2020-03-30, 14:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
LOL, du är kul. Ja man kan studera dina inlägg.

Förvirrade av vad... hans egna twitterinlägg?
Jag citerade inte nåt från CNN eller så, det var hans ord. Starta NU. I en fabrik de inte ens äger. Som han rätt nyligen till och med gratulerade försäljningen av...

HUR kan du motivera ordval, innehåll och hans fakta...?
LOL du är så uppkörd av kärlek till din frälsare, man kommer kunna skriva böcker om detta tema.

Fast mest troligt är att du bara är en karaktär, nån som har kul på sin kammare.
För snälla du, inte kan du vara så här på riktigt?
Det festliga är att ni tror att alla som inte är med i er sekt på något vis älskar Trump. Han var inte min favorit i de förra primärvalen. Han är ingen jättebra president, men han är OK, den bästa sedan Reagan.

Att man kan blanda ihop några namn när man skitpostar på Twitter är inte så konstigt & ändrar inte själva budskapet.
Citera
2020-03-30, 14:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nu var det Ohio Guvernör som kom med önskan först. Men de verkar inte lyssna på guvernörerna så mycket verkar det som.

Det spelar inte någon större roll vem det är som kommer med idéen, det kan bli riktigt problematiskt om det skadar utrustningen
Citera
2020-03-30, 14:51
Medlem
Många förvirrade skolungdomar i tråden verkar det som. Eller bara omogna vuxna på vänsterkanten med TDS.

Inte många i USA kritiserar Trump för hans agerande under Covid-19 krisen. Bara vissa demokrater, MSM och Svenskar.
Att tjafsa om petitesser när det är 1 700 bollar i rullning, nu senast om GM's fabrik?
Om Trump får till det med alla andra stora biltillverkare, och GM inte försöker i samma utsträckning som sina konkurrenter, har inte Trump rätt att kritisera dom då?

Ni ska veta att innan Trump, var det inte en enda president som tidigare vågat kritisera Ford, GM, och andra stora bolag, för att inte nämna nyhetsbolagen. Trump ställer dom mot väggen, och väljarna älskar det. Det är samma bolag som flyttat produktionen till utlandet, för att tidigare presidenter lät det ske, eller som ljuger och manipulerar fram krig och bedrövelse.

Jag vet vart jag lägger min röst i höstens val.
Citera
2020-03-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Många förvirrade skolungdomar i tråden verkar det som. Eller bara omogna vuxna på vänsterkanten med TDS.

Inte många i USA kritiserar Trump för hans agerande under Covid-19 krisen. Bara vissa demokrater, MSM och Svenskar.
Att tjafsa om petitesser när det är 1 700 bollar i rullning, nu senast om GM's fabrik?
Om Trump får till det med alla andra stora biltillverkare, och GM inte försöker i samma utsträckning som sina konkurrenter, har inte Trump rätt att kritisera dom då?

Ni ska veta att innan Trump, var det inte en enda president som tidigare vågat kritisera Ford, GM, och andra stora bolag, för att inte nämna nyhetsbolagen. Trump ställer dom mot väggen, och väljarna älskar det. Det är samma bolag som flyttat produktionen till utlandet, för att tidigare presidenter lät det ske, eller som ljuger och manipulerar fram krig och bedrövelse.

Nja, jag har bara hört negativt om hur man skäms över en så kopiöst okunnig president.

Han ställer ju ingen mot väggen. Han kritiserar dem offentligt, men sedan kryper än ändå för bolagen. Han skulle ställa läkemedelsbolagen mot väggen för deras hutlösa priser, men i realiteten så har priserna bara ökat. Samma sak med sjukförsäkringen. Han skulle rensa på wall street, men har tvärtom tagit in fler sådana i sitt kabinett än någon annan president. Allt han sade om att rensa träsket har bara lett till större vinster, mer återköp av aktier och en ännu värre snedfördelning av pengarna. (Dock ska sägas att ingen sittande president har gått emot storföretagen någonsin, vilket är anledningen till att USA räknas som en icke fungerande demokrati, utan är en oligarki i realiteten).

Att han ger sig på media är av precis samma anledning som Hitler började kritisera media som lügenpresse. Det är helt enkelt för att media är ett problem för Trump. De granskar makten och med all hans korruption så är det viktigt för honom att minska förtroendet för de granskande. Allt för att underlätta att sitta kvar.

Det finns en tydlig anledning till att välutbildade och stundenter väljer dems och outbildade rednecks föredrar Trump.
Citera
2020-03-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scitus
Nej, det är fördröjda registreringar från fredag-måndag.
I jämförelse med t ex New York, Illinois och de andra drabbade staterna i USA så har Sverige klarat sig förhållandevis bra än så länge.

New York har dubbelt så många invånare som Sverige och har testat mer.

Anders lilla bubbla spricker om Sverige börjar masstesta vilket han är emot.
Citera
2020-03-30, 15:05
Medlem
Citat:

På vilket sätt har Trump förbjudit ett enda företag flyttat sin produktion till utlandet?

Att skriva idiottwitter med stora bokstäver och väsentliga faktafel kan jag inte se som positivt men du gör det. Det är okej.

Nu handlar det dock inte om att kritisera och våga kritisera utan att få folk att samarbeta och visa varandra respekt. Och det är vad som gör Trump som den minst uppskattade presidenten på cirka tjugo år. Kanske tjugofem. Han har verkligen misslyckats. Coronan har inte ens börjat smitta och döda folk där än så att han är nog snart totalt i botten på längre tid än så.
Citera
2020-03-30, 15:05
Medlem
klybans avatar
Citat:

Kritiken trumpen har mot GM är varför de inte ska börja tillverka respiratorer i en fabrik GM sålt, och som trumpen hyllade Mary CEO GM för att ha sålt.
Tänk bara trumpen kunde komma ihåg nått han gör och säger.

Men förklara gärna hur en såld fabrik ska gå tillverka nått i och när man inte ens äger den?

Och ja, det finns massor av att gnälla om vad trumpen inte gör.
Och blanda in Demokrater när de inte ens styr nått är mycket roande, då det är helt betydelselöst.
Rätt lustigt man nu har glömt vem som vann presidentvalet och senaten.
Citera
2020-03-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
På vilket sätt har Trump förbjudit ett enda företag flyttat sin produktion till utlandet?

Att skriva idiottwitter med stora bokstäver och väsentliga faktafel kan jag inte se som positivt men du gör det. Det är okej.

Nu handlar det dock inte om att kritisera och våga kritisera utan att få folk att samarbeta och visa varandra respekt. Och det är vad som gör Trump som den minst uppskattade presidenten på cirka tjugo år. Kanske tjugofem. Han har verkligen misslyckats. Coronan har inte ens börjat smitta och döda folk där än så att han är nog snart totalt i botten på längre tid än så.

Har du missat tullarna och hoten?
"Lägger ni nästa fabrik i Mexiko, så lägger jag på en 25 procentig tariff när ni försöker sälja dom i USA"
Minst uppskattade? Han har ju för tusan bättre rating än Barack Obama. Och då hade Obama hela mediekåren strykandes medhårs.
Citera
2020-03-30, 15:19
Medlem
Citat:
Har du missat tullarna och hoten?
"Lägger ni nästa fabrik i Mexiko, så lägger jag på en 25 procentig tariff när ni försöker sälja dom i USA"
Minst uppskattade? Han har ju för tusan bättre rating än Barack Obama. Och då hade Obama hela mediekåren strykandes medhårs.

Okej, du tolkar det som förbud. Jag har väl ett lite mer nyanserat språk än vad du har i såna fall.

Trump är den president som har haft lägst siffror på många sätt. Han är mycket impopulär och nu med coronan så kommer han ohjälpligt att falla som det lilla troll han är. Han har ingen pondus, ingen auktoritet, det är bara de som styrs av känslor utan tankeförmåga som inbillar sig typ sånt där skitsnack som du drar iväg med.

Coronan har inte börjat döda folk än. Trump förstår det, i går så pratade han tydligt om att han förstår det. Han har inte någon förhoppning att det ska gå över till påsk eller ens i april. Det kommer att bli mycket värre. Och han som redan är så impopulär kommer att lida stort av kritiken han får och kommer att få. Han är ju inte så bra på sånt.
Citera
2020-03-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Nja, jag har bara hört negativt om hur man skäms över en så kopiöst okunnig president.

Han ställer ju ingen mot väggen. Han kritiserar dem offentligt, men sedan kryper än ändå för bolagen. Han skulle ställa läkemedelsbolagen mot väggen för deras hutlösa priser, men i realiteten så har priserna bara ökat. Samma sak med sjukförsäkringen. Han skulle rensa på wall street, men har tvärtom tagit in fler sådana i sitt kabinett än någon annan president. Allt han sade om att rensa träsket har bara lett till större vinster, mer återköp av aktier och en ännu värre snedfördelning av pengarna. (Dock ska sägas att ingen sittande president har gått emot storföretagen någonsin, vilket är anledningen till att USA räknas som en icke fungerande demokrati, utan är en oligarki i realiteten).

Att han ger sig på media är av precis samma anledning som Hitler började kritisera media som lügenpresse. Det är helt enkelt för att media är ett problem för Trump. De granskar makten och med all hans korruption så är det viktigt för honom att minska förtroendet för de granskande. Allt för att underlätta att sitta kvar.

Det finns en tydlig anledning till att välutbildade och stundenter väljer dems och outbildade rednecks föredrar Trump.

Han ställer dom ju för tusan mot väggen. Hur kan du tolka annorlunda?

Han har ärvt en big fucking mess från förra administration. Sen får du diskutera hur han gör i andra frågor än just Covid-19, i ett annat forum. Han har genomfört fler vallöften än andra presidenter och jag väntar på att dom andra kommer att infrias också.

Media som den är idag, är ett problem för alla länders befolkning. Otroligt vänsterdriven, fördummande och partisk.
Att jämföra med Hitler bevisar bara hur desperat du är på argument.
Citera
2020-03-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
New York har dubbelt så många invånare som Sverige och har testat mer.

Anders lilla bubbla spricker om Sverige börjar masstesta vilket han är emot.

Dubbelt så många invånare men ~10x antalet döda..

Det finns inget botemedel mot Corona så den medicinska nyttan med masstester är ringa. Vården består i att ge andningshjälp, i respirator i värsta fall, för de svårt sjuka. Alla de som är så pass sjuka att de riskerar att dö och måste in på sjukhus testas fortfarande i Sverige.

Nyttan av allmänna tester är i början av en epidemi för att isolera och hindra allmän spridning.
Citera
2020-03-30, 15:21
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.youtube.com/watch?v=9aWTh7tDqfE

45 min in i detta talar han om det. Det är en lång och intrikat berättelse om det där jag i alla fall inte hänger med på vad han säger.

Bra möten, bra människor jobbar med det, känga till journalister att inte vara dumma, tusentals maskiner i ett lager i New Jersey........,
Skulle verkligen man missat det i N Y? Svårt att tro det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in