Citat:
Ursprungligen postat av
rezpekt1057
Jag förstår precis. Och jag vet vilka studier du pratar om.
Så då gör jag mig en tjänst om jag pillar på allting och stoppar en liten liten del av fingret på tungan. Då har jag fått det i mig ocj det är så liten mängd så det blir som ett vaccin.
Jämfört med att jah drar hem en tjej som är smittad och kysser henne 20 gånger. För varje kyss får jag i mig fler virus. Så 1 kyss är lugnt 20 kysser blir dödligt.
Haha!
Jag har ingen aning.
Men tro det eller inte, men jag har läst om exakt det du nämner, hypotetiskt, man vaccinerar sig själv, på ett långt mer snuskigt sätt än det du nämner, handlar om snorkråkor.
Dock kan det vara OT då jag inte har hittat någon forskning som stödjer hypotesen mer än att många tycks få milda symptom av CoV-2 eller inga alls(tysta smittbärare), kan ju betyda att små mängder inte ger märkbar infektion eller endast milda symptom, men bör bli lika immun som den med kraftiga symptom, efter att ha fått viruset i kroppen.
Ett vaccin ger ju ofta symptom på sjukdomen, kanske ligger det något i ovanstående hypotes, forskning behövs.
När antikroppstester lanseras på bred front kan man kanske dra vissa slutsatser, spännande i alla fall.