Citat:
Ursprungligen postat av
Tavelramskrok
Om jag fattat det hela rätt så åkte dom två systrarna för att hjälpa en kompis ?
Om det var den tredje flickan som skulle hjälpas eller om det var killen framgår inte. Gissningsvis så var det den tredje flickan som skulle hjälpas. Då uppstår ju frågan varför killen körde innan smällen. Kanske tvingade han ägaren av bilen att lämna förarsätet ? Varpå det under resans gång uppstod bråk och skrik i bilen. Killen hade kanske fullt upp med att slå eller på annat sätt tysta någon av flickorna i bilen.
Men varifrån dom fyra åkte är en annan fråga och varför det var tvunget att åka bil därifrån. Var dom rent av på väg till Uddevalla, där tydligen den tredje flickan bodde ?
Jag tror att killen helt enkelt tvingat sig in i bilen och förarsätet.
Det är förmodligen därför som hans vänner är tysta i samtal med polisen. Jag tror inte att dom två systrarnas vänner och familjer är dom som är tysta, det finns det troligtvis ingen anledning till ?
Det är väl bara att kolla sms:trafiken mellan de inblandade?
Vem var killen, och till vem
Var det en svartsjuk pojkvän, var det en langare, var det en släkting ("heders"-hemhämtning"?)
vad var det frågan om
Mycket kan mobiltrafiken avslöja
Vart blev dom upplockade? Några vittnesuppgifter från krogen dom ev var på innan?
Polisen är riktiga sopor, eller så vill dom bara mörka att det var en "heders"-kidnappning
Eller så har dom helt enkelt inte tid att utreda, för de övriga somalierna gör så många brott dom med