Citat:
Ursprungligen postat av
used66
har roat mig med att läsa några hundra inlägg och kan bara, sorgligt nog, konstatera att hatet mot Trump överskuggar allt annat. man skulle nästan kunna tro att de som spottar som giftormar vill ha så många dödsoffer som möjligt i US. allt för att visa sitt förakt för Trump. märkligt men inte överraskande. bristen på empati är slående, och jag förstår varför världen är polariserad mer än någonsin.
hat kastas också mot Fox News, av vilken anledning? Fox har inte uppdraget att vara opartiska i någon form. inte heller äckliga CNN. man får ta det för vad det är. media är inte intresserade av att rapportera sakligt. de är gamar med klar politisk agenda. ( nu har väl iofs CNN lägre tittarsiffror än cartoons så de gör vad de kan för att bli irrelevanta)
klädsamt vore väl, i tider som denna, att även Flashbacks idioter kan se lite klarsynt på vad som väntar framöver. ja jag vet, jag begär mycket.
Du beskriver faktiskt Trumps personlighet när du pratar om förakt, splittring härska och söndra och total brist på empati. Men just den sanningen skulle nog vara alltför brutal för en trasig person som Trump att få i ansiktet, men är ju ändå att föredra för oos andra. Fast Trump kör nog på med lögnen som sin moraliska ledsagare ända till graven, är nog svårt att få en gammal man att förändra sitt beteende.
T.o.m dom stora medierna som CNN ha fått börja prioritera ner Trumps framträdande något och låta mer trovärdiga representanter för administrationen få företräde i deras media istället då Trump inte håller den kvalitet i framförandena väljarna kräver i kristider. Med andra ord, Trump klara inte av att leda landet.
Nu sinar dessutom förråden av skyddsutrustning sägs det så Trump får nog ge sig ut och köpa in på öppna marknaden verkar det som. Fast vadå, 200 000 döda visar ju ändå på ett väl utfört arbete av vita huset enligt Trump. Skyddsutrustning är ju gubevars dyr att köpa in också.
Empati var ordet.