2020-04-01, 19:39
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Själv måste jag gå till arbetet antar jag. Vi kan ju inte bara ge upp. Om det var ett krig så skulle vi väl agera, och inte gömma oss. Viruset är väldigt aktivt. Jag tror vi vinner om vi är aktivare än viruset.

Mina barn och barnbarn måste också gå till både skola och jobb. Därför är det viktigt att ni håller er friska så långt det går. Och glädjande att höra att ni inte ger upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Samma sak i Stockholms stad. Man flyttar in insjuknade på avdelningar med icke-smittade.

Hvem har bestemt at dette skal gjøres?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/sahlgrenska-stoppar-behandling-med-malariamedicin-mot-covid-19-1.26236140

Konstigt att man ens provade det här. Trump talade varmt om det så en person sprang i väg och köpte och tog detta omtalade medel och avled.

Börjar likna Nazityskland hela detta cirkus. Idag kom lagen om dataavläsning så man har tillgång till våra kameror och mikrofoner, läkare testar olika vaccin på svårt sjuka människor, folk prioriteras inom vården. Kaos råder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är 29 äldreboende Ibstockholm Som är Drabbade Av Smitta!!!

Inte 6-8 Som Jag Skrev! Herre Gud!

Som jag nyss skrev till en annan, alla födda före -50 kommer dö i Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/sahlgrenska-stoppar-behandling-med-malariamedicin-mot-covid-19-1.26236140

Konstigt att man ens provade det här. Trump talade varmt om det så en person sprang i väg och köpte och tog detta omtalade medel och avled.

Den mannen intog rengöringsmedel för akvarie, inte medicinen hydroxiklorokin.
Citera
Medlem
Citat:
Finsk beredskap i topp – önskar Sverige ”lycka till”
I Finlands beredskapslager, utpsridda på hemlig ort, finns bland annat sjukvårdsmateriel som är beräknade att räkna någon månad framåt.
I Finlands beredskapslager, utpsridda på hemlig ort, finns bland annat sjukvårdsmateriel som är beräknade att räkna någon månad framåt. Foto: Försörjningsberedskapscentralen

”Beklämmande”. Så säger Finlands högsta beredskapschef om Sveriges krisberedskapssituation. Grannlandets välfyllda lager med vårdutrustning beskrivs som Europas bästa – och viruskrisen har enligt grannlandet blottat Sveriges bräckliga beredskap.
https://www.svd.se/finsk-beredskap-i-topp--onskar-sverige-lycka-till

Pajsarna har lager och är väl förberedda och önskar Sverige lycka till. Vem skall bära hundhuvdet för Sveriges haveri? Låt huvuden rulla med en gång och avvakta inte regionernas slapphet,. Spara, vi går back, och vi måste skära ner. Vård kan gå back det är ingen vinstmaskin.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Ingen vet detta. Återstår att se.
Ja

Självklart är dock att det är bättre att agera tidigt och kraftfullt än sent och kraftfullt (som Sverige kommer göra).

Finnarna kan sedan invänta att medicinarna kommer på effektiva behandlingar om inte annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Man kan säga mycket om Tegnell, om man känner för det, men att han skulle vara nöjd över att så många som möjligt dör känns ju helt galet.

Tror du verkligen han bryr sig? Det tror inte jag.
Citera
2020-04-01, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det man "gör" avgör ju dödstalen i slutändan
Japp, och där kommer Tegnell få svårt att vinna!
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Då inställer sig frågan, hur stor andel av de nu 257 döda är somalier och annat ghettofolk?

Några döda i början var somalier, hur det ser ut idag vetefan.

Det antyds i andra trådar att det är väldigt många pigmenterade individer på IVA. Har dock inte själv insyn.
Citera
Medlem
Digital afterwork? Digitalt sexliv? För fan Sverige....
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Håller med. Men för min del är jag tacksam över våra så kallade "alarmister". I sådana här lägen är "better safe then sorry" en bra mening. Sedan är jag ju tacksam om alarmisterna håller sig till den fakta som faktiskt finns. Blir jobbigt när personer bara skräpar ner trådar med rykten och/eller "propaganda".
Jag kallar folk som kallar folk för alarmister i Sverige för dysfunktionella svenskar.
Ingen annat land i världen har fittmössade fjollor som går omkring och säger alarmister he, he, he. Alarmister bu, bu, bu.
De säger helt friskt. Akta er för covid- 19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in