2020-04-01, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det som kan ge förmildrande straff är om man själv hjälper polisutredningen när det gäller sina egna brott inte annars. Så F8 har rätt du har fel.
29 kap. 5 § p. 5 BrB
.
Really?

Är det nåt årsmöte för analfabeter?
Jag har aldrig påstått det du skriver heller.
Citera
2020-04-01, 19:56
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Det som kan ge förmildrande straff är om man själv hjälper polisutredningen när det gäller sina egna brott inte annars. Så F8 har rätt du har fel.
29 kap. 5 § p. 5 BrB

Den sk anstiftaren som är misstänkt på hörsägen dök upp i pyjamas.

Kanske är jag helt bakom flötet men om förmildrande straff kan ges om man hjälper till i utredningen ...
Borde väl Billy rent hypotetiskt kunna ”hjälpa till” (gola) och då få förmildrat straff?

Det är ju ändå han som är huvudmisstänkt i åtalet ... alltså hans eget brott, som han genomfört i samråd med anstiftaren.
Eller har jag helt fel?
Senast redigerad av LaLokal 2020-04-01 kl. 19:59.
Citera
2020-04-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Kanske är jag helt bakom flötet men om förmildrande straff kan ges om man hjälper till i utredningen ...
Borde väl Billy rent hypotetiskt kunna ”hjälpa till” (gola) och då få förmildrat straff? Det är ju ändå han som är huvudmisstänkt i åtalet ... alltså hans eget brott. Eller har jag helt fel?

Fattar du trögt? Vid egen brottslighet inte andras brottslighet. Nej, B och hans gelikar golar, tjallar, anger aldrig andra utan tar straffen ensamma. Så är reglerna. Det som inte framgår här är vad du förväntar dig att B skall säga? Det var ju en annan person som angav K tidigare att försökt leja personen för mord. Det tog man på polishåll som ej trovärdigt öht, så jag vet inte om ord räcker för påståendet. I så fall är ju en sån sak väldigt enkel för någon att ljuga ihop. Det krävs mer än så.
Senast redigerad av Browser 2020-04-01 kl. 20:06.
Citera
2020-04-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Really?

Är det nåt årsmöte för analfabeter?
Jag har aldrig påstått det du skriver heller.

Nej, du svamlar om det ena än det andra utan minsta insikt om svensk lagstiftning. Du drömmer angiveri i förundersökning och inbillar dig att det skulle förmildra något för den misstänkte. Så är det inte, och du vill inte heller ta till dig vilka regler som gäller inom den grovt kriminella världen och sitter och titulerar det samtidigt som du refererar själv till Kalle Blomkvist. Jag trodde mer om din kunskap men inser nu att det inte finns någon.
Citera
2020-04-01, 20:23
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Fattar du trögt? Vid egen brottslighet inte andras brottslighet. Nej, B och hans gelikar golar, tjallar, anger aldrig andra utan tar straffen ensamma. Så är reglerna. Det som inte framgår här är vad du förväntar dig att B skall säga? Det var ju en annan person som angav K tidigare att försökt leja personen för mord. Det tog man på polishåll som ej trovärdigt öht, så jag vet inte om ord räcker för påståendet. I så fall är ju en sån sak väldigt enkel för någon att ljuga ihop. Det krävs mer än så.

Trögfattad eller inte så ställde jag en hypotetisk fråga.
Vad jag vill att Billy säger?
Sanningen.
Senast redigerad av LaLokal 2020-04-01 kl. 20:28.
Citera
2020-04-01, 20:29
Medlem
LaLokals avatar
Citat:

Tror vist polisen bryr sig Angående tidigare personen som angav KL för att hon skall ha försökt anlita denne att mörda HOL.
Men då var nog bevisen för svaga efter som KL är bra på att sopa undan dem.

Det finns med stor säkerhet ett helt team bakom kulisserna som gör allt i sin makt för att sätta dit KL.
Så jag tror visst att de bryr sig och anser tidigare händelser vara trovärdiga. Även om det bara handlade om ord.
Senast redigerad av LaLokal 2020-04-01 kl. 20:31.
Citera
2020-04-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Trögfattad eller inte så ställde jag en hypotetisk fråga.
Vad jag vill att Billy säger?
Sanningen.

Ok, men det krävs mer än ord för att gå på åtal det måste man förstå. Det räcker inte med hans ord utan annat som uppgörelse på pränt eller annat som styrker det som sägs. Så det är utopi just nu.
Citera
2020-04-01, 21:30
Medlem
Ciadevies avatar
Varsågoda...
Länk med bild på Karin Lilja.
Obs inget aprilskämt.

https://www.bildtagg.se/tagg/karin-lilja
Citera
2020-04-01, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciadevie
Varsågoda...
Obs inget aprilskämt.

Tack. Sover hon?
Citera
2020-04-01, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, du svamlar om det ena än det andra utan minsta insikt om svensk lagstiftning. Du drömmer angiveri i förundersökning och inbillar dig att det skulle förmildra något för den misstänkte. Så är det inte, och du vill inte heller ta till dig vilka regler som gäller inom den grovt kriminella världen och sitter och titulerar det samtidigt som du refererar själv till Kalle Blomkvist. Jag trodde mer om din kunskap men inser nu att det inte finns någon.
Klart jag drömmer om att anstiftaren ska åka dit.
Om tex KL är skyldig då ska hon in.
Tycker inte du det?

Jag anser att BR skulle framstå som betydligt mer trovärdig ang hot än den taffliga, rumphuggna version han försöker sig på.

Jag anser att hålla på nån primitiv neanderthalprincip om att inte gola är rent bullshit om anstiftaren är nån glidare som inte är värd att rygga - i förhållande till vad det kostar, i värsta fall livstid i en del ärenden.

BR försöker övertyga rätten att han bara skulle hota lite och att det blev så tokigt?

Om han försöker övertyga rätten så handlar det om sannolikhetsbedömning:
Är det troligt att det ligger till som BR säger?

Självklart är det bevisningen det står emot men hittills har han inte förbättrat oddsen.
Han behöver ett betydligt bättre flöde i sin story och bli mer trovärdig:

Han sår med andra ord inte tvivel versus ÅK och bevisningen och BR försöker faktiskt få rätten att tro att hans uppsåt inte alls var att döda.
Citat:
Ok, men det krävs mer än ord för att gå på åtal det måste man förstå. Det räcker inte med hans ord utan annat som uppgörelse på pränt eller annat som styrker det som sägs. Så det är utopi just nu.
Nähä? Säger du det. Det hade vi ingen aning om.
Senast redigerad av develi 2020-04-01 kl. 23:21.
Citera
2020-04-01, 23:28
Medlem
LaLokals avatar
Visst fortsätter huvudförhandlingen med Billy-Boy imorgon kl 9.00?

Hoppas hoppas hoppas på att rättvisa skipas... vad tippar ni han får för påföljd?
Ja förutsatt att han inte golar såklart
Citera
2020-04-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciadevie
Varsågoda...
Obs inget aprilskämt.

Av vilken anledning vill du lägga in den här? Man ser ju inte att det är K ens? Skall vi gissa eller vad handlar det om? Vi har andra betydligt bättre bilder i denna tråd, så har du ingen bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av develi

Han sår med andra ord inte tvivel versus ÅK och bevisningen och BR försöker faktiskt få rätten att tro att hans uppsåt inte alls var att döda.
Nähä? Säger du det. Det hade vi ingen aning om.

Det har du inte en aning om så det kan lämnas därhän. Ja nu vet du att det inte räcker med B ord som du nu ältat några hundra sidor om i tråden att han skall berätta.
Senast redigerad av Browser 2020-04-01 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in