Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Precis, som sagt den har kryphål, tydligen så går det också fint om de äldre går ut och träffar personen som vill besöka dem. Det finns inte ord för hur dåligt skött det är. Jag tycker som sagt strategin på pappret är bra, problemet är som sagt att de inte följer den öht.
Det värsta är ändå tycker jag att de uppmanar de i riskgruppen att gå ut och aktivera sig. Det visar om något att de inte tar sin egen strategi på allvar.
De säger att gamla skall våga vara ute och gå men skall undvika folkmassor.
Ja det är förbannat dåligt skött men jag tror att de inte vet hur det skall lösa det här eftersom de från början var inställda på flockimmunitet.
Och i viss mån har de även räknat med att riskgrupper de påstår sig vilja skydda också är de som tyvär måste stryka med, många utav dem i allafall, för att kunna få en flockimmunitet. Dessutom tror de att det blir så eftersom andra " normala" influensor beter sig så. Nu är ju inte covid-19 en influensa så de chansar. Ungefär så ser de ut att resonera.
Har de tur att det blir så. Blir det inte så går det åt helvetet. Där är vi nu i ett slags vibrerande vakum. Vi sitter fast i kan gå bra, kan gå åt helvetet.