2020-04-01, 21:09
Medlem
sannes avatar
Det är ett stockholmsfenomen. Anders Tegnell.

Han låter som någon annan gång han pratade om något allvarligt, han förminskar det allvarliga och överdriver det mest självklara (det han bankat i vårt huvud) de äldre. Trots att han själv varit med och gett rekommendationer om lägre skyddskrav på sjukvårdsutrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
På de masker vi använder så byter vi filter. Jag kan inte se hur detta kan vara möjligt på så kallade ENGÅNGSMASKER. Annat än om möjligen sätta de i "karantän" och dränka de i klorin eller ultraviolett belysning.

Låter riskfyllt.
Virus lär dö om de utsätts för temperatur på 60 grader, så upphettning av munskyddet borde hjälpa för att förnya dem. Iofs kan gummibanden ta stryk. Det kanske även påverka filtreringsförmågan, den torde även påverkas av ju mer skyddet används.
Men även i en näsduk fastnar en ganska stor procent av partiklar på storleken en micron. Då har en sådan betydligt större "hål" än en micron. Definitionen av en droplet är att den är minst 5 micron.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Hur fan ska svenska regeringen kunna stoppa ramadan?? Detta kmr sluta illa.

Vad tänkte du på? Att stoppa dom att fasta ? Kan du utförligt förklara din strategi gällande viruset och ramadan?
Citera
2020-04-01, 21:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför fortsätter FHM att "rekommendera"?

Förstår de inte att folk inte lyssnar då? Man måste säga "du får INTE", annars så fortsätter ju folk bara.

Vad har du för belägg för det?

Dessutom är jag inte säker på att FHM har mandat att säga ”Du får inte...”
Citera
Medlem
Enligt senaste rapporten från The Lancet Infectious Diseases estimerar man att 0,66% procent dör av de som blir infekterade. Dessa estimat utgår då från att sjukvården inte kollapsar(100% säkerhet gör i Sverige med rådande smittspridning).

Så vad blir utfallet i Sverige givet att smittan dör ut vid 60% infekterade(oklart om så gör)

* Best case scenario baserat på Trumps rådgivare Dr. Anthony Fauci prognos om 200 tusen döda i USA. Detta estimat baseras på att man får bukt på smittan med olika insatser och att man får ner R0 under 1 snabbt. Resultat för Sverige blir således cirka 6000 döda

* Prognos enligt rapporten från The Lancet Infectious Diseases och smittan dör ut vid 60%, dvs 6 miljoner smittade. Resultat 39600 döda

Så vad blir utfallet i Sverige med kraschad sjukvård och tandlösa åtgärder? Vi får nog lägga på några Finlandsfärjor om Svetsarn,Jellybear Hallengren och Tengele får fortsätta i 110 mot enkelriktat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja vi är grymt svikna av staten, som så många gånger förr. Tycker det är ännu mer läskigt att tänka på vad följderna skulle kunna bli när gemene man har lessnat.. Nog för att svenskar är kända för att knyta näven i fickan, men vad händer när "gränsen är nådd", liksom... Jag hoppas så klart inte på några våldsamheter, men man kan frukta det, i spåren av ett sånt här cluster f*ck som staten utsätter oss för. Jag hade bl.a. en sådan fråga tidigare i tråden, att hur många döda kan svenskarna "acceptera" pga regeringens misskötsel av detta. Innan folk får nog.

Förhoppningsvis kan det bli stora förändringar framöver efter allt detta, men på ett fredligt sätt....
Enligt undersökningarna sa ökar ju förtroendet för lövet och FHM har folk ett stort förtroende för!!!

Jag fattar inte detta? Antingen e svensken hjärndöd Eller sa är undersökningarna bara Propaganda av regimmedia?
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Regionerna räknar och det plockar c19 upp på ett föredömligt sätt, men FHM räknar inte under helgen och publicerar inget på söndagen. Dessutom stoppas räkningen kl 14 på FHM, vilket c19 inte heller gör. Detta gör att konstiga siffror för Sveriges del rapporteras in till WHO, vilket sedan ligger till grund för vad som står på Worldometer och i svensk media. Jag följer c19, eftersom de uppdaterar löpande.
Men det här blir ju helt fel om man jämför länders kurvor då. Det är 19 dödsfall för lite i dag. Det är nästan 2 dödsfall per M. Det blir skillnad, förhållandena stämmer inte då.
Citera
Medlem
Man har stängt ner och begränsat det mesta men vägtullarna ska in oavsett! Fan vad bra, låt sossen åka kommunalt och bli smittade 🤣
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Som sagt, vi får se hur det slutar, därefter kan vi se alla misstag som gjorts, vem som hade rätt eller fel e.t.c.

Jag hoppas att din luftrörskatarr blivit bättre.
Tyvärr kommer nog aldrig någon sådan uppföljning göras. Framför allt kommer inget ansvar att utkrävas, om jag känner Sverige rätt.
Citera
Medlem
Men hallå! Nu sa tegnell att barn ej ska t ridskolan när dom är snuviga..men barn smittar ju ej sa han ju för några dagar sedan???
Citera
2020-04-01, 21:11
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Har redan lyckats med det mesta blec XX miljonär som 27 åring. Är du det?

Från 0 din lilla råtta

Jag vet att HAN inte tar alla beslut. HAN är deras ansikte utåt. han får ta smällen. Det är en risk han själv tackat ja till.

Låt dom inte lura dig, Tegnell styr FHM och hela sveriges taktik i denna pandemin med järnhand!
Citera
2020-04-01, 21:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Var och ens ansvar att minska smittspridningen. Så lyder det.
Det är detsamma som att sedan om det går åt helvetet beskylla folket för att de inte tog ansvar.
Nästan så att de i den här meningen redan sagt att de inte har något ansvar.
Och börjar din chef att sucka när du hostar så är det ditt fel att chefen suckar och stackarn måste betala för din sjukskrivning och i till och med tycker att du är fjantig, sådant ser ju inte Stefan, eller Tegnell men å andra sidan står Stefan och pekar finger " det är var och ens ansvar att minska smittspridningen"

Ja svårt att veta om man precis börjat bli sjuk om det är detta virus eller något annat. Man kan ju smitta innan symptomen visar sig också.

Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja vi är grymt svikna av staten, som så många gånger förr. Tycker det är ännu mer läskigt att tänka på vad följderna skulle kunna bli när gemene man har lessnat.. Nog för att svenskar är kända för att knyta näven i fickan, men vad händer när "gränsen är nådd", liksom... Jag hoppas så klart inte på några våldsamheter, men man kan frukta det, i spåren av ett sånt här cluster f*ck som staten utsätter oss för. Jag hade bl.a. en sådan fråga tidigare i tråden, att hur många döda kan svenskarna "acceptera" pga regeringens misskötsel av detta. Innan folk får nog.

Förhoppningsvis kan det bli stora förändringar framöver efter allt detta, men på ett fredligt sätt....

Hoppas verkligen.
Staten som ska skydda oss sviker. Skydda er själva gott folk.

Citat:
Ursprungligen postat av User30
Ja givetvis. Symtomen skiljer sig åt beroende på hur ditt immunförsvar reagerar. Allt du skriver stämmer in på COVID-19.

Covid19, corona.
Jag tycker det ska heta kinesiska sjukan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in