2020-04-01, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag förstår precis. Och jag vet vilka studier du pratar om.

Så då gör jag mig en tjänst om jag pillar på allting och stoppar en liten liten del av fingret på tungan. Då har jag fått det i mig ocj det är så liten mängd så det blir som ett vaccin.

Jämfört med att jah drar hem en tjej som är smittad och kysser henne 20 gånger. För varje kyss får jag i mig fler virus. Så 1 kyss är lugnt 20 kysser blir dödligt.

Haha!

Jag har ingen aning.

Men tro det eller inte, men jag har läst om exakt det du nämner, hypotetiskt, man vaccinerar sig själv, på ett långt mer snuskigt sätt än det du nämner, handlar om snorkråkor.

Dock kan det vara OT då jag inte har hittat någon forskning som stödjer hypotesen mer än att många tycks få milda symptom av CoV-2 eller inga alls(tysta smittbärare), kan ju betyda att små mängder inte ger märkbar infektion eller endast milda symptom, men bör bli lika immun som den med kraftiga symptom, efter att ha fått viruset i kroppen.

Ett vaccin ger ju ofta symptom på sjukdomen, kanske ligger det något i ovanstående hypotes, forskning behövs.

När antikroppstester lanseras på bred front kan man kanske dra vissa slutsatser, spännande i alla fall.
Citera
2020-04-01, 21:24
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Man kan välja att se "deaths/1Mil" så ingen uträkning behövs. Vi ligger 12a i Europa på 24/1miljon, men då är ju stater som San Marino 1a osv. Dammark på 15e plats med 18/1Mil.

Jo men den uträkningen är ju momentan. Det är hur det ser ut idag. Italien, exempelvis, ligger ju många veckor före oss, så man kan inte jämföra så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ja, det får vi kallt räkna med. Men alla åldringar kommer inte att bo på ålderdomshem som blir nedsmittade riktigt ännu.

När det väl finns möjlighet att testa om de anställda där är immuna, då bör det göras med förtur, just för att ålderdomshemmen inte längre ska bli smitthärdar.

Vi jobbar uppförsbacke, att 1/3 av äldreboende i Stockholm nu hade smitta, betyder att det hände redan för ett par veckor sedan. Det vi ser idag, speglar vad som hände för några veckor sedan, de är redan genomsmittade, tyvärr....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janHels
Det är inte så vanligt att resa till alperna här i Finland, men annars reser finnarna ganska mycket i Europa. Resande är inte enda skillnaden mellan Sverige och Finland. Krisberedskap är i helt annan nivå än i Sverige på grund av Rysslands närhet. Inte bara beredskaplagerna men det känns att samverkan mellan myndigheter är i en annan nivå, lagstiftnig var redan delvis där (undantagslagar) och samhället är byggt så att det kan bättre bekämpa fiendet, viruset. Om man läser svenska nyheter känns det som att i Sverige det är bara FHM som ger rekommendationer men inte mycket annat kan man göra. Kanske är man inte beredd på krissituationer i Sverige för att det har inte varit aktuellt för länge.

Det köper jag att ni har en helt annan krisplan att tillgå samt är hårdare än Sverige, vi är tyvärr ett myndighetsland med allt för många instanser som ska lägga sig i. Men oavsett - smittan kom stort från alperna. Tusentals svenskar åker dit årligen med fulla flyg och busslaster. Det är fakta och ses nu i antal döda.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Realist.. Den som tror att det här går att stoppa lär få sig en tråkig överraskning
Hörde precis vår statsminister säga:"Om vi får stopp på epidemin"! Så han håller enligt dig på med en helt meningslös kamp då? Ja överraskning var det han skulle få sig....
Citera
Medlem
Citat:
Det är ju intressant att vi kan se så olika på trenden i Bergamo.
Jag ser en minskande ökning av dödligheten, vecka för vecka.
Men vi är i alla fall överens om att vi inte kan veta.

Kollar man här Covid Trends så verkar det faktisk vänt för Italien.
Kanske även vänder för Spanien om några dagar.
Givetvis långt kvar, men iallafall lite positivt.
Men Sverige...
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Han var football-spelare
JA?
https://www.mlive.com/resizer/vVcR6leYbNazn1DBTIDMih7CeFA=/1280x0/smart/arc-anglerfish-arc2-prod-advancelocal.s3.amazonaws.com/public/GHJ3X6BSZZFSDEB532PL6ZC3QI.jpg
Citera
2020-04-01, 21:25
Medlem
Citat:
Det är nog rimligt att dividera med hur stor befolkning respektive land har.
samtliga länder ovanför Sverige har fler invånare så det blir troligtvis ännu mörkare om man räknar per capita, risken finns att Sverige hamnar högre upp än någon av dem helt klart. Och tror inte så många länder går om Sverige, Norge har mindre än en tiondel av Sveriges dödsfall idag men de är hälften så många.
Senast redigerad av TheHaven 2020-04-01 kl. 21:35.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Kan det bero på att "ni" gav fan i att stämma i bäcken (för arbetsamt!) med förvissning om att "vi" sen iaf skulle bli tvungna att öppna dammluckorna för fullt ös?
Nej. Eller det beror väl på vad du menar..
Håller den svenska planen och vi klarar sjukvården så kommer vi varken bättre eller sämre undan än andra. Gör den inte det får vi fler döda. Vet inte riktigt vad du menar med "ni" och "vi". Jag sitter inte direkt med i något beslutande organ för smittbekämpningsåtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Freddie Brown III, var 20 år gammal när han dog i går kväll av coronaviruset .

Hans far dog bara några dagar innan från COVID-19 och en kusin dog också av viruset.

På gymnasiet var han en defensiv lineman för Bobcats och folk säger att han bar ett stort leende.

Han eller hans kusin hade inga underliggande sjukdomar, hans far led dock av fetma.

Tragisk historia, vila i frid.

Titta på bilden. Det är inte bara hans far som led av fetma...

Fetman kommer att vara ett stort problem både för amerikanarna och engelsmännen. De hinner inte banta tillräckligt innan Coronan slår till.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Om alla lärare är smittade och insjuknar samtidigt, nej. Men det är ju ett övergående tillstånd, och de barn som behöver tillsyn därför att deras föräldrar arbetar kan ju faktiskt sättas i andra grupper.
Dock är det ju större risk på en arbetsplats av det slaget att många blir sjuka samtidigt.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
31 mars Uppdatering Antal döda/1 miljon invånare: (Inkluderar nu enbart länder med över 1 miljon invånare)

1. Italien 206
2. Spanien 177
3. Holland 61
4. Belgien 61
5. Frankrike 54
6. Schweiz 46
7. Iran 35
8. Storbritannien 26
9. Sverige 18
10. Portugal/Danmark 16

1 april Uppdatering Antal döda/1 miljon invånare: (Inkluderar länder med över 1 miljon invånare)

1. Italien 218
2. Spanien 194
3. Belgien 71
4. Holland 68
5. Frankrike 62
6. Schweiz 53
7. Iran 36
8. Storbritannien 35
9. Sverige 24
10. Portugal/Danmark 18
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera