2020-04-01, 21:11
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Det är väl också så att ju flera virus man får i sig desto sjukare blir man.
Så var det i alla fall med SARS.
Ja, så verkar det vara.

Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Men jag har fortfarande inte helt förstått varför inte alla som vårdar sjuka familjemedlemmar i hemmet blir dödssjuka.
Eller det är kanske just det dom blir?
Att vårda en svårt sjuk familjemedlem är inte tillnärmelsevis så stressande som att arbeta på en vårdavdelning. Bland annat är skyddsutrustningen en ansträngning att bara i sig självt.

Sedan är många av arbetsuppgifterna på en intensivvårdsavdelning sådana att det sprids mycket besmittad aerosol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad tänkte du på? Att stoppa dom att fasta ? Kan du utförligt förklara din strategi gällande viruset och ramadan?
Det var socialministern som sa att förberedd er på att ej fira ramadan.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Gör du det blir du en hjälte.

Att hänga upp sig så jävla mycket på Tegnell tyder ju på svaghet. Man förväntar sig att en statstjänsteman ska lösa allt. Att han ensam ska stå vid gränsen och handgripligen stoppa det dumma viruset. Det funkar ju inte riktigt så.

Mycket patrask i tråden som säkert inte är vänner av tvål och vatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ja, det får vi kallt räkna med. Men alla åldringar kommer inte att bo på ålderdomshem som blir nedsmittade riktigt ännu.

När det väl finns möjlighet att testa om de anställda där är immuna, då bör det göras med förtur, just för att ålderdomshemmen inte längre ska bli smitthärdar.

Vi jobbar uppförsbacke, att 1/3 av äldreboende i Stockholm nu hade smitta, betyder att det hände redan för ett par veckor sedan. Det vi ser idag, speglar vad som hände för några veckor sedan, de är redan genomsmittade, tyvärr....
Citera
2020-04-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Hur fan ska svenska regeringen kunna stoppa ramadan?? Detta kmr sluta illa.

Förhoppningsvis kan man få till en dialog med landets imamer.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men suck vad du är oinformerad. Det var ju redan för 2 veckor sedan (!) som statens tog ansvaret för sjukskrivningarna. Du kan stanna hemma i hela 3 veckor utan läkarintyg och utan att din chef behöver betala ett korvöre.

Kan du sluta klaga och ta reda på hur verkligheten ser ut?
Ja men det var ju bra. Jag uppfattade endast att man inte behövde läkarintyg. Tack för den informationen. Nu blev jag lite klokare idag också. Fan vad bra jag är. Bättre blir jag för var dag som går tack vare att det finns människor likt dig som kan upplysa människor om saker de inte har riktigt kläm på.Tack igen!
Men jo det finns chefer, inom kommuner mest utav allt, som lägger skuldkänslor på personal, som tycker att det är fjantigt, att det är en vanlig influensa osv.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Tror du på allvar att 4% kommer att dö månad efter månad?

Det kan varken du eller jag veta, det kan bli mer, det kan bli mindre, men trenden är tydlig just nu och det finns inga tecken på att den mattas av just nu. Att gissa som du gör är att ta ut segern i förskott. Bättre då att planera för det värsta, på så vis har man bättre förmåga att hantera en katastrof.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Men hallå! Nu sa tegnell att barn ej ska t ridskolan när dom är snuviga..men barn smittar ju ej sa han ju för några dagar sedan???
Är inte tjatet om vad Tegnell sagt och inte sagt för några dagar sedan lite tröttsamt?
Till och med han kan väl anpassa sig efter ny kunskap?
Citera
Medlem
Citat:
Hur fan ska svenska regeringen kunna stoppa ramadan?? Detta kmr sluta illa.
Vad händer då?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Men hallå! Nu sa tegnell att barn ej ska t ridskolan när dom är snuviga..men barn smittar ju ej sa han ju för några dagar sedan???

Jag har också noterat någon liten motsägelse ibland från herr Tegnell och FHM. En och annan.
Citera
2020-04-01, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Aprilskämt kanske?
det var länge sedan jag har sett detta tidigare på tuben .
Citera
2020-04-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tyvärr kommer nog aldrig någon sådan uppföljning göras. Framför allt kommer inget ansvar att utkrävas, om jag känner Sverige rätt.

Du undervärderar svensken och oavsett kommer man gå iväg och rösta och då kommer denna kris vara fastetsat i minnet. Men det finns också chans till rejäla undersökningar av kommuner och regioner hur dom skött sin uppgift, så en Europadomstol eller liknande kan vara tänkbart. Men det största straffet kommer visa sig vid nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in