2020-04-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Stödet för Löfven stiger kraftigt, stödet för regimens corona-politik är skyhögt.
Vad är det för fel på svensken?
Hur kan stödet öka när de skött det så dåligt att folk i vården knappt ens har bristfällig skyddsutrustning.
Folk är som barn, när det är fara tyr de sig blint till auktoriteter.
Att folket gör uppror mot vanstyre är en myt, sånt händer inte. När det görs revolution är det starka ledare som leder det och folk tyr sig till den auktoriteten.

Mitt förtroende för Löfven har stigit från 0 till 1 procent pga att han har hållt käften och höll ett skapligt tal (sett tills hans förmåga).
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vilka anlitar mest Kina för produktion? Nästa alla så det som måste ske är samhällsviktiga varor skall produceras i Europa och inte i Kina. Man måste trycka på där så dom slutar med sin vidriga djurhållning. Dom får äta ris inte fladdermöss hundar och katter. Felet är att du drar alla kineser över en kam vilket inte är ok då det finns annat där också även om man just nu är riktigt förbannad.
Alla kinseser kan falla ihop och dö, det är min åsikt. Det är alla jävla kineskräk som tillåter kommunistpartiet att härja på en global skala. Det finns inte en enda schysst kines på planeten, de få som funnits är döda och de miljarder som återstår gör inget för att välta makten, alltså är de alla skyldiga. Jag förstår att du svenne är marinerad i antirasism sen barnsben men varför ser du inte rasismen som riktas mot dig (jag antar att du är vit)? De kineser som vandrar på jorden idag är de mest rasistiska organismer som finns, de hatar oss vita precis lika mycket som svarta. Jag förstår inte varför jag ska vända andra kinden till? Hoppas Trump atombombar det där jävla landet åt helvete, jag skiter i om nedfallet tar oss andra också på köpet. En framtid med Kina som pandemispridande världsledare kommer ändå att vara nattsvart. Vill du försvara kinesfittorna så gör det, de kommer ändå att skjuta dig i bakhuvudet när de får chansen. 👍🏻

Is China the most RACIST country in the world?
https://www.youtube.com/watch?v=9ftZdHnHBHo

Tycker du att jag har för hård ton? Då får du tycka det, jag kan inte respektera någon som automatiskt lägger sig på rygg och vägrar att försvara sig själv.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Japp...

Det nu viktigaste är att parallelt med allt annat dels testa ALLA avlidna innan dom kremeras och sen testa hela befolkningen för antikroppar.

Gör man det får man en rättvisande bild av spridningen och antalet döda.

Sverige har inte den logistiska möjligheten att testa den svenska möjligheten under överskådlig framtid.
Citera
2020-04-01, 20:40
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Det glr väl alla masker? Vad ska man då använda?

Dammsugarpåse är det bästa alternativet om du har slut på engångsmasker.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Finns ingenting som tyder på det, who och alla andra organ säger att det inte är så.
Det är nog ett väl starkt uttalande. Viruset är inte tillräckligt känt för att vara så kategorisk. Många forskare menar att det kan smitta via aerosoler. Bland annat denna välmeriterade koranska professor, Professor Kim Woo-joo från Korea University Guro Hospital.

https://youtu.be/gAk7aX5hksU?t=688
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Gick du på den lätta?

Så är det såklart inte. Det är bara gamla hederliga regimmedia som söker skapa opinion kring en lögn som vanligt. Majoriteten av lågbegåvade svenskar har en flockmentalitet som alltid följer strömmen, ser den ut att rinna åt ena hållet så följer de gärna efter. De lågintelligenta kan de därför valla som får på det viset.

Det är bara här på flashback som alla arbetslösa degenererade slöfockar samlas och tror att det är ett Dödligt virus som härjar i världen och tycker att vi borde låsa in oss som dumma fårskallar medan våra friheter tas ifrån oss och ekonomin kraschar.
Ute i verkliga livet så har majoriteten av befolkningen en sund inställning, de flesta inser att det inte dör fler människor än vanligt vare sig i Sverige eller i Europa, och att det är en skapad låtsaspandemi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Och han ska intervjuas klockan 21:00 ikväll också, då kanske han får ännu mer likes.
Ska svetsarn vara med i direktsänd tv? 1a april skämt?
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nix. Du, helt utan kunskap om vad som händer i samhället tycker de gör ett bra jobb för de är utbildade. Sedan gör de precis tvärtom med allt, rena 1984 dag ut och dag in och de som ser det är haschtomtar, sittkissare, nazister, rysstroll, incels och liknande för de kan inte ta in verkligheten.
Passar inte kartan med terrängen sprutar invektiven ut lite överallt i stället för att se vad som egentligen händer.
Morbida tider är vad det är. Tur man inte får vara påskkärring varje fall.

Som sagt, det är fritt fram att spekulera. Åtminstone det kan man få göra på Flashback.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Fenomenet sprider sig:

"Polisen i Linköping skriver på sin Facebooksida att det på flera orter i polisregion Öst rapporterats om personer som medvetet hostar på personer de möter på gatan – i vissa fall i samband med att den hostande personen då påstår sig vara smittad av coronaviruset."
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Kan ju vara så enkelt som att Finland inte är direkt en metropol samt att finnar inte reser lika mycket som vi andra nordbor. Jag har knappt aldrig träffat på någon finne utomlands, de trivs bäst hemma känns det som. Inte många som åker till Finland heller.

15 miljoner människor reser med finlandsfärjorna varje år, men det kan så klart inte sprida några virus mellan länder enligt ditt anekdotiska resonerande. Nu står färjorna visserligen i hamn och rederierna lär gå på knäna snart.

15 miljoner resenärer räknas så klart inte i virussammanhang då du aldrig ser några finnar när du är ute och reser.
Citera
2020-04-01, 20:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Fel. Virus samlas i masken. Bättre utan, om du inte har en ny.

Jag har några gånger kört med vanliga masker som egentligen är för slipning efter uppgifter här i tråden att det är bättre än inget.

Tips på vettiga masker någon?
Citera
2020-04-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Stödet för Löfven stiger kraftigt, stödet för regimens corona-politik är skyhögt.
Vad är det för fel på svensken?
Hur kan stödet öka när de skött det så dåligt att folk i vården knappt ens har bristfällig skyddsutrustning.
Folk är som barn, när det är fara tyr de sig blint till auktoriteter.
Att folket gör uppror mot vanstyre är en myt, sånt händer inte. När det görs revolution är det starka ledare som leder det och folk tyr sig till den auktoriteten.
Jag tror att det är en försvarsmekanism. Om inte Löfven räddar oss, vem annan kan rädda oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in