2020-04-02, 01:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag vet inte hur man länkar. Gå in på CNN och läs. Det finns massor av material angående covid-19 på CNN.
Nästan bättre att ta del utav informationen på CNN.
De skriver met ingående om covid-19, tar upp olika länders ageranden och har skrivit mycket om det svenska exprimentet de kallar det för.
Bra mycket bättre att ta del utav deras material. De skriver aldrig något om att folk är alarmister eller dumma i huvet.
De skriver enbart om hur sjukdomen är. Inga värderingar på folks reaktioner.
Inga pekpinnar mot rädda människor.Osv
Inga " snälla" översittartyper som hånar någon.
Det är endast i Sverige folk sysslar med sådant vad gäller pandemin och mycket annat.
Svensken är en mycket hånfull människa.

Det är dags att du lär dig länka, behöver du hjälp kan jag och många andra här hjälpa dig! Du har agerat föredömligt nu när du varit sjuk, vill du lära dig så finns vi här - det finns inga dumma frågor!
Citera
2020-04-02, 01:14
Medlem
Haloumis avatar
Haha Trump pratar om Sverige nu på presskonferensen!!!

"Sweden tried the herd strategy. They had to shut their country very fast!!"
Citera
2020-04-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Plus att SARS gav symptom väldigt snabbt(första dagen oftast), Plus att man var inte smittsam under inkubationstiden(högst en tusendel virioner skapades i halsen även under sjukdomsförlopp)

Jag skulle vilja påstå att dessa två faktorer har högre betydelse än att sommarvärmen hade någon påverkan.

Ändå lyckades Kina med detta virus, utan att ha någon hjälp av någon sommarvärme heller.

Det är alltså fullt möjligt, så sluta inbilla dig annat. Det är bara en fråga vad man tycker är viktigare, liv och folkhälsa samt långsiktig ekonomisk utveckling(Kina) eller kortsiktig ekonomisk vinst(Sverige).

Kina har knappast "lyckats". Om du ska utrota något måste du kunna visa att viruset har försvunnit helt, alltså provta alla med luftvägssymptom under några års tid.
Citera
2020-04-02, 01:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi

Ha ha, ja det blir lite komiskt med tanke på att Sverige inte stängt något men alla andra har stängt så vi har blivit utestängda! Han saknar inte humor i alla fall.
Citera
2020-04-02, 01:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
Inte bra, stealth-virs!
” Dr. Kári Stefánsson told CNN that around 50% of those who tested positive said they were asymptomatic, confirming multiple studies that show that asymptomatic, or mildly symptomatic, people have played an important role in spreading the virus.”

In the US, an estimated 25% of coronavirus carriers have no symptoms, said the director of the Centers for Disease Control and Prevention.”

https://edition.cnn.com/2020/04/01/europe/iceland-testing-coronavirus-intl/index.html
Citera
2020-04-02, 01:17
Medlem
Vasterass avatar
Den som inte ligger framför kommer att jagas av eländet i sina hasor.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Du är övertygad om att mörkertalet inte kan vara så jävla stort.
Jag för min del är varken övertygad om det ena eller det andra.
Men du bemöter alltså Olbars, som tydligt skriver "tror," med att du har rätt och han tror fel.

Ok. Men vad vi VET är åtminstone att vad fan vi än gör här nu så går det sakta men säkert åt helvete här i världen. Ekonomin går åt helvete. Allt fler dör, osv.

Världen går inte in i lockdown för ingenting liksom. Det här är långt ifrån över och långt värre än väldigt många, kanske de flesta, tror.

Jag kan aldrig veta säkert eftersom jag inte har en tidsmaskin, men jag är helt övertygad. Att detta skulle vara över och allt tillbaka till normalläge om en månad eller två kommer inte på fråga överhuvudtaget.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Precis.
I förlängningen är det på sätt och vis ”vårt” eget fel. Löfvén är ”vald” av folket, hans förtroende har ökat under krisen och väääldigt många litar på FHM.
Sen att det FHM säger är bekvämast för folk tycker jag är illavarslande - uppenbart vill man inte ifrågasätta honom, för då blir det ”jobbigt”.
Svensken litar enormt mycket på politiker, olika experter och dyligt.
Säger de gör så så gör alla så utan att ifrågasätta något och ifrågarsätter du det så blir du genast placerad i ett hörn skapat av regeringen som de fått alla små gulliga hundvalpar att kasta onda ögat på.
I Sverige idag om du tycker att Tegnell är en skithög så skriver media direkt något om någon i hörnet och titta Tegnell får blommor och kärlek utav svenska folket. Stackarn va, hålla på så där och vara rädda och förbannade när farsoten härjar. Nej nu ska ni vara tysta och beskedliga och invänta resultatet. Ni kan ju förstås stryka med några men ta det lugnt vi har placerat ut fältsjukhus för ca 600 personer men det är ingen fara, ta det lugnt( era dumskallar)
Jag får be om ursäkt men jag har svårt att uttrycka mig politiskt korrekt och det kan ibland se väldigt galet ut det jag skriver. Jag ser väldigt mycket i bilder och då blir det lite skit med i texterna.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi

Alla vet att "flockommunitet" inte funkat, men han hade fel i att sverige stängde ner, han blir nog chockad när han blir uppdaterad efter presskonferensen!
Citera
2020-04-02, 01:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alla frågar sig hur länge detta varar och det kan givetvis ingen säga, inte ens experterna. Det enda vi kan gå efter är erfarenheten av tidigare pandemier och det är ungefär två år. Det som skiljer denna från tidigare är att vi försöker ”plana ut kurvan” vilket då måste innebära att denna pandemi kommer vara längre än tidigare. Vi snackar kanske fyra-fem år

Det lär bli många självmord bland människor som måste förverkliga sina drömmar, kosta vad det kosta vill.
Citera
2020-04-02, 01:19
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Inte bra, stealth-virs!
” Dr. Kári Stefánsson told CNN that around 50% of those who tested positive said they were asymptomatic, confirming multiple studies that show that asymptomatic, or mildly symptomatic, people have played an important role in spreading the virus.”

In the US, an estimated 25% of coronavirus carriers have no symptoms, said the director of the Centers for Disease Control and Prevention.”

https://edition.cnn.com/2020/04/01/europe/iceland-testing-coronavirus-intl/index.html

Därför är det ännu viktigare att man testar antikroppar hos befolkningen och inte vilka som är smittade i detta nu.
Citera
2020-04-02, 01:19
Medlem
aina08s avatar
Är jag snart föräldralös?

Pratade med föräldrarna ikväll.
Morsan som är 74 hade fått feber igår (strax över 38) och hade lite hosta samt irriterad i halsen.
Farsan mådde bra ännu så länge.

Morsan äter mediciner för högt blodtryck, blodförtunnande och hjärtsvikt.
Farsan äter mediciner för samma grejer och har pacemaker som går på 100% sen ett par år.
Han var dessutom inlagd några dagar på sjukhus i februari för att han hade tungt att andas med pipande ljud, kände sig febrig (men normal temp). Efter kortisonbehandling i ett par veckor så mår han bra. Efter röntgen tror dom att han har problem med lungblåsorna och alveolern, typ att han fått små proppar.

Så det låter ju inte speciellt bra att morsan nu är sjuk och att dom lever tätt inpå varandra i en liten 2a.
Har hon fått Corona så dröjer de nog inte många dagar innan även farsan har de... och sen får vi se.
Väldigt deppig situation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in