Citat:
Att L*ena ens fastnade i den här relationen är säkert för att han till en början visat henne stor uppskattning. Sådant som hon har mer behov av än andra. Alla behöver det, men för L*ena var det större. Och SD vet exakt på vilka knappar han kan trycka.
Det var ett vittne som berättade att SD typ "testade" var han hade andra. När han kände att han inte hade den kontrollen behövde han utmana personen.
J*erry, L*ena och HD, det var personer han lyckades manövrera och forma (som ett vittne så insiktsfullt kallade det).
Men L*ena ville inte bli formad. Hon kämpade emot.
Det tålde inte SD.
Jag tror du satte fingret exakt rätt. "Lena ville inte bli formad". Hon hade en styrka. Men han lyckades bryta ner henne. När hon reste sig under våren 2018, så tålde han inte det. När hon skrev: "Du har ingen makt över mig längre" då dödade han henne. INGEN slinker ur hans kontroll om han inte tillåter det.
Självklart kan inte jag heller veta om han är psykopat eller inte, men jag misstänker att han har starka drag av det. Han verkar inte lida av hur hans beteende skadar andra. Han verkar inte heller sörja L*ena, fast de kände varandra väl.
Jag ser i hans konversationer med andra hur han i slutet av konversationen lägger till meningar som "värst för L*ena" (innan hon har hittats), jag är misstänkt men "har inte haft inte tid att sörja" och liknade plattityder (citattecknen betyder inte att det är ordagrant). Han lägger till sådant som han vet att andra brukar göra, med det blir något underligt med det som gör att det inte känns riktigt.
Han saknar helt enkelt de känslor som vi andra har när något hemskt händer.
Jag ser i hans konversationer med andra hur han i slutet av konversationen lägger till meningar som "värst för L*ena" (innan hon har hittats), jag är misstänkt men "har inte haft inte tid att sörja" och liknade plattityder (citattecknen betyder inte att det är ordagrant). Han lägger till sådant som han vet att andra brukar göra, med det blir något underligt med det som gör att det inte känns riktigt.
Han saknar helt enkelt de känslor som vi andra har när något hemskt händer.
Det var ett vittne som berättade att SD typ "testade" var han hade andra. När han kände att han inte hade den kontrollen behövde han utmana personen.
J*erry, L*ena och HD, det var personer han lyckades manövrera och forma (som ett vittne så insiktsfullt kallade det).
Men L*ena ville inte bli formad. Hon kämpade emot.
Det tålde inte SD.
Tack - insikten blev total där.
)