Citat:
Ursprungligen postat av
OphidianOnline
Många förvirrade skolungdomar i tråden verkar det som. Eller bara omogna vuxna på vänsterkanten med TDS.
Inte många i USA kritiserar Trump för hans agerande under Covid-19 krisen. Bara vissa demokrater, MSM och Svenskar.
Att tjafsa om petitesser när det är 1 700 bollar i rullning, nu senast om GM's fabrik?
Om Trump får till det med alla andra stora biltillverkare, och GM inte försöker i samma utsträckning som sina konkurrenter, har inte Trump rätt att kritisera dom då?
Ni ska veta att innan Trump, var det inte en enda president som tidigare vågat kritisera Ford, GM, och andra stora bolag, för att inte nämna nyhetsbolagen. Trump ställer dom mot väggen, och väljarna älskar det. Det är samma bolag som flyttat produktionen till utlandet, för att tidigare presidenter lät det ske, eller som ljuger och manipulerar fram krig och bedrövelse.
Jag vet vart jag lägger min röst i höstens val.
Nja, jag har bara hört negativt om hur man skäms över en så kopiöst okunnig president.
Han ställer ju ingen mot väggen. Han kritiserar dem offentligt, men sedan kryper än ändå för bolagen. Han skulle ställa läkemedelsbolagen mot väggen för deras hutlösa priser, men i realiteten så har priserna bara ökat. Samma sak med sjukförsäkringen. Han skulle rensa på wall street, men har tvärtom tagit in fler sådana i sitt kabinett än någon annan president. Allt han sade om att rensa träsket har bara lett till större vinster, mer återköp av aktier och en ännu värre snedfördelning av pengarna. (Dock ska sägas att ingen sittande president har gått emot storföretagen någonsin, vilket är anledningen till att USA räknas som en icke fungerande demokrati, utan är en oligarki i realiteten).
Att han ger sig på media är av precis samma anledning som Hitler började kritisera media som lügenpresse. Det är helt enkelt för att media är ett problem för Trump. De granskar makten och med all hans korruption så är det viktigt för honom att minska förtroendet för de granskande. Allt för att underlätta att sitta kvar.
Det finns en tydlig anledning till att välutbildade och stundenter väljer dems och outbildade rednecks föredrar Trump.