2020-04-01, 20:51
Avstängd
sherms avatar
Testkit tillverkade av laboratorium ägt av Bill Gates visar sig kontaminerade med coronavirus.
Citat:
OctoberReignz
@0ctoberReignz
#ProofPositive - WTH Is Going On Here? You Mean To Tell Me, That The Tests Kits Themselves Were (Magically Tainted With The PLANDEMIC Virus) ! Sounds Like A Sure Way, To Get Positive Results!

https://mobile.twitter.com/0ctoberReignz/status/1245251871041675265
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
De räknar inte under söndagen. Dessa siffror biffar upp måndagens och tisdagens siffror.
Haha skit snack. Idag har det dött 58 enligt c19. Se.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, men rätt mask skall sättas på och av korrekt. Det är sånt dom utbildas till att kunna. Om det läcker fungerar inte masken som den ska. Ingen kan springa och byta var 20 min då skall man helst välja annan mask. Det är i kanterna på masken som smittan kan sitta och då är det extremt pilligt med att ta av den också så nja.

Så kan det absolut vara. Därför är det viktigt med bra kvalité. Finns ju en uppsjö av olika masker, de jag läste om gällde engångsvarianterna. Förmodligen de billigaste tänkbara.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Snygg sidestep, detta vara inte vad jag frågade dig.
Du frågade om jag tycker att överdödlighet är en bra måttstock om 4% av befolkningen dör till följd av SARS-CoV-2 skulle avlida månad efter månad.

Men jag tror inte att 4% av befolkningen kommer att dö månad efter månad, vilket var vad jag svarade.

Att jag tycker att överdödlighet är en bra måttstock, det säger sig väl av sig självt. Behöver jag verkligen vara explicit om en sådan sak?
Citera
2020-04-01, 20:52
Medlem
Citat:
As coronavirus cases and deaths mount in Brazil, President Jair Bolsonaro has remained defiant, the last notable holdout among major world leaders in denying the severity of the virus, leading to consternation across the country’s political spectrum
https://www.nytimes.com/2020/04/01/world/americas/brazil-bolsonaro-coronavirus.html?smtyp=cur&smid=tw-nytimes

Siffrorna med smittade och avlidna i Brasilien ökar medan Bolsanaro gör allt för att påstå att viruset inte finns. Så fungerar högerpopulismen vilken är direkt dödlig.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
"76 procent av svenskarna har förtroende för Folkhälsomyndigheten, enligt Novus på onsdagen"

Då kan vi sitta lugnt i båten!

92% av de som tillfrågades av Novus jobbar på Sveavägen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
15 miljoner människor reser med finlandsfärjorna varje år, men det kan så klart inte sprida några virus mellan länder enligt ditt anekdotiska resonerande. Nu står färjorna visserligen i hamn och rederierna lär gå på knäna snart.

15 miljoner resenärer räknas så klart inte i virussammanhang då du aldrig ser några finnar när du är ute och reser.

Fast du missade visst poängen. Det handlar om personer som rest till alperna och tagit med smittad därifrån in till Sverige. Vad fan har dina Finlandsfärjor med det att göra? Nu får du komma in i matchen och läsa på lite vart smittan kom ifrån. Dumstrut på.
Citera
2020-04-01, 20:53
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Ja, men du kunde ju ha lämnat en tidsangivelse så slipper vi lyssna igenom hela programmet.

Cirka 1:05 in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Varför det är smitta på äldreboenden är enkelt: Det är alltid personalbrist där. När karensdagen togs bort blev läget extremt akut och personal som borde stanna hemma tvingades jobba så inte gamlingarna skulle dö av svält eller nåt annat. Iaf är det så i mitt län där cheferna fick ringa personalen och fråga om de verkligen hade corona-symptom eller om de kunde jobba.

Kan det inte ha att göra med i vilka områden många ur personalen bor i? Alltså att de tar med sig smittsam hemifrån.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Var skulle viruset vara om det inte samlats i masken? detta är alltså nivån på era argument

På de masker vi använder så byter vi filter. Jag kan inte se hur detta kan vara möjligt på så kallade ENGÅNGSMASKER. Annat än om möjligen sätta de i "karantän" och dränka de i klorin eller ultraviolett belysning.

Låter riskfyllt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Kan du detta eller har du bara googlat? Det vore iaf intressant om du har koll på sannolikhetsfördelning avseende åt vilket håll ett generellt virus muterar. Man har ju förstått att det absolut troligaste är att viruset muterad till lindrigare variant. Hur troligt är det att det skulle bli mer aggressivt? Alltså ungefär 1 på 10,100,1000?

Är inte krav på kliniska test, under lång tid också en viktig orsak till att det tar lång tid att ta fram vaccin?
Jag tror ingen kan svara på sannolikheten, men eftersom mänskligheten överlevt så är den inte jätte hög. Kraven på kliniska studier på vaccin är höga, men i ett val mellan möjligt totalt mänskligt skydd mot smitta respektive risk för biverkning så kommer man snabba på vaccinet om sjukligheten ökar. Se svininfluensans vaccin o risken för narkolepsi ( sömnsjuka ) uppdagades ju långt efter svininfluensan klingat av.
Citera
2020-04-01, 20:54
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
36% av landet vill enligt Sifo att man sätter Stockholm i karantän.

50% av gotland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in