2020-04-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Såhär är det. Förledet radikal i radikalfeminism härrör från latinets rādīx, rot, och syftar på att radikalfeminismen i sin teoribildning söker roten eller ursprunget till kvinnors underordning, och anser sig finna den i patriarkala relationer könen emellan. Alltså inte mot enskilda män. Utan mot strukturer. Det kan du väl leva med? Den gamla skolan med andra ord. Vi ställer oss inte heller positiva till att kön är en känsla, utan tycker att det är biologiskt. Vissa är terf enligt andra pga det. Men jag anser inte att man ställer sig emot allt som man inte tar ställning för. Jag bemöter andra typer av kvinnor (med kvinnipenis eller utan något kön överhuvudtaget) som dom önskar. Men jag har ingen plikt att gilla allt. Jag kan acceptera det ändå, utan att vara en supporter. Det är inte att vara terf. Hur farligt lät det nu att vara "radikal"? 😉

Sååå då måste jag fråga vad du tycker. dessa strukturer (låt oss kalla dem "patriarkala strukturer") är de falsifierbara?
Citera
2020-04-01, 19:08
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Konservativa feminister...... finns de

Då är du en äkta feminist, men 50-100 år sent på pucken bara... (de "kallar" sig inte feminister längre, den ideologiska rörelsen är kapad)

Jag tror typ "kristdemokrat" är det närmsta du kommer i sverige. om du nu måste ha en idologisk tillhörighet.

Inget kristet för min del tyvärr. Ingen religion över huvud taget. Jag tar avstånd från allt sånt. Men det är bara jag personligen. Kan inte tala för andra i det ämnet. Men jag tror inte någon är konservativ i denna krets. Hur som helst så känns vi väl lite lättare att integrera nu? Eller så kan ni integrera er med oss istället. Ni är välkomna. Ingen har uteslutit er som grupp. Bara bete er på ett hyfsat bra sätt. Ingen är perfekt. Inte feminister heller.
Citera
2020-04-01, 19:30
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Sååå då måste jag fråga vad du tycker. dessa strukturer (låt oss kalla dem "patriarkala strukturer") är de falsifierbara?

Jag tycker mig se att dessa tydligt existerar. Men jag ser även hur andra inte kan se det. Jag har aldrig upplevt mig som underordnad eller förtryckt. Jag tog min naturliga plats från start. Lyckades aldrig fastna i en roll om hur kvinnor ska vara. Jag har även fått höra att jag inte är som jag skulle varit. Ord som pojkflicka har följt med mig genom livet, utan att jag fattade vad det var. Trodde det berodde på att jag kunde snickra mm. Det krävdes någonting för att mina ögon skulle öppnas. Så det är inte konstigt att många inte ser det. Och lösningen är inte att tjaffsa om det. Så fort någon höjer rösten, blir oförskämd och gapig - slutar jag genast lyssna på vad den personen har att säga. Jag utgår ifrån att detta även gäller andra. Det går att kommunicera utan att behöva vara ense om allt. Jag är beviset på det. Jag har lyckats bli ihop med en man som hatar feminister. Det var inte ens något jag försökte Dessutom hatar han även blondiner. Bara invandrare före mig. Första feminist blondinen i hans liv, som är svensk. Eller finsk egentligen. Själv är han från det patriarkala Polen. Ingen bra början i livet precis. Men då har någonting bra hänt, kan man utgår ifrån. Enligt mig. 😉
Citera
2020-04-01, 19:32
Medlem
Citat:
Inget kristet för min del tyvärr. Ingen religion över huvud taget. Jag tar avstånd från allt sånt. Men det är bara jag personligen. Kan inte tala för andra i det ämnet. Men jag tror inte någon är konservativ i denna krets. Hur som helst så känns vi väl lite lättare att integrera nu? Eller så kan ni integrera er med oss istället. Ni är välkomna. Ingen har uteslutit er som grupp. Bara bete er på ett hyfsat bra sätt. Ingen är perfekt. Inte feminister heller.

Va tvungen att läsa på om TERF . festligt... och märkligt.

Men det är absolut lättare att integrera terf feminister, om ni redan konstaterat att kön är bilogiskt och inte en social kontruktion (om individen nu inte önskar att deras egna är det, så de kan "önska" sig en aldeles egen/ny, rätta mig gärna om jag har fel?) definierat av patriarkala strukturer, så finns där gott om hopp.

Är det för att "könsbyte" sofar inte förbättrar måendet (de tar likförbannat livet av sig i samma takt som judar i hitlers koncentrationsläger) för könsdysforiska över tid som ni Terfs inte "gillar" LBTQ rörelsen på samma sätt som "feminister"?

Om du kan lägga fram falsifierbara "bevis" på patriarkala strukturer så är jag öppen för att integrera mig med er, annars får ni nog snällt stå för integreringen

mindre statlig kontroll=konservativ värdering
alla andra definitoner är i min bok personliga tycke och smak och up till varje individ.
Citera
2020-04-01, 19:44
Medlem
Citat:
Jag tycker mig se att dessa tydligt existerar. Men jag ser även hur andra inte kan se det. Jag har aldrig upplevt mig som underordnad eller förtryckt. Jag tog min naturliga plats från start. Lyckades aldrig fastna i en roll om hur kvinnor ska vara. Jag har även fått höra att jag inte är som jag skulle varit. Ord som pojkflicka har följt med mig genom livet, utan att jag fattade vad det var. Trodde det berodde på att jag kunde snickra mm. Det krävdes någonting för att mina ögon skulle öppnas. Så det är inte konstigt att många inte ser det. Och lösningen är inte att tjaffsa om det. Så fort någon höjer rösten, blir oförskämd och gapig - slutar jag genast lyssna på vad den personen har att säga. Jag utgår ifrån att detta även gäller andra. Det går att kommunicera utan att behöva vara ense om allt. Jag är beviset på det. Jag har lyckats bli ihop med en man som hatar feminister. Det var inte ens något jag försökte Dessutom hatar han även blondiner. Bara invandrare före mig. Första feminist blondinen i hans liv, som är svensk. Eller finsk egentligen. Själv är han från det patriarkala Polen. Ingen bra början i livet precis. Men då har någonting bra hänt, kan man utgår ifrån. Enligt mig. 😉

Intressant, det du beskriver låter som du är en människa i förstahand och då får jag snällt respektera din "tro" (inte menat som en förolämpning), kanske skulle jag själv se dessa tydligt om jag va kvinna (det kan ju vara nått bilogiskt) och uppskattar att du väljer att bemöta andra människor som de bemöter dig (något jag själv är en stark förespråkare av).

Haha, anledningen till att han (polacka) "hatar" feminister är för att hans mamma gör det, så håll det inte emot honom, han fick det med modersmjölken.
Citera
2020-04-01, 19:47
Avslutad
Citat:
Fort , ring jämställdhetsmyndigheten här finns det pengar att tjäna. glöm inte att hänvisa till dina källor.....

Mina källor?

Jag misstänker att du inte har mer att komma med. Så går det när man baserar sina argument på rena fördomar.
Citera
2020-04-01, 19:49
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Va tvungen att läsa på om TERF . festligt... och märkligt.

Men det är absolut lättare att integrera terf feminister, om ni redan konstaterat att kön är bilogiskt och inte en social kontruktion (om individen nu inte önskar att deras egna är det, så de kan "önska" sig en aldeles egen/ny, rätta mig gärna om jag har fel?) definierat av patriarkala strukturer, så finns där gott om hopp.

Är det för att "könsbyte" sofar inte förbättrar måendet (de tar likförbannat livet av sig i samma takt som judar i hitlers koncentrationsläger) för könsdysforiska över tid som ni Terfs inte "gillar" LBTQ rörelsen på samma sätt som "feminister"?

Om du kan lägga fram falsifierbara "bevis" på patriarkala strukturer så är jag öppen för att integrera mig med er, annars får ni nog snällt stå för integreringen

mindre statlig kontroll=konservativ värdering
alla andra definitoner är i min bok personliga tycke och smak och up till varje individ.

Jag är inte så jättemycket påläst i terf frågan eftersom jag inte anser mig höra dit. Dessutom är det en benämning transrörelsen har lagt på alla som inte gillar dom. Och jag tar inte på mig någonting, som andra lägger på mig eller oss andra "cis kvinnor" som föddes med vagina och är nöjda med det. Jag tror mycket handlar om en rörelse som består av kvinnor, enligt sig själva, men verkligen inte känns som det. Mycket testosteron i dessa kvinnor kvar om man säger så. Kvinnor som vi vanliga tenderar att förlora våra röster, när vi inte ens får definiera oss genom biologiska kön. Det är vad jag uppfattar är en del av det motstånd jag ser. Personligen köper jag inte tanken att kön ska vara en känsla. I så fall har jag rätt att vara man när det passar mig också. Typ vid löneförhabdling. 😉 Fast det behövs inte. Vi har inga löneskillnader utefter kön på mitt jobb. Det har jag minsann kollat upp. Jag återkommer med det andra du undrade en annan dag. Nu ska det bakas pannkakor till en bortskämd person här hemma. 😋 Hej så länge. 🖐️
Citera
2020-04-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Integrera feminister? Först behöver vi förstå hur de militanta feministerna fungerar.

Inom feministrörelsens drivande skikt finner vi en överrepresentation av kvinnor som blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn/unga. Eftersom det finns fler svenska män i Sverige, och ännu mer så då dessa kvinnor var barn/unga, är sannolikheten hög för att de ska ha utsatts för övergrepp av en svensk man. Dessa kvinnor kan ha fasansfulla upplevelser bakom sig. De kan befinna sig i en krissituation i åratal efter övergreppet/en. Samtidigt är de heterosexuella. Hur ska de få ihop det hela?

En väg ut är att rationalisera verkligheten för sig på detta sätt: Otäcka män är de svenska, snälla män är de charmiga sydländska männen. Alltså gängar sig den militanta feministen sig med en sådan – och så visar det sig att han är helt OK. De flesta män är ju trots allt OK. Detta – att hon utsatts för övergrepp av en svensk man, men funnit harmoni och kärlek hos en charmig sydländsk man – tar hon till intäkt för att hennes teori är korrekt. Och så ger hon sig ut på korståg mot svenska män.

Handlings- och tankefelet här är förstås att om hon hade gängat sig med en svensk man hade sannolikheten varit hög för att hon även då hade funnit harmoni och kärlek eftersom de allra flesta svenska män är OK.

Hur integrera en sådan feminist? Det går nog inte. Hon kan sättas i terapi, men fokus bör ligga på att förhindra att fler kvinnor går liknande levnadsbana till mötes. En åtgärd kan då vara att lägga om normen inom allt från barnböcker och filmäventyr till reklam som har som mantra att där det finns ett mixat par ska det vara en svensk flicka/kvinna och en charmig sydländsk pojke/man. Därmed inpräntas i svenska flickebarn redan från dagisåldern att den naturliga och bästa framtida partner för dem är en charmig sydländsk pojke/man.

Vi behöver frigöra oss från PK:s paradigm om att relationer mellan svenska män och kvinnor från bla tredje världen bara är ett uttryck för nykolonialism där svenska män med pengar och makt utnyttjar detta till att tvinga till sexuell tillfredsställelse.

Måste bara tillägga en sak, finns militanta feminister som upplever att de blivit våldtagna av en svensk man också - fast det hela är en vanföreställning (de kan tex ha blivit psykisk misshandlade och indoktrinerade av en narsissistisk mamma eller liknande)
Citera
2020-04-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mina källor?

Jag misstänker att du inte har mer att komma med. Så går det när man baserar sina argument på rena fördomar.

Men nu får du ge dig.

Här är posten som föranledde källorna du fick.
(FB) Vilka är mest självständiga av konservativa kvinnor och feminister?

Och då hade jag ändå vänligheten att förenkla argumentet i ett par efterföljande poster, så vi slapp hamna i en sån här tramisig diskussion om vad JAG har skrivit.

Håll på vilket fotbollslag du vill och lämna de vuxna ifred nu.
Citera
2020-04-01, 20:01
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Intressant, det du beskriver låter som du är en människa i förstahand och då får jag snällt respektera din "tro" (inte menat som en förolämpning), kanske skulle jag själv se dessa tydligt om jag va kvinna (det kan ju vara nått bilogiskt) och uppskattar att du väljer att bemöta andra människor som de bemöter dig (något jag själv är en stark förespråkare av).

Haha, anledningen till att han (polacka) "hatar" feminister är för att hans mamma gör det, så håll det inte emot honom, han fick det med modersmjölken.

Jag håller inte något emot denna självutnämnda antifeminist, som beter sig på det mest jämlika sätt jag någonsin upplevt. Han är feminist men vet inte om det, tänkte jag först. Och försökte vrångla på honom den benämningen. Sen kom jag på att det inte behövs. Han får gärna säga vilka dumheter han vill. Så länge han agerar på motsatt sätt. Vad ska man förresten ens prata om, med någon som tycker samma i allt? Det blir ju ingen diskussion ens? Bara medhåll. Jag är av åsikten att man ska komplettera varandra, inte vara lika. Då lär man sig mer än att bara umgås i klubben för inbördes beundran. Det är bara utanför den förändring kan ske på riktigt. 😉
Senast redigerad av Propulsiv 2020-04-01 kl. 20:05.
Citera
2020-04-01, 21:57
Avslutad
Citat:
Men nu får du ge dig.

Här är posten som föranledde källorna du fick.
(FB) Vilka är mest självständiga av konservativa kvinnor och feminister?

Och då hade jag ändå vänligheten att förenkla argumentet i ett par efterföljande poster, så vi slapp hamna i en sån här tramisig diskussion om vad JAG har skrivit.

Håll på vilket fotbollslag du vill och lämna de vuxna ifred nu.

Här är ditt inlägg:

"Men trotts att kvinnor "dominerar" på univertsitet så producerar de mindre och av lägre kvalite.
Om det inte vore för att kvinnor inte är lika intreserade av vetenskap, trotts att de nu kryllar av dem i västvärldens lärosäten, vad tror du det beror på?
att patriarkatet håller tillbaks dem? trotts att de numera är i majoritet inom mängder av fakulteter?"[/i]

Du kom med ett påstående och en fråga (det fetade), jag ställde då en fråga till dig om vad för något som kvinnor producerar mindre av och med lägre kvalité och bad om källor på detta påstående.

Du menade vetenskapliga artiklar(?) Det var iallafall vad de två undersökningarna som du postade handlade om. De här två undersökningarna som du postade gav också en möjlig förklaring till din fråga. (Du ville alltså ha svar på om det beror på att kvinnor har ett lägre intresse för vetenskap som de producerar färre vetenskapliga artiklar).

Angående de två undersökningarna du postade, håller du med om deras slutsatser och möjliga förklaringar?
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-01 kl. 22:26.
Citera
2020-04-01, 22:14
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Vad jag har sett så blir ni sällan dömda för brott mot oss. Medans vi blir dömda för att ha sagt vad ni inte blev dömda för. Men jag har ju bara sett från mitt perspektiv. Och är medveten om att du har ett annat. Så hur tycker du att det ser ut, från ditt håll? Jag lyssnar. Seriöst.
Vad du sett, my dear, är inte relevant. Det finns statistik på detta och det råder ingen som helst tvekan om att vi har flera lagar som är utformade "mot män", såsom samtyckeslagen, sexköpslagen och de förändrade tolkningarna av vad som inte ens var våldtäkt förut.
Om snart sagt allting räknas som våldtäkt, så stämmer det att färre "procentuellt" döms för det.
ta till exempel prinsen i sagan Törnrosa, som idag hade gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt i lagens mening, men som naturligtvis inte döms för det. Dels för att brottet, om det skedde, gjorde det för kanske tusen år sen och att våra lagar inte gäller retroaktivt. Fast den första svenska lagen om våldtäkt kom "ungefär då", vid Alsnö stadgar på Ekerö, 1280.
Då straffades en våldtäkt med döden, tills man märkte att straffet kanske inte i varje fall var i förhållande till brottet, så man ändrade till böter och andra straff.

Sen säger du att "ni blir dömda för vad ni sagt"?
Låt mig gissa, som exempel vill du anföra Cissi Wallin?

Det är visat att hennes story inte håller ihop och när hon INTE lyckats få någon (vänsterfeminist och sossejournalist på söder) dömd frö brottet, så kan hon inte allmänt sprida det som sanning.
För att det helt enkelt inte bedöms vara det. Fredrik Virtanen har, precis lika stor rätt som alla andra att anses vara sedd som skuldfri till motsatsen bevisats och med tanke på vilken spridning Cissi Wallin hade med hundratusentals lyssnare och läsare, så är det en ohållbar situation för en familjefar att odömd leva i.
Jag försvarar inte Fredrik Virtanen eller vad han gjort eller inte gjort, men ska vi kalla oss för en civilisation så måste åtminstone ett grundläggande rättsligt skydd finnas.
Om inte, så kan jag ju bestämma mig för att gå ut och kräva blodshämnd på dem som betett sig grisigt mot mig, och då tror jag att ett antal feminister skulle ligga risigt till.

Lotta Bromé gjorde sig skyldig till grövre brott men blev inte ens utredd eller uthängd av SVT, som inte drog sig för att hänga ut varenda man med namn och bild TROTS att de visste att de skulle dömas för det. Varje gång! Men eftersom det inte kostar något och de och feminismen lever i en symbios, höjs inga röster. Liksom det aldrig gjordes om Asia Argento, "mordet på Benny Fredriksson och Lucas Hertzman", osv osv.

Har du sett att det varit flera domar mot kvinnor som försökt falskanmäla män och nu blivit dömda för förtal?
Inte bara Cissi alltså.

Så, jag har ett tips.
För att du ska slippa gissa utan kan gå på faktiska siffror, så slå in t.ex feminist caught with false accusation i google: https://www.google.se/search?sxsrf=ALeKk00DmBhhd1j4Hhwtor0562-1vKbJzw%3A1585771617928&source=hp&ei=YfSEXsiUNsiGr wTGiLC4Dw&q=feminist+caught+with+false+accusation& oq=feminist+caught+with+false+accusation&gs_lcp=Cg Zwc3ktYWIQA1DmBVjmBWDqCGgBcAB4AIABbYgBbZIBAzAuMZgB AKABAqABAaoBB2d3cy13aXo&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiIyerPg8joAhVIw4sKHUYEDPcQ4dUDCAY&ua ct=5
och notera att du får över fyra miljoner, trehundratusen svar.

Vad betyder det?
Caught, betyder att de åkt fast för falska anmälningar och när även Polisen säger att många av dem som anmäls kan avskrivas direkt utan att blanda in åklagare, vet du att det blir mycket svårare för dem som på riktigt utsatts för brottet att få de resurser och den rätt de har rätt till.

För att psykfall använder dem för sin egna narcissism.
Hela metoo spårade ut i detta. När män tog livet av sig efter falska anmälningar och när ett hej på gatan anmäldes som sexuella trakasserier, VET vi att det gått för långt.
Håller du med eller inte?`

Sen lite fakta.
Uppklarningsprocenten på det som kan anses vara misstanke om riktiga våldtäkter är ungefär lika stor som för övriga brott och t.ex skjutningar i gängmiljö har avsevärt lägre uppklarningsprocent. I fjol var det 320 skjutningar i Sverige och bombdåden var fler än i alla jämförbara länder.

Ökningen av våldtäkter är ganska exakt lika stor som ökningen av afghanska och andra utomeuropeiska män som kommit in i landet.
De står för över 90% av ökningen, men även i den gruppen gäller samma sanning som i övrigt. Det är inte alla babbar som våldtar utan en handfull idioter som inte ens borde få vara här.

Och nu till det allra lustigaste.
Det var feminister som stod på centralen med pirr mellan bena och refugees welcomeskyltar.
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-04-01 kl. 22:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in