2020-04-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att L*ena ens fastnade i den här relationen är säkert för att han till en början visat henne stor uppskattning. Sådant som hon har mer behov av än andra. Alla behöver det, men för L*ena var det större. Och SD vet exakt på vilka knappar han kan trycka.

Det var ett vittne som berättade att SD typ "testade" var han hade andra. När han kände att han inte hade den kontrollen behövde han utmana personen.

J*erry, L*ena och HD, det var personer han lyckades manövrera och forma (som ett vittne så insiktsfullt kallade det).

Men L*ena ville inte bli formad.
Hon kämpade emot.

Det tålde inte SD.
Jag tror du satte fingret exakt rätt. "Lena ville inte bli formad". Hon hade en styrka. Men han lyckades bryta ner henne. När hon reste sig under våren 2018, så tålde han inte det. När hon skrev: "Du har ingen makt över mig längre" då dödade han henne. INGEN slinker ur hans kontroll om han inte tillåter det.

Tack - insikten blev total där.
Citera
2020-04-01, 15:09
Medlem
NA:
”Har du upplevt att det som hon visade av meddelandena var av hotfull karaktär?
– Ja.”

Till dom som tycker att LW’s fjantiga hot om att förstöra SD och HD’s förhållande ens går att jämföra med hoten som uppenbarligen fanns gentemot LW. Hon vågade inte ens gå själv ute
Citera
2020-04-01, 15:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Håller med dig fullt ut här.

Om jag lägger SD på hyllan nu, och inriktar mina tankar på L*ena så är det ju helt sjuka krav hon har.

Hon har tappat hela perspektivet. Det är som att hon inriktar hela sin själ att få komma in i den lilla, smala glipa som kan möjligen uppstå mellan alla RT.

Där finns dock inget att hämta. Och trots att hon vet det, så försöker hon ändå.

Det är väl det som hennes vänner försöker att förklara. Att hon blev en spillra av sig själv, men hon kunde inte ta sig ur det. Trots att hon såg.

Det finns inte den vanliga logiken i det.
Hon ville ju själv bli inlagd på psyket.

Han psykopatiska drag tillsammans med hennes starka övergivenhetsproblematik och behov av uppmärksamhet gjorde deras relation dömd att sluta i tragedi redan från början.

Synd att hon inte kunde ha fått leva lite till och kunna få till en fungerande relation med någon annan.

Gott. Beteendet är i bästa fall ohederligt manipulativt. I alla händelser tragiskt. Sjukdomsinsikt räcker bara så långt. Man måste ta sitt ansvar för sig själv och bryta av och gå vidare.
Med en goddagspilt som SD som bor kvar i räjongerna kan det förvisso vara en utmaning... Nån form av uppgörelse hade säkert varit på sin plats.
Citera
2020-04-01, 15:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi har fått viss tillgång till de senast två årens uppbrott av ett 6-årigt förhållande. MEN vi saknar fyra år där mycket av förklaringarna till LWs bundenhet till SD och LWs beteende vid uppbrottet har skapats av överflöd av kärleksförklaringar, presenter mm samt manipulationer, förespeglingar, löften och rikt övermått av lögner av SD. LW blev grundlurad.

Den inputen är värdefull och viktig givetvis. Justera bedömning därefter. Hon är söndertrasad. Han håller sig flytande. Absolut.

Men då krävs ett slags ingripande...
Citera
2020-04-01, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon avslutade mitt i konversationen - och det gjorde hon aldrig. Vad fan hände där? Kom karlhelvetet instormande till henne? Smög sig på henne där hon kanske satt vid datorn med ryggen mot dörren?

Eller så hade hon väntat så länge, att när han äntligen kom, släppte hon allt?

Men hon trodde nog att hon skulle vara tillbaka och kunna fortsätta. Eller som vanligt, kunna svara fast hon var ute.

Jag misstänker att strumphållare och loggremsor inte alls är hot som Glorian vill få det till.

Jag tror hon är uppsmörad och det handlar om cacher. Kanske han pratat lite om Kilimanjaro efter Norge och USA? Hur får han ut henne?
Citera
2020-04-01, 15:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ok, tack.
Vi har ju inte barnens vittnesmål som polisen har.
Annars skulle jag inte tvivla på att SD både skulle ljuga och lämna barnen ensamma. Och att han skulle låta dom sova i vindskydd ensamma heller för den delen.

Jag minns att L*ena berättar i polisanmälan vid någon av incidenterna att HD och SD kunde lämna barnen ensamma otroligt länge och långt in på natten.

HD var ju borta och föräldrarna borde minnas barnen så det utesluter jag att de har varit där.
Du har nog blandat ihop detta givet ditt dåliga minne?

Det var LW som under flera års tid lämnade barnen ensamna nattetid när hon missbrukade män. Det brann även i köket en natt då barnen var ensamma hemma och Lena catchade. Enl, sonen,,
Lena styrde barnen med järnhand med trakasserier, handgemäng och inlåsningar med anmälningar till polis och socialtjänst som följd.
Vad man kan ställa sig frågande till är varför dom vuxna ostronryggarna som såg barnen fara illa lät henne hållas?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-01 kl. 15:22.
Citera
2020-04-01, 15:19
Medlem
[quote=notknapparen|70997117]Eller så hade hon väntat så länge, att när han äntligen kom, släppte hon allt?

Men hon trodde nog att hon skulle vara tillbaka och kunna fortsätta. Eller som vanligt, kunna svara fast hon var ute.

Jag misstänker att strumphållare och loggremsor inte alls är hot som Glorian vill få det till.

Jag tror hon är uppsmörad och det handlar om cacher. Kanske han pratat lite om Kilimanjaro efter Norge och USA? Hur får han ut henne?[/QUOTE]
Japp, han dök in med egen kod eller nåt. Sa att "jag tänker lämna Hanna - kan vi ta en kort promenad och snacka". Självklart hakade hon på. Han var ju tvungen att komma med något som han absolut visste att hon skulle haka på. Smöra, som du säger.
Citera
2020-04-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad man kan ställa sig frågande till är varför ingen av dom vuxna ostronryggarna som såg barnen fara illa lät henne hållas?
Behöver nog en förklaring på den meningen där jag fetat några ord. Vad menar du?
Citera
2020-04-01, 15:24
Medlem
Smhfs avatar
Nu blir det lyckta dörrar igen.

för 2 minuter sedan
Nu har rätten beslutat om stängda dörrar.

NA
Citera
2020-04-01, 15:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Självklart kan inte jag heller veta om han är psykopat eller inte, men jag misstänker att han har starka drag av det. Han verkar inte lida av hur hans beteende skadar andra. Han verkar inte heller sörja L*ena, fast de kände varandra väl.

Jag ser i hans konversationer med andra hur han i slutet av konversationen lägger till meningar som "värst för L*ena" (innan hon har hittats), jag är misstänkt men "har inte haft inte tid att sörja" och liknade plattityder (citattecknen betyder inte att det är ordagrant). Han lägger till sådant som han vet att andra brukar göra, med det blir något underligt med det som gör att det inte känns riktigt.
Han saknar helt enkelt de känslor som vi andra har när något hemskt händer.
Du kan inte förvänta dig att alla skall uppvisa samma känsloregister som ni empatiker. Det finns en stor grupp människor som varken är högkänsliga eller psykopater, och enligt P7:an verkar han inte vara särskilt onormal:
"Uttrycker sorg och blir gråtmild över att kvinnan han hade en kärleksrelation med blev brutalt misshandlad till döds. Han uttrycker adekvata känslor med tanke på det inträffade och hans reaktion bedöms normal. Han har framtidsplaner och förnekar förtroendefullt suicidal kommunikation."
Senast redigerad av Draifos 2020-04-01 kl. 15:30.
Citera
2020-04-01, 15:28
Medlem
Citat:
Där har jag läst ganska mycket, men står det där om att barnen skulle sova i vindskyddet? Ska försöka hitta det lite senare.
Kanske har jag läst mest konversationerna som inte har handlat om barnen, så det kan förklara varför jag missat det.

Tack iaf för din pusselbit!

Det finns i huvudprotokollet, i tidslinjen. Det skulle sova i vindskydd 12 maj, men SD avblåste det för att han inte tyckte han hade tid till det. Skriver något om att "det är ju bra i och för sig för då får vi tid att förbereda loppisen."

11 maj hittar jag inget om var barnen befinner sig, men det är flera meddelanden från barnen att han ska komma ihåg att mata kaninerna och att maten är förbered. Han skriver också nått att "vinka när ni åker förbi, eller ni kanske åker andra vägen"
Citera
2020-04-01, 15:29
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Picasso2|70997166]
Citat:
Eller så hade hon väntat så länge, att när han äntligen kom, släppte hon allt?

Jag tror hon är uppsmörad och det handlar om cacher. Kanske han pratat lite om Kilimanjaro efter Norge och USA? Hur får han ut henne?[/QUOTE]
Japp, han dök in med egen kod eller nåt. Sa att "jag tänker lämna Hanna - kan vi ta en kort promenad och snacka". Självklart hakade hon på. Han var ju tvungen att komma med något som han absolut visste att hon skulle haka på. Smöra, som du säger.

Trams att hon plötsligt soulle blivit snäll. Kanske t.o.m troende )
Lena hade två starka hållhakar på MGM. Det ena var hoten att avslöja fulknullandet för HD. Det andra var att locka med råknull..
Hon lockade med musen och kladdkaka som hon brukade göra och när han kom dit har hon räknat ut någon elakhet som catchen hon knåpade ihop med parets skilsmässodatum som kod. Lena var en riktigt elak jävel. ..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-01 kl. 15:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in