Citat:
Ursprungligen postat av
Livsgjutaren
Vad är det för jävla eftersläpning i resultat Tegnell tjötar om. Vi har inte råd att isolera, vi har inte råd att stänga skolor, vi har inte råd att testa, vi har inte råd att ha ett beredskapslager, vi har inte råd att ta fram akutplatser, vi har inte råd att beställa skyddsutrustning, och vi har uppenbarligen för Fan inte ens råd att rapportera riktigt. Visste att det var illa men med rådande världsekonomi är det Fan riktigt brunt för Sverige. Tusentals döda kommer vara det lätta i denna kris. Fyfan kan dom åtminstonde inte bara ge oss sanningen. Stå och säga "eftersläpning". Säg konkurs så vi fattar.
Ja som sagt var har skattepengarna gått? När de inte gått tillvälfärden som det hävdats???
Sen kan jag precis som många andra önska att Sverige hade haft produktion som bara kunnat pumpa ut skydd materiell och respiratorer i en sådan här situation eller åtminstone haft vett att lägga en beställning i början av året när detta fortfarande var mer en nagel i ögat men inledande presskonferenser har gjort det alldeles uppenbart att man började inte ens fundera på att beställa några större kvantiteter innan det var här- man var mitt i en "eu upphandling" och i stället har man nu panik beställt små partier som förmodligen köpts loss till icke marknadsmässiga priser (men det vet jag inte).
Och resten av tiden sätter man på att stå och blåljuga, 70 miljarder fick MSB för att gå ut med information till samtliga, detta är 3 veckor sedan har fortfarande inte hört ett ord om detta förutom att man klistrat upp 6000 A4:a på olika språk i stockholm.