2020-04-01, 20:43
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Alltså var tredje äldreboende har coronasmitta. Ingen uppgift om hur det gått till.

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det gick till så att massor av människor åkte till Alperna på sportlovet, blev smittade, och kunde sedan vid ankomsten till Sverige bara kliva av planet, sätta sig på tåg eller buss och åka hem, utan att någon ens kontrollerade om de hade feber. Sedan sade FHM att detta inte var något bekymmer, för man kunde ju hitta alla genom att "smittspåra" och att läget därför var under kontroll, och att vi minsann inte hade någon samhällssmitta. Och att "kulmen kommer på lördag".

Jag sade ju att de hade fel.

Ja man skulle ju vilja höra en smittskyddsansvarig i Sydkorea ge sin bedömning av det svenska smittskyddsarbetet ... om bedömningen är att man tog virushotet tillräckligt på allvar.
Citera
2020-04-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
många äldre boende smittade, staten vill döda pensionärer för att spara pengar

Tror du det är ett gemensamt beslut hos alla ledare i världen eftersom det sker i alla länder eller vad har du för teori?
Citera
2020-04-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fenomenet sprider sig:

"Polisen i Linköping skriver på sin Facebooksida att det på flera orter i polisregion Öst rapporterats om personer som medvetet hostar på personer de möter på gatan – i vissa fall i samband med att den hostande personen då påstår sig vara smittad av coronaviruset."

Hoppas nån hoppar på nästa ungjävlen som gör så!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag tror att det är en försvarsmekanism. Om inte Löfven räddar oss, vem annan kan rädda oss?

Du har delvis rätt. Vid kriser så är det "rally around the flag" som gäller. Du ser samma effekt i fler länder.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ska svetsarn vara med i direktsänd tv? 1a april skämt?

Nä all media har lovat att de inte ska skämta om corona

Dagens hållpunkter:
Kl. 20-21: SVT Göteborg och Sverige möts gör en sändning med fokus på corona.
Kl. 21- 21:40: Intervju med Statsminister Stefan Löfven (S) sänds ikväll i Aktuellt, på SVT2 klockan 21.00.
Citera
2020-04-01, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tänk...

Antal virus som hypotetiskt delar sig i två. Om du börjar med

1, 2, 4, 8, 16, 32, 64

I förhållande mot

1 million, 2m, 4m, 8m, 16m, 32m, 64m

Då kanske du förstår varför virusbelastning kan vara skillnad mellan liv och död.

Kroppen hänger ej med om man får i sig för många.
I usa finns ett exempel där ett antal indevider bara faller ihop döda, hinner ej ens få symtom.

Jag är väl medveten hur du dubbling fungerar.

Så din teori menar att om jag handlar på Ica och får corona på fingrarna och stoppar i munnen får jag milda symtom sen är det över.

Men kysser jag en tjej som är smittad med corona kommer jag dö. För varje kyss får jag i mig mer virus. Låter det logiskt?
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Jag tycker FHM har en riktigt bra plan här. Sverige kommer snart att vara världsledande inom coronasjukvården!

Inget annat land kommer att vara före oss - vi får världens första flockimmuna sjukvårdsapparat! Den vårdpersonal som stryker med får förhoppningsvis en värdig och fin begravning med tal av statsministern. Och som lök på laxen: vi har gott om ersättare som kan hoppa in för den 5%(?) som kolar. Det är nämligen så att vi fått hit väldigt många välutbildade läkare de senaste åren.

Det är välkänt att många som kommer från Somalia, Kongo och Afghanistan har en väldigt hög medicinsk utbildning. Diplom från den Gyllene Kamelens College och den Profetiske Schamanens Universitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nä all media har lovat att de inte ska skämta om corona

Dagens hållpunkter:
Kl. 20-21: SVT Göteborg och Sverige möts gör en sändning med fokus på corona.
Kl. 21- 21:40: Intervju med Statsminister Stefan Löfven (S) sänds ikväll i Aktuellt, på SVT2 klockan 21.00.
Tvätta händerna. Håll er hemma men ni måste jobba så ladorna blir fulla igen.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Var skulle viruset vara om det inte samlats i masken? detta är alltså nivån på era argument

Jag läste någonstans (tror det var en asiatisk hemsida, men minns tyvärr inte vilken) om att en vanlig mask bör bytas var 20e minut om man inte vill riskera att smitta/smittas. Huruvida det är sant har jag däremot ingen aning.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ingenting tyder på att den trenden kommer att hålla i sig hela året.
Antingen så blir människor immuna, eller också kommer mänskligheten dö ut.
Själv tror jag på immunitet.

Snygg sidestep, detta vara inte vad jag frågade dig.
Citera
2020-04-01, 20:46
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Ja, men du kunde ju ha lämnat en tidsangivelse så slipper vi lyssna igenom hela programmet.

- Jag återkommer om det lite senare ... "Anders Tegnell"
Citera
2020-04-01, 20:46
Medlem
virvelbaggs avatar
Hur mycket släpar Sveriges siffror efter? Vi får ju ofta höra att de gör det ibland. Handlar det om dagar eller kan det handla om veckor? Någon som vet? Är det så i alla länder? Och hur många siffror rör det sig om, bara en bråkdel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in