2020-04-01, 17:45
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Jag upprepar vad riktiga experter säger i hela världen.

Vad har du för kunskaper din Tegnell papegoja?

Logisk förmåga och intelligens. Prova!

Men jag har naturligtvis inget att komma med gentemot de personer som du väljer att tro på. Dom är bäst!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att det skulle hända har varenda en med en halv hjärncell redan insett. Alla som har hånat skolstängningar och utegångsförbud - dags att skörda vad ni sått. Personalen på äldreboendena smittas av sina barn, i kollektivtrafiken och i affärer och sedan tar de smittan till de äldsta och sköraste. Det här visste Danmark, Norge o Finland och införde direkt stränga restriktioner. Löfven vill förbjuda påskkärringar. Kom inte och gnäll, ni var varnade.

Exakt så. Men nejnej det vi var inga experter så därför skrattade man åt oss. Hahaha
Citera
Medlem
Jofs avatar
Apropå det jag nämnt tidigare, att det kanske är lugnt på många vårdinrättningar nu. När dom varken vill ta emot friska eller sjuka.
Och idag lyckades jag pressa mig in på en.
Det VAR lugnt. En besökande till på samma ställe.

Nästan som på Thairesturangen jag besökte sen. Där var jag HELT ensam.
På gatan utanför drog en pappa en barnvagn, mitt i gatan.

En läkare kommenterade att jag tyckte det var lugnt. Med: Men vi jobbar hela dan. Många här är sjukskrivna. (Fast hon såg ut som hon var på väg hem - kl 15).

Ja, ja. Jag klagar inte. Men alla sliter inte häcken av sig i sjukvården.
Citera
2020-04-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Såhär skrev Nostradamus

Konstigt, jag har nyss läst Nostradamus i både 60-talet och 90-talets översättning och kommer inte ihåg något liknande.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vem bestämmer vad som är viktigt och vad som är giltiga skäl?

Som i andra länder.
Gör det inte svårare än det är.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Alla som dör hemma obduceras, och så har det varit länge.
Även om de obduceras, så kommer patologisvaren alltid med en rejäl eftersläpning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Att coronan nu letat sig in på Stockholms äldreboenden är mycket oroande uppgifter och det skedde mycket tidigare än vad jag hade gjort beräkningar för. Det verkar vara ett väldigt aggressivt virus detta sett till sin spridningsförmåga. En liten rackare.

Om inte alla har skyddsmasker räcker det att en symptomfri virusbärare ur vårdpersonalen tar livet av ett helt äldreboende.
Citera
2020-04-01, 17:47
Medlem
Men är det inte möjligt att det släpat efter med dödsfall hela tiden. Så att hur de än vrider och vänder så är det en kraftig ökning
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej det borde du inte behöva. Mer och mer framgår det att Covid-19 inte förefaller vara särskilt smittsamt. Det relativt höga R0-talet har andra orsaker.

Skall du bli smittad utomhus får du anstränga dig – eller vara 'face to face' och det är ju inte riktigt så som svenskens ”privata son” brukar se ut.

Du sprider felaktig information.
SARS-Cov-2 viruset är mycket smittsamt. Ta och läs på eller ge fan i och skriv felaktiga inlägg som riskerar människoliv.

"4. What is the mode of transmission? How (easily) does it spread?

While animals are believed to be the original source, the virus spread is now from person to person (human-to-human transmission). There is not enough epidemiological information at this time to determine how easily this virus spreads between people, but it is currently estimated that, on average, one infected person will infect between two and three other people.

The virus seems to be transmitted mainly via small respiratory droplets through sneezing, coughing, or when people interact with each other for some time in close proximity (usually less than one metre). These droplets can then be inhaled, or they can land on surfaces that others may come into contact with, who can then get infected when they touch their nose, mouth or eyes. The virus can survive on different surfaces from several hours (copper, cardboard) up to a few days (plastic and stainless steel). However, the amount of viable virus declines over time and may not always be present in sufficient numbers to cause infection.

The incubation period for COVID-19 (i.e. the time between exposure to the virus and onset of symptoms) is currently estimated to bet between one and 14 days.

We know that the virus can be transmitted when people who are infected show symptoms such as coughing. There is also some evidence suggesting that transmission can occur from a person that is infected even two days before showing symptoms; however, uncertainties remain about the effect of transmission by non-symptomatic persons."

https://www.ecdc.europa.eu/en/novel-coronavirus-china/questions-answers
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Sluta snacka skit. C19. Se rapporterar ingen eftersläpning. 58 döda idag. Hoppas du ligger på iva.

I morgon har förtroendet ökat för S och regeringspartierna !!

Det visar med all önskvärd tydlighet vilket IQ deras sympatisörer/väljare har.
Citera
2020-04-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Bianca Ingrosso och hennes kille smittad med Covid-19.

https://www.youtube.com/watch?v=lMsTNP2ODaU

Aprilskämt kanske?
Citera
2020-04-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Borde inte övning "Aurora" skjutas upp ?

Øvelse «Aurora 20» skal gå av stabelen i perioden 11. mai til 4. juni. Den 25 døgn lange manøveren er beregnet å koste 660 millioner svenske kroner.

De til sammen 25.000 soldatene vil primært bestå av personell fra det svenske forsvaret, men også utenlandske styrker er invitert til å delta.

Foruten taktisk og strategisk trening, er målet å ruste soldatene til utholdenhet, samhandling og rask forflytning av militære enheter.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/04/01/195665647/sverige-i-dyp-coronakrise-varsler-gigantisk-militaerovelse

Även om det ligger dryga månaden fram, så är det en rejäl smittorisk..

Nödvändig övning. Är det något vi behöver nu, så är det ett välfungerande försvar när allting annat fallerar, och inte glada amatörer med skarpladdade vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in