2020-04-01, 22:37
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ett tomt äldreboende såklart. Hur tänkte du?
Okej. Fattade fel. då är det ju okej. Trodde det fanns boende i byggnaden.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Jag kan beställa upp till 50 000st KN95 ansiktsmasker (dessa är som ffp2 väl), från en tidigare affärskontakt i Shenzen. De säger, för ordrar under 10 000st sker leverans 3e dagen, över det är leveranstid 1 vecka.

Är det något som vården skulle bli glada av?
Vem ska man kontakta, inte Tegnell väl?
Ditt landstings inköpsavdelning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hej drömmaren, vad är din lösning på problemet då? Instängda tills viruset inte existerar längre? Hur många döda tror du inte det leder till?

Nej tyvärr, det är de som du hejar på som sabbade den möjligheten.

Nu återstår bara masstestning.
Tåget har lämnat perrongen.

Snart dör svenskar i massor och det kommer att börja med vårdanställda.
Citera
2020-04-01, 22:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag räknar WHO:s rekommendationer i den här frågan som tagna ur luften tills någon visar vilken vetenskap man grundar sin rekommendation på, finns tyckare överallt.

Kanske har du något som stödjer rekommendationerna mer än att det är WHO som säger det.

Långärmat, eller kortärmat med tvåltvätt, var kan vi läsa om vilken skillnad det innebär?
Om du påstår att WHO har fel tycker jag du har bevisbördan.
Var är dina källor på det DU påstår?
Citera
Medlem
Sjukvården i sthlm är dagar från total kollaps, och absolut ingenting görs.. Pinsamt från våra ledare. Kommer det svenska folket som vanligt att glömma bort allt?
Politikernas måste ställas inför rätta.
Citera
Medlem
Hur länge tror ni UD kommer avråda från att resa?
Min vän funderar på att resa till Grekland och stanna där tills allt lugnat sig. (någon/några månader)

Är det jättedumt? Om de stänger gränserna, tror ni de kommer kunna göra de så pass länge att hon inte kommer kunna ta sig hem igen?
Vet inte vilket råd jag ska ge henne. Känns som UD inte ger något direkt svar....
Citera
Medlem
Är det nu man skall åka ut på ön och isolera sig helt? 🤔
Citera
2020-04-01, 22:39
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Uppfriskande att se någon skriva detta i tråden istället för att få till full rabies motattack.

Alla har vi fel ibland. Det är en fin kvalité att ha, att kunna erkänna fel ibland.

Tack. Jag är ärlig, vissa här är väl troligen inte det.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Anders "Ja det är ju jättesvårt att veta" Tegnell:

Vi har ju gissat fel förrut

I TV4 Nyheterna.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om nån för ett år sen hade sagt att folk på Flashback kommer börjar uppmana svenska folket att använda sjal för ansiktet hade jag garvat.

Du verkar missuppfatta vad det är för folk som drar sig till anonyma forum. Det är oftast de som inte håller med om det politiskt korrekta klimatet och vill kunna säga vad man har på hjärtat utan att behöva utstå kritik knutet till sin person. Det kan vara vem som helst alltså, knappast bara "rasister" som du verkar vilja ge skenet av.

Vad gör du själv här om bara "rasister" hänger här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Snack.

Trams.

Du håller alltså på WHO´s definition, vilken utsätter alla i kollektivtrafiken då den inte tar hänsyn till kortare förflyttning/halveringstid.

WHO baserar (passande) på mindre aerosol (droplet nuclei) <5 um.

Corona distribueras rikligt som aerosol 5-10 um.

Dessa aerosoler tas upp av de övre luftvägarna samt av ögon.

Studier har redan bevisat detta.

Visst Droplet nuclei har längre halveringstid samt färdas avsevärt längre sträckor då dessa dropp partiklar mäter <5 um. De går djupare ner i luftvägarna, ända ner i alveoli.

Samtidigt har aerosoler vilka mäter 5-10 um distribution samt halveringstid nog att sprida corona på tåg/busar/lokaler med mycket folk i.

Detta vet myndigheter WHO osv. Större partiklar = mer begränsade samhällsfunktioner.

LÄS STUDIERNA.

Luftburen aerosol vilken mäter mellan 5-10 um distribueras enligt studierna genom utandning/tal, uppmäter riklig mängd partiklar samt har en halveringstid alltmellan 35-40 min.

Den koreanska infektions läkaren med 30 års erfarenhet bekräftar, med hänvisning till fall som smittats just på detta sätt.

Det finns inga epidemiologiska studier som visar att en infekterad person som varit i ett rum och bara andats har smittat en person som senare varit i samma rum. Det kräver experimentellt kontrollerade studier. Var är dessa?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vad expressen skriver är inte samma sak som står på FHMs hemsida. Det får stå för expressen.
Så när FHM ändrar och folk följt deras sida då blir det en trådsanning för att FHM ändrat sig.
Bättre kan du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in