2020-04-01, 15:26
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
En repris på flyktingkrisen. Sverige sticker ut globalt, tar absurda och irrationella beslut och gör allt för att tysta och förfölja de som kommer med kritik.

Ja, detta kommer onekligen bli en repris på flyktingkrisen. Amygdalan måste vara helt förruttnad på våra "ledare". Sverige är ett skämt.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Körde UK också med testning mini som Sverige?

Japp bara sjukvårdspersonal som hade symptom. Men de har också haft problem med den där vätskan som man stoppar topsen i.

Edit tror de nu har börjat testa och testar någonstans runt 10000 per dag eller vecka.
Citera
Medlem
Mina vänner, vi går en ljus morgon till mötes.

Aldrig i modern svensk tid kommer folkhälsan vara så god som den kommer bli. Det ser särskilt lovande ut när man betänker den reducering av rökning, fetma, diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar, och andra oönskade åkommor som exempelvis aids sjuka som kommer fås av detta.

Regeringen fortsätter nu den steriliseringspolitik som man stoppade 1976 av sentimentala skäl, men nu har man som sagt tagit sitt förnuft till fånga och löst den knuten så att säga. Gott så.

Så med det vill jag uttrycka mitt tack till Tegnell och regeringen för ett väl utfört jobb och samtidigt beklaga att övriga nordiska länder valt att gå en annan väg. De får skylla sig själva som missar denna möjlighet.

__

Vad var syftet med presskonferensen de kunde bara sända om gårdagens och man hade fått ut samma innehåll.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Sverige är alltså uppe i 250 döda nu. Må de vila hos Gud.

Jag tänker inte skriva ut min ilska här, men jag ska bara säga att jag är djupt förbannad över alla som viftade bort detta som en "vanlig influensa" som inte skulle få så stor spridning över landet med dödsfall. Hoppas ni som tagit Tegnell och FHM i försvar är nöjda, er ruttna naivitet kostar oss dyrt igen. Jag är så jäkla trött på den svenska naiviteten och hur man blint köper allt myndigheter säger. Det värsta i detta är, när någon skriver och säger detta då räknas man av samma myndigheter som troll utsända av främmande makt. Nej, jag är en vanlig svensson som just nu sitter med mitt eftermiddags te bredvid, med den svenska naturen utanför mitt fönster framför mig. Någon vill kanske göra gällande att vi hade haft smittspridning i vilket fall, jag menar på att om man hade varit handlingskraftig från början skulle vi kunnat bromsa in spridningen rejält och sjukvården skulle kanske hunnit med bättre.
Citera
2020-04-01, 15:27
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
60% av de som dött globalt har den underliggande sjukdomen varit fetma.
Först och främst LÄNKA TILL DINA KÄLLOR! PUNKT.
För det andra så är den siffran uppskattad och gäller UK och USA!
För det tredje, SLUTA SPRID FELAKTIG INFORMATION!
och slutligen, lär dig folkvett och håll käften!
Citera
2020-04-01, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, det är då man börjar prioritera i tysthet och låter folk dö i hemmen med "palliativ vård"...

Vad innebär "palliativ vård" ?
Citera
2020-04-01, 15:28
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det går att vara kritisk till myndigheterna och samtidigt ta personligt ansvar.

Förbud och restriktioner fungerar bara om det finns resurser att upprätthålla dem.

De har ju inte ens resurser att skydda sjukvårdspersonalen och de resurser de har lägger de på hemsidor om ryssar och att rädda miljardärer

I slutändan så lägger socialdemokraterna pengar enbart på sånt som räddar det egna partiet.
Citera
Avslutad
Igår slutade c19.se på 199 avlidna. Hittills idag är det 257 avlidna. Det är en ökning med 29%. Om samma sak upprepar sig imorgon så har vi 332 avlidna imorgon.

Går det ärligt talat att leka Bagdad-Bob då?
Citera
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Undrar hur det här kommer att gå?

En slaktare hade sin grillvagn ute. Folk stod tätt i det fina vårvädret och väntade, över 20 m kö och ännu tätare när de skulle äta.

Pratar med mina europeiska kollegor, de tycker att vi är helt galna!

Alla våra fabriker i Europa är stängda. Våra svenska konkurrenter kör på som inget hade hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
FHM:s rapportering av dödsfall har svajat en hel del. Riskerar att urholka förtroende för myndigheten.
Det är bara foliehattar och idioter som får sämre förtroende för myndigheten på grund av detta, vilken av dessa tillhör du? Vi som har förmåga att tänka inser att FoHM bygger sin statistik på det som regionerna rapportera in. Eller tror du att det finns ett räkneverk på FoHM som automatiskt registrera alla uppgifter om C19? Tänk efter innan du skriver. Tegnell har ständigt upprepat att det kan finnas en eftersläpning av siffrorna, ändå finns det folk som dig som inte begriper detta.
Citera
2020-04-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Tror det kommer sig av att han bär upp en kavaj ungefär lika bra som en vaggande majskolv.

Det enda plagg som skulle sitta "bra" på den mannen är en nazist uniform..
Han är verkligen obehaglig
Citera
2020-04-01, 15:29
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Det är när iva platserna är slut som bajskorven träffar fläkten, och det är ingen liten bajskorv vi snackar om.

its the size of Texas typ.

Bajskorven närmar sig fläkten och inget kan stoppa den tyvärr...
Vi har numera 800 platser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in