2020-04-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Förstår inte hur detta fungerar? Så om 1 person hostar på mig får jag milda syntom..

Men om 10 olika hostar på mig så dör jag?

Mängden spelar väl ingne roll? Dom ökar när dom kommer in i kroppen?

Har säkert fel och du rätt. Men hade gärna haft en förklaring på det

"How the AMOUNT of the coronavirus you get infected with could decide whether you suffer mild or severe symptoms"

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8166867/How-large-viral-load-make-coronavirus-infection-worse.html
Citera
2020-04-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Finland hade inga nya dödsfall att rapportera idag. Kan det bara vara en tillfällig nyck i statistiken? Dagen tar ju förstås inte slut vid rapporteringstillfället.

https://www.hbl.fi/artikel/1-446-bekraftade-coronasmittade-inga-nya-dodsfall/
Det är idag exakt två veckor sedan den fösta självstudiedagen för skolorna.

Verkar ha gett önskad effekt. Finland kan eventuellt ha lyckats stoppa virusets spridning i tid.
Citera
2020-04-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vad är det för svammel, bara det kommer in i kroppen är du smittat.

"How the AMOUNT of the coronavirus you get infected with could decide whether you suffer mild or severe symptoms"

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8166867/How-large-viral-load-make-coronavirus-infection-worse.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är precis så det är, det man gör idag får konsekvenser imorgon!

Jepp! Idag fortsatte avhysningen av gamla till nya boenden, flyttgubbarna och bemanningspersonalen släpps in trots besöksförbud! Ingen nåd ges!

Det pågår ett sanktionerat massmord på våra gamla "svenska svenskar"!
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Finns det någon studie om varför det inte blev något utbrott i Japan? Om det nu stämmer alltså (missförstå mig rätt, jag läser gärna men är restriktiv med informationen).
Vet ej varför, har inte sett några förklaringar.
Citera
Moderator
Kraftkarls avatar
Mycket okunskap och falska påståenden gällande Covid-19. Den statliga kostnaden är ca 800:- Personer med underliggande sjukdomar samt de som klassas som riskgrupp kommer testas trots låg misstanke. Varför det gör så få tester är ingen kostnadsfråga utan att det är resurskrävande, alla labb i Sverige har inte möjlighet att analysera virus.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
HUR FAN kan man sätta in ett besöksförbud på ålderdomshem nu?! Jag förstår till fullo den epidemiologiska strategin med att sätta in rätt restriktioner vid rätt tillfälle men hur fan kan man bedöma att rätt tillfälle är nu?! Nu finns viruset på flera ålderdomshem redan. Det borde ha gjorts för veckor sedan... kan någon snälla förklara det för mig?
Det är obegripligt. Jag skrev ungefär samma sak nyss.
Citera
2020-04-01, 19:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det skulle vara en enorm påfrestning för ett enskilt land. Ekonomiskt självmord i många fall som kan komma att leda till depression, hungersnöd, självmord, mm. Folkhälsa är ju så mycket mer än att bara skydda från ett virus. Ett virus som är här för att stanna och där man inte kan vara säker på när fungerande vaccin kan komma till stånd.
Finland lär väl istället börja handla mer med andra länder som även de lyckats utplåna corona, om de nu lyckas med det.
Citera
Avslutad
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/var-tredje-aldreboende-i-stockholm-har-smittan/

Finns inte ens tvål.

Nähä, men om man jobbar där, tar man inte med tvål då då????
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Den specifika kritiken framgick dock inte i ditt inlägg.
Nu är jag inte med, vad är det för specifik kritik som inte framgick?
Citera
2020-04-01, 19:31
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Nope.
Men ett virus som tar död på sin värd alltför snabbt blir inte långlivat självt.

Viruset är inte en levande viljestyrd organism som väljer strategier för fortplantning. Viruset är snarare en mycket komplex kemisk förening vars "utveckling" beror på slumpmässiga mutationer och "hålen" i våra cellers försvar mot infektioner.
Citera
2020-04-01, 19:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Eller skriker kineser, italienare, spanjorer etc efter blodshämnd på sina ledare?

Ta det lugnt för fan...

Dom kineser som klagade och la ut det på Youtube "försvann" bara. Klart ingen vågar klaga i Kina. Säkert Löfvens våta dröm att kunna göra detsamma med regimkritiker i Sverige också.

Visst har alla länder (Förutom Turkmenistan) fått in smittan, men tex. Finland har visat sig skickligare att hantera den än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in