2020-04-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Han ville inte vara pappaledig alls. Jag hade inte sagt nej om han hade velat, men var glad att jag fick all tiden själv. Jag lät honom även slippa, eftersom jag anser det vara bäst för barnen att den som uppskattar att spendera tiden med dom, gör det. Inte en som staten ska tvinga. Vi hade råd med med det. Det räckte med en lön. Billig hyra.

Snyggt. Då blev det bäst för alla , oavsett vad feminstpacket tycker i frågan.
Citera
2020-04-01, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja. det har jag. Sen så är grundatan det intressant, inte vad en enskild stuide eller två drar för slutsattser. Men det är lite överkurs.

Om du läste mitt svar på din slutsats så ser du hur lätt det va att slå hål på den.
Även skälet till att slutsattsen i studien du läste va "Kan bero på...." Vetenskap är inte , jag gillar den slutsatsen därför är den bäst, det är fotboll och supporterskap du tänker på då.

och glöm inte att enligt ufologi så kan det bero på att aliens har infekterat vissa män med "extra mycket inteligens" (det är alltid aliens som är "problemet" inom ufolgin....)

"slå hål på den"? Det var ju bara en massa svammel och bortförklaringar från din sida, precis som nu. Jag drog ingen slutsats, jag läste igenom dina länkar.

Du påstod en sak, jag bad om källor, du postade två källor, jag läste igenom dem. Dessa undersökningar var utförda av människor som undersökt ämnet, analyserat insamlad data och så vidare. De drog vissa slutsatser, i en del fall gav de möjliga förklaringar. Men du menar alltså att vi ska ta dina ihopsnickrade fördomar på större allvar än dessa undersökningar?
Citera
2020-04-01, 18:33
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Snyggt. Då blev det bäst för alla , oavsett vad feminstpacket tycker i frågan.

Du har sett att jag är feminist själv eller? Tillhör inte jag packet länge...? 😉
Citera
2020-04-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"slå hål på den"? Det var ju bara en massa svammel och bortförklaringar från din sida, precis som nu. Jag drog ingen slutsats, jag läste igenom dina länkar.

Du påstod en sak, jag bad om källor, du postade två källor, jag läste igenom dem. Dessa undersökningar var utförda av människor som undersökt ämnet, analyserat insamlad data och så vidare. De drog vissa slutsatser, i en del fall gav de möjliga förklaringar. Men du menar alltså att vi ska ta dina ihopsnickrade fördomar på större allvar än dessa undersökningar?

Kan du citera där de drar slutsaten att det ÄR diskrimering som är orsaken till att kvinnor publiceras i lägre utsträckning ?
Citera
2020-04-01, 18:37
Medlem
Citat:
Du har sett att jag är feminist själv eller? Tillhör inte jag packet länge...? 😉

Uppenbarligen inte.
Citera
2020-04-01, 18:40
Avslutad
Citat:
Kan du citera där de drar slutsaten att det ÄR diskrimering som är orsaken till att kvinnor publiceras i lägre utsträckning ?

Har det betydelse?

Varför postar du två källor som du sen vill misskreditera och plocka ner bara för att det ska passa dina fördomar?
Citera
2020-04-01, 18:42
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Uppenbarligen inte.

Yes! 🙏 För då kan jag upplysa dig om att det inte bara gäller mig. Vi radikalfeminister ställer oss inte bakom uppdelad föräldraledighet, som staten ska bestämma. Vi vill ha valfrihet att avgöra själva med den andra partnern, om hur och om föräldraledigheten ska delas upp. Otippat va? 😉
Citera
2020-04-01, 18:44
Medlem
Citat:

Det jag "påstod" har inget med studiens tes att göra, än mindre din egna slutsattser (de skiljer sig ju rätt rejält från studens slutsattser) källan du fick gjorde det tydligt att kvinnor producerar mindre och av lägre kvalite i form av "vetenskap". det var vad jag klargjorde.
Senast redigerad av slö 2020-04-01 kl. 18:49.
Citera
2020-04-01, 18:47
Medlem
Citat:
Yes! 🙏 För då kan jag upplysa dig om att det inte bara gäller mig. Vi radikalfeminister ställer oss inte bakom uppdelad föräldraledighet, som staten ska bestämma. Vi vill ha valfrihet att avgöra själva med den andra partnern, om hur och om föräldraledigheten ska delas upp. Otippat va? 😉

Konservativa feminister...... finns de

Då är du en äkta feminist, men 50-100 år sent på pucken bara... (de "kallar" sig inte feminister längre, den ideologiska rörelsen är kapad)

Jag tror typ "kristdemokrat" är det närmsta du kommer i sverige. om du nu måste ha en idologisk tillhörighet.
Citera
2020-04-01, 18:56
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Konservativa feminister...... finns de

Då är du en äkta feminist, men 50-100 år sent på pucken bara... (de "kallar" sig inte feminister längre, den ideologiska rörelsen är kapad)

Jag tror typ "kristdemokrat" är det närmsta du kommer i sverige. om du nu måste ha en idologisk tillhörighet.

Såhär är det. Förledet radikal i radikalfeminism härrör från latinets rādīx, rot, och syftar på att radikalfeminismen i sin teoribildning söker roten eller ursprunget till kvinnors underordning, och anser sig finna den i patriarkala relationer könen emellan. Alltså inte mot enskilda män. Utan mot strukturer. Det kan du väl leva med? Den gamla skolan med andra ord. Vi ställer oss inte heller positiva till att kön är en känsla, utan tycker att det är biologiskt. Vissa är terf enligt andra pga det. Men jag anser inte att man ställer sig emot allt som man inte tar ställning för. Jag bemöter andra typer av kvinnor (med kvinnipenis eller utan något kön överhuvudtaget) som dom önskar. Men jag har ingen plikt att gilla allt. Jag kan acceptera det ändå, utan att vara en supporter. Det är inte att vara terf. Hur farligt lät det nu att vara "radikal"? 😉
Citera
2020-04-01, 18:57
Avslutad
Citat:
Det jag "påstod" har inget med studiens tes att göra, än mindre din egna slutsattser (de skiljer sig ju rätt rejält från studens slutsattser) källan du fick gjorde det tydligt att kvinnor producerar mindre och av lägre kvalite i form av "vetenskap". det var vad jag klargjorde.

Stämmer inte.

Nej de två undersökningarna förklarade varför.
Citera
2020-04-01, 19:01
Medlem
Citat:
Stämmer inte.

Nej de två undersökningarna förklarade varför.

Fort , ring jämställdhetsmyndigheten här finns det pengar att tjäna. glöm inte att hänvisa till dina källor.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in