Citat:
Ursprungligen postat av
vonheden
Det köper jag att ni har en helt annan krisplan att tillgå samt är hårdare än Sverige, vi är tyvärr ett myndighetsland med allt för många instanser som ska lägga sig i. Men oavsett - smittan kom stort från alperna. Tusentals svenskar åker dit årligen med fulla flyg och busslaster. Det är fakta och ses nu i antal döda.
Jo, men orsaken till antal döda är inte bara att man kommit från alperna utan också att man har inte gjort tillräckligt att göra någonting för att förhindra spridningen. Det ser ut att man inte ens vet vad som ska göras. Då Finland stängde gränserna kom 200 000 människor tillbaka till Finland, många från riskområderna, men ändå har man viruset under kontroll. Noll döda igår.
Jag tycker att Sverige är ett fint land och i många sett har man bättre där än i Finland. Men jag kan inte förstå att hur är de möjligt att i sverige kan man inte förstå allvaret och i presskonfrenser får man höra om nya förklaringar varje dag hur allt är bra och stabilt. Om man gör saker på helt annat sätt än alla andra det kan bero på att man är smartare än de andra men oftast har man bara helt enkelt fel.
Det är nu många som kommer att dö, och om man blir riktigt sjuk kommer många att kvävas hemma om det inte finns möjligheten att få vård på grund av överbelastad sjukvård. Det är allvar nu.