginflammationen i slutet av förloppet med antibiotika?
Citera
2020-04-02, 03:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det skriver jag under på, ansvar ska utkrävas!

Sverige stod INTE rustat för det här.
Jag repeterar:
1. Sjukvården var eftersatt o underdimensionerad redan innan C-19 pga politiska prioriteringar.

2. Sjukvården har redan innan C-19 haft problem med material o medicin tillgång pga logistiska problem.

3. Det har saknats mobiliseringslager för skyddsmaterial pga politiska beslut.

Så när krisen var ett faktum så var det just politisk kris.

Tegnell o Carlson har bar en uppgift o det är att hålla folk lugna. Ingen vinner på panik.

Flockimmunitet ska tolkas som att vi kan inget göra utan låter C-19 läka ut.

Tegnell o Carlson kommer kanske att få sparken för att man behöver syndabockar. Men deras fallskärmar lär bli ordentliga. Så att de inte skriver böcker om inkompetens...
Citera
2020-04-02, 03:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om de suttit i karantän två veckor har de ju ingen immunitet mot virus och bli smittad av grannen som är sjöman och så är cirkusen igång igen . . .

Du menar att man är promiskuös och släpper till för att man inte kunde hålla på sig? Är det det du menar? Jag säger: -"Låt dem brinna i skärselden!"
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Brister i vården har väl för fan varit uppenbara i decennier. Och tror du hägglund är självkritisk utan anledning?

https://www.dn.se/ekonomi/goran-hagglund-sjalvkritisk-efter-avregleringen-av-apoteken/

Precis. Juden Hägglund är självkritisk nu för att han drababts av coronaviruset.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Läkemedelstillverkning borde, till vissa små delar vara statlig. En del läkemedel (främst antibiotika) lönar sig inte att tillverka och därför dör patienter ibland. Speciellt i sepsis, för att det inte finns AB mot just den bakterie de bär på.

Hur är det ens möjligt..?
Citera
2020-04-02, 03:58
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Finns det någon källa på att man har lyckats häva lunginflammationen i slutet av förloppet med antibiotika?

Här har du en seriös källa på hur resistans mot antibiotika slår illa vid covid19

https://blogs.scientificamerican.com/observations/antibiotic-resistance-could-lead-to-more-covid-19-deaths/
Citera
2020-04-02, 03:58
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Artikel:
https://nationalpost.com/pmn/health-...tion-netanyahu

Det skulle vara bra för Sverige tror jag. Så kan människor hosta och nysa i sina masker istället för på andra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja det funkade i sydkorea iaf.

Om två människor möts, den ena är smittad -så ska viruset igenom två masker för att smitta den andre (om det inte går in igenom ögonen för då ska det bara igenom en mask),

det bara måste ju vara ett bättre skydd än att ingen har mask,
Citera
2020-04-02, 03:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej. Det går inte att stoppa. Lyssna på vad jag säger. Det går bara att bromsa det. Inget land har lyckats stoppa det. Inte Kina, inte Japan. Ingen. Japans siffror drog iväg igen ögonblickligen dom släppte på karantänen tex.

Sätter du hela landet i absolut karantän 8 veckor så dör fler av det än av viruset, plus att viruset fortsätter spridas oavsett. Dödsdömd strategi.

Du har din tro, jag har min - och den fungerar! Min är byggd på vetenskap sedan medeltiden. Att förkasta sina förfäders kunskaper är en dödsdom!
Citera
Medlem
Citat:
Inga vinstdrivande företag kommer, i alla händelser, vara villiga att tillverka de lkm jag pratar om eftersom det inte lönar sig ekonomiskt.

Om man vänder på det;

Frågan är hur det någonsin blir lönsamt att vårda sjuka om detta inte detta subventioneras genom skatt?

Ren kommersiell vård skulle innebära att alla gamla och sjuka skulle betala alla mediciner, operationer, vårdplatser etc ur egen ficka.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Här har du en seriös källa på hur resistans mot antibiotika slår illa vid covid19

https://blogs.scientificamerican.com/observations/antibiotic-resistance-could-lead-to-more-covid-19-deaths/
Tackar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Ja jag tro att jag länkade en Kinesisk, klinisk studie där man redogjorde det där. Du får gå igenom min posthistorik . . . Det var väl för sisådär 10000 inägg sen.

Den hette nåt med "clinical features . . . " etc . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in