2020-04-01, 22:47
Medlem
Belavias avatar
Vad menas med "plandemic"(istället för pandemic)? Jag hör det ibland i videos på tuben. Betyder det att allt är typ en hoax? I så fall, kan det verkligen stämma?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Mm, regeringen tycker det funkar så himla bra med eget ansvar och sunt förnuft. Varför har vi då så jävla mycket lagar och regler i övrigt? Kan vi inte bara slopa hela rättsystemet och lita på att 10 miljoner människor sköter sig snyggt? Lär fungera lika bra som "försöket" att minska den här smittspridningen.
I normala fall finns en demokratisk process för att instifta nya lagar. Det här man inte tid för här. Det går inte riktigt att jämföra.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Jag satte upp stora runda klistermärken på golvet vid kassan och utmed där kön alltid är så alla kan stå 2 meter ifrån varandra.

Var 2 tjejer och 2 killar som stod som sardiner bredvid varandra i kassan så jag bad dem vänligen hålla ett bättre avstånd där jag markerat ut på golvet väldigt tydligt.

Såhär gick konversationen efter det:

" Ungdoms tjejen: - Men vafan är ni rädda för att få corona eller?!?!?
Jag: - Rädd om mina kunder...
Ungdoms tjejen: - Ett paket LM menthol, men du, jag tar paketet själv så behöver du inte vara så jävla rädd för att bli smittad!!
Jag: ..... tack tack ha en bra dag! "

Skulle jag ha bett ungdomstjejen om ursäkt, fattar inte vad jag gjorde för fel riktigt.

En bra beskrivning, det är exakt det jag också ser. Folk har fortfarande noll krisinsikt. Jag blir ibland rent ut sagt hånad när jag uttrycker en oro för att corona ska fortsätta spridas i Sverige.

För någon vecka sa jag att Sverige kunde få 1000 döda. Då blev jag helt utskrattad. Nu är det snarare extremt osannolikt att det bara skulle stanna på den siffran.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Visst.
Man kanske får milda symptom. Första gången.

Men.
Dels får man bara immunitet i 3 månader. Snart dags att kasta dödstärningen igen.
Dels kan viruset lägga sig vilande i kroppen och bryta ut igen spontant, precis som Herpes.
Dels så kan du nästa gång få en mycket högre initial dos och är då chanslös.

Vid varje infektionstillfälle får du permanenta skador på lungor, njurar och centrala nervsystemet.
Chanserna blir sämre för varje infektion.

Jag är bra trött på folk som försöker "snacka ner" allvarligheten på den här skiten.

Vad har du för källor på dessa undergångspåståenden? Med din inställning kan man lika gärna åka ned till närmaste slakteri och be dem göra korv av en.
Citera
2020-04-01, 22:48
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I början ingår även illamående.

Aha, då är jag än mer övertygad om att jag haft det för ett par veckor sen. Var smått illamående då och då, som jag aldrig brukar va annars, mer ont/stel i muskler än vanligt, snuvig och torr i halsen på ett mycket udda sätt. Inte särskilt mycket hosta dock, bara lite smått då och då. Hade det runt 2 veckor, sen gick det över.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Givetvis, men hen påstod att det var vitalt med "antibiotika-cocktail" tidigt, vid milda symptom. Vilket jag är säker på är bogus.
Ja, väldigt mycket bogus!
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det finns inga epidemiologiska studier som visar att en infekterad person som varit i ett rum och bara andats har smittat en person som senare varit i samma rum. Det kräver experimentellt kontrollerade studier. Var är dessa?

Du är för trångsynt för att lägga ihop 1+1 vilket du påvisar gång på gång. Några sådana studier kommer inte göras av humanitära skäl(man smittar ingen med flit med en dödlig sjukdom), men det finns flera bevis på att så redan skett vilket du vet ifrån de data som finns. Ta t.ex den konferensen i masachusetts där INGEN uppvisade symptom men där ändå 83 personer blev smittade bara genom att befinna sig i samma rum som en smittad person! Du har fått den länken flera gånger.

Sluta spela dummare än vad du är.
Citera
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Immuniteten är troligen i minst8-9 månader

Är troligen? 🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTiger1967
Hehe..da så.

Dere hadde 1 - ett - tilfelle 4 februar. Deretter ingen før 26 februar. Da fikk vi også vårt første tilfelle.

Så han mener altså at det ene tilfellet gjør at vi i Norge ligger 3 uker bak. Morsom fyr han der Tegnell.

Norge är ju också den sista sovjetstaten så man kan inte lite på norsk statistik. Det smäller nog till i Norge också. Vänta bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Mm, regeringen tycker det funkar så himla bra med eget ansvar och sunt förnuft. Varför har vi då så jävla mycket lagar och regler i övrigt? Kan vi inte bara slopa hela rättsystemet och lita på att 10 miljoner människor sköter sig snyggt? Lär fungera lika bra som "försöket" att minska den här smittspridningen.
Precis, bort med alla lagar. Vi "svenska folket" kan ju hantera allt själva.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Jag satte upp stora runda klistermärken på golvet vid kassan och utmed där kön alltid är så alla kan stå 2 meter ifrån varandra.

Var 2 tjejer och 2 killar som stod som sardiner bredvid varandra i kassan så jag bad dem vänligen hålla ett bättre avstånd där jag markerat ut på golvet väldigt tydligt.

Såhär gick konversationen efter det:

" Ungdoms tjejen: - Men vafan är ni rädda för att få corona eller?!?!?
Jag: - Rädd om mina kunder...
Ungdoms tjejen: - Ett paket LM menthol, men du, jag tar paketet själv så behöver du inte vara så jävla rädd för att bli smittad!!
Jag: ..... tack tack ha en bra dag! "

Skulle jag ha bett ungdomstjejen om ursäkt, fattar inte vad jag gjorde för fel riktigt.

Hennes föräldrar gör uppenbarligen ett dåligt jobb. Synd att du inte gav henne en smäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Vad är det för jävla eftersläpning i resultat Tegnell tjötar om. Vi har inte råd att isolera, vi har inte råd att stänga skolor, vi har inte råd att testa, vi har inte råd att ha ett beredskapslager, vi har inte råd att ta fram akutplatser, vi har inte råd att beställa skyddsutrustning, och vi har uppenbarligen för Fan inte ens råd att rapportera riktigt. Visste att det var illa men med rådande världsekonomi är det Fan riktigt brunt för Sverige. Tusentals döda kommer vara det lätta i denna kris. Fyfan kan dom åtminstonde inte bara ge oss sanningen. Stå och säga "eftersläpning". Säg konkurs så vi fattar.

Ja som sagt var har skattepengarna gått? När de inte gått tillvälfärden som det hävdats???
Sen kan jag precis som många andra önska att Sverige hade haft produktion som bara kunnat pumpa ut skydd materiell och respiratorer i en sådan här situation eller åtminstone haft vett att lägga en beställning i början av året när detta fortfarande var mer en nagel i ögat men inledande presskonferenser har gjort det alldeles uppenbart att man började inte ens fundera på att beställa några större kvantiteter innan det var här- man var mitt i en "eu upphandling" och i stället har man nu panik beställt små partier som förmodligen köpts loss till icke marknadsmässiga priser (men det vet jag inte).
Och resten av tiden sätter man på att stå och blåljuga, 70 miljarder fick MSB för att gå ut med information till samtliga, detta är 3 veckor sedan har fortfarande inte hört ett ord om detta förutom att man klistrat upp 6000 A4:a på olika språk i stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in