2020-03-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Tycker celenos första svar fortfarande passar bra. Dvs det är ju dagen det ser som värst ut som det bottnar.

När det kommer till insider köp så får du nog dela upp företagets och VDNs ekonomi som två skilda saker, eftersom dom är det. Företaget går dåligt = dom säger att det ser tufft ut = marknaden reflekterar detta i priset. Privatekonomiskt så har vdn det dock väl ställt och vill tjäna en hacka precis som du på att köpa när det är som billigast (dvs när det ser som sämst ut).

Sen hoppas jag att du förstår att börsen inte bör gå ner för att det kommer nyheter om att läget försämrats ifrån igår? Börsen går ner endast om det kommer nyheter om att läget försämrats mer än det troddes. Det är nog ingen som inte tror att läget kommer förutsätta försämras.

Jag vet när börsen bottnar

Tyvärr inte vilket datum
Citera
2020-03-20, 14:50
Medlem
Jag har idag noterat att fler och fler människor börjar vara ute igen och handla, gå på restauranger, vara ute och flanera och njuta av vårsolen. Det är inte samma panik och oro längre, människor har börjat tänka rationellt och inse att detta inte var så illa som det först verkade. Visst kan det bli problem lokalt om många blir sjuka samtidigt, men vi kommer att klara av det också. Mänskligheten kommer inte att gå under den här gången heller! Framtidstro och positiva tecken börjar komma och det speglar av sig på börsen.
Citera
2020-03-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja Biden kan inte ens minnas vart han är i för delstat så tror inte amerikanska börsen kommer reagera positivt över en så ”stark” och icke dement (inte alls) ledare.

Både Biden och Sanders är väldigt gamla, till och med äldre än Trump, det kommer kännas riskabelt med det som President.

Nej Trump är det viktigaste för en så stabil börs som möjligt för amerikanerna och det kommer nog folket också tycka när man röstar för honom igen. Corona är ju inte hans fel direkt och allt gick som tåget innan det.

En av USAs bästa presidenter var dement, det är lugnt.
Citera
2020-03-20, 15:10
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
VD.ar står och gråter i tv:n , dom säger att företagen går om kull om någon månad, det permitteras folk hela tiden, kassan är tom, dom bär slipsen som en snara runt halsen och samtidigt tankar dom aktier!
Vem är det som gråtit i TV och samtidigt köpt aktier?

Eller är det så att det är någon som gråtit i TV.
Och någon helt annan som köpt aktier (Och som inte gråtit alls).

Och det är för komplicerat för dig att hålla isär dessa?
Citera
2020-03-20, 15:38
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Jag har idag noterat att fler och fler människor börjar vara ute igen och handla, gå på restauranger, vara ute och flanera och njuta av vårsolen. Det är inte samma panik och oro längre, människor har börjat tänka rationellt och inse att detta inte var så illa som det först verkade. Visst kan det bli problem lokalt om många blir sjuka samtidigt, men vi kommer att klara av det också. Mänskligheten kommer inte att gå under den här gången heller! Framtidstro och positiva tecken börjar komma och det speglar av sig på börsen.

gamla och barn ska använda mask så blir det bra.

jag tycker också folk överreagerar. hela volvo i sverige ska ju stoppa produktionen och remittera personal.
orosmolnet är ju vad som händer med världsekonomin efter detta
Citera
2020-03-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Man undrar ju hur börsen kan ligga på plus 1% när alla dessa dåliga nyheter om varsel och depressioner kommer titt som tätt.
För att nedgången redan är prissatt.
Citera
2020-03-20, 16:14
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
För att nedgången redan är prissatt.

Det kan vara så men betydligt mer troligt är tjurfälla. Det hinner troligen komma ett par områden och/eller länder till som gör karantän bara under helgen. Personligen förstår jag inte vad man handlar upp aktier på idag, det måste vara ren spekulation i att det snabbt skall vända?

Ingen vet när läget kan komma att normaliseras och coronan sprider sig värre för varje dag som går.
Citera
2020-03-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det kan vara så men betydligt mer troligt är tjurfälla. Det hinner troligen komma ett par områden och/eller länder till som gör karantän bara under helgen. Personligen förstår jag inte vad man handlar upp aktier på idag, det måste vara ren spekulation i att det snabbt skall vända?

Ingen vet när läget kan komma att normaliseras och coronan sprider sig värre för varje dag som går.

Jo, det är spekulation på att ovädret drar förbi på säg en månad eller så.

För man rätt stiger börsen ännu mer, får man fel blev det en tjurfälla.

Börsen reagerar alltid i förtid om det är möjligt. Ibland rätt, ibland fel.
Citera
2020-03-20, 16:18
Medlem
liksom-fbs avatar
https://www.newsmax.com/finance/headline/world-richest-1-billion-bargain
World's Richest Spending $1 Billion on 'Bargains of a Lifetime'

Some of the world’s wealthiest people spent more than $1 billion combined to boost their stakes in companies as markets around the world tumbled.

Activist investor Carl Icahn increased his holdings in Hertz Global Holdings Inc. and Newell Brands Inc., according to regulatory filings. Warren Buffett’s holding company added shares of Delta Air Lines Inc., while the heirs of the Tetra Laval fortune plowed $317 million into International Flavors & Fragrances Inc. stock.
Citera
2020-03-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
https://www.newsmax.com/finance/headline/world-richest-1-billion-bargain
World's Richest Spending $1 Billion on 'Bargains of a Lifetime'

Some of the world’s wealthiest people spent more than $1 billion combined to boost their stakes in companies as markets around the world tumbled.

Activist investor Carl Icahn increased his holdings in Hertz Global Holdings Inc. and Newell Brands Inc., according to regulatory filings. Warren Buffett’s holding company added shares of Delta Air Lines Inc., while the heirs of the Tetra Laval fortune plowed $317 million into International Flavors & Fragrances Inc. stock.

Jag trodde Rausings knarkat upp sina pengar.
Citera
2020-03-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk

Jag kan inte säga emot dig. Kan mycket väl vara så. Kanske ska man ligga i "ide" i helgen.
Citera
2020-03-20, 16:32
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag kan inte säga emot dig. Kan mycket väl vara så. Kanske ska man ligga i "ide" i helgen.

Jag är iof väldigt pessimistisk kring denna kris, gick i "ide" en av de sista dagarna i februari och har inte gjort en affär sedan dess. Köpknappen har lockat ett antal gånger men jag tror tyvärr att detta blir värre innan det blir bättre baserat på att det mesta verkar påverkas och bromsa in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in