2020-04-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Dom väntar nog in nästa vittne som ska starta 14.30 enligt schemat
Okej de skrev om det nu.
Citera
2020-04-01, 14:16
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är en viktig uppgift eftersom SD påstår att han inte gick ut efter det han kom hem 00.50. Han säger också till FL i fupen att "ni kan kolla var min telefon var". Vilket gör att han även denna gång lämnar mobilen hemma som om den skulle bevisa var HAN var. Han har haft fullt schå på nätterna denna man. Undrar när han sov?

Han har ljugit sig igenom hela utredningen och han har svårt att få ihop det. Och det är detta som åklagaren verkar mest försöka belysa. Sen också att hon vill få rätten att förstå vilken sorts person han var. Och det har hon verkligen fått fram. T o m från JG. Det var nog inte lätt för den mannen att, som NA beskrev det, säga upp bekantskapen med SD inför sittande rätt.

SDs riddarverksamhet natrtetid har inte det minsta med att göra att han var en trygg nattvandrare. Hans nätter gick åt att hålla koll på vad folk gör inomhus. Står utanför fönster och tittar in, fotograferar in i fönster - inte bara hos LW. En riktigt creepy person.

Jag är helt med dig här, har skrivit detta förut. Jag är övertygad om att han smugit runt i folks trädgårdar, iallafall där det bott snygga kvinnor och tjuvkikat på dessa i skydd av mörkret. Säkert sett en del, kanske fotat, hört dessa haft sex mm.. denna man är riktigt creepy. Och även om han nu inte skulle bli dömd, då kommer folk fly fältet när han är i närheten, folk i närområdet kommer nog inte våga sova så djupt iallafall, eller ha koll om någon rör sig utanför.
Citera
2020-04-01, 14:18
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Dog de nu de två tomtarna på NA som rapporterar från rättegången.
Sniglarna snackar 😀

Nej, den fortsätter klockan 14.30. Jag fick något tekniskt strul så inläggen jag publicerade kom inte ut, fast det såg ut som de hade gjort det, därav tystnaden.
Händer det inget ? Är det slut för idag??

Folk reagerar i allafall på den undermåliga rapporteringen.
Citera
2020-04-01, 14:18
Medlem
Citat:
Om schemat stämmer så är nästa förhör om en kvart. Men de är för jävla slöa på att berätta vad som händer. De har noll koll. Totalt värdelösa. Och inser att jag inte kommer sitta vid liverapportering nästa eventuella rättegång vid ett Örebromord. Det är mer frustrerande än något annat jag varit med om i tidningsväg.
Det håller jag med dig om.
Jag tror jag struntar i att följa någon mer Örebrorättegång också som NA liverapporterar om.
Citera
2020-04-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jag är helt med dig här, har skrivit detta förut. Jag är övertygad om att han smugit runt i folks trädgårdar, iallafall där det bott snygga kvinnor och tjuvkikat på dessa i skydd av mörkret. Säkert sett en del, kanske fotat, hört dessa haft sex mm.. denna man är riktigt creepy. Och även om han nu inte skulle bli dömd, då kommer folk fly fältet när han är i närheten, folk i närområdet kommer nog inte våga sova så djupt iallafall, eller ha koll om någon rör sig utanför.
Ja - han har verkligen fått sig själv krängd ut och in. Inte lätt för honom heller att begripa nu att folk sett igenom hans stora förträfflighet. Hela han är avklädd in på bara kroppen ända in i hans svarta själ. Så - vad händer när han blir fri? Är han så grandios att han faktiskt återtar sitt hus, sina nattliga promenader och morsar på grannar? Fan tro´t.
Citera
2020-04-01, 14:19
Medlem
notknapparens avatar
J*immys vittnesmål kanske inte heller så mycket mer än man hade kunnat föreställa sig (genom L*enas egna berättelser till andra).

"– När hon pratade om sin relation med NN sade hon att han hade psykopatiska drag. Men hon utvecklade det inte mer."

"45-åringen tittar rakt fram hela tiden när vittnet berättar."

Det verkar som att L*ena och J inte hade planerat något inför framtiden och att l*ena var lite ledsen för att de inget hade planerat inför sommaren, men att de skulle titta på det. De hade bestämt en resa till Stockholm med en båttur med geocaching

Vad gäller relationen till SD trodde J att den var över.

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet

Inte så mycket skratt där från SD.
Citera
2020-04-01, 14:20
Medlem
Citat:
Vi får verkligen hoppas det. Men än är vi inte i mål tyvärr. Som jag skrivit innan är en indikation hur utfallet blir om han blir kvar i häkte i väntan på dom, eller blir frisläppt. Och det kommer ske nästa torsdag. Spänningen är oliiiiidlig.

Tror vi kan vara 100% säkra att gallret är det SD får rikta in sig på, skulle inte så vara fallet vill han komma ut tror du?, skulle vara livrädd om jag vore i hans brallor, tror du han går ut från Polishuset tar bussen hem och allt är som vanligt? han sätter på HD och tycker livet är toppen, inget är är omöjligt i denna värld men just detta tror jag inte händer, han får skaka galler, kanske JG kommer skaka i cellen bredvid,(för MENED) så kan de kanske trycka på varandra i röven också.
Citera
2020-04-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Tror vi kan vara 100% säkra att gallret är det SD får rikta in sig på, skulle inte så vara fallet vill han komma ut tror du?, skulle vara livrädd om jag vore i hans brallor, tror du han går ut från Polishuset tar bussen hem och allt är som vanligt? han sätter på HD och tycker livet är toppen, inget är är omöjligt i denna värld men just detta tror jag inte händer, han får skaka galler, kanske JG kommer skaka i cellen bredvid,(för MENED) så kan de kanske trycka på varandra i röven också.
Men jag såg inte att JG ljög nånstans i vittnesförhöret? Tvärtom så var han ganska brutal mot SD kan jag tycka. Åtminstone mer än vad jag förväntat mig. Han gjorde ju slut med SD där och då - he he, freudiansk felsägning "gjorde slut"....
Citera
2020-04-01, 14:25
Medlem
"Rätten har tagit paus fram tills nästa vittne ska höras klockan 14.30" skriver dom i liven. Men det innebär inte att reportrarna skall göra det?

Varför sitter journalisterna med händerna i kors nu i pausen, istället för att skriva i liven och berätta lite om dagen som varit? Lite reflektioner om SD, hans uppträdande, om vittnena och åhörarna? Detta är ett lågvattenmärke inom live-rapportering. Såna har vi haft nu i tio år, och många har varit riktiga höjdare (aftonbladets krimreportrar).

Nej Nerikes Allehanda - utbilda era reportrar i live-rapportering. Uruselt. Inte bra för deras rykte. Jag hade inte anställt dom på min tidning i alla fall.
Citera
2020-04-01, 14:27
Medlem
Citat:
Men jag såg inte att JG ljög nånstans i vittnesförhöret? Tvärtom så var han ganska brutal mot SD kan jag tycka. Åtminstone mer än vad jag förväntat mig. Han gjorde ju slut med SD där och då - he he, freudiansk felsägning "gjorde slut"....

JG o SD ljuger istortsätt hela tiden, de e så de lever, ljuger åt varandra, mot varandra, med varandra,helt uppenbart, att han var så skitnödig att han behövde barnvakt igår är ju också bara trams, näru in med dessa stjärtgossar bakom galler snarast
Citera
2020-04-01, 14:28
Medlem
Smhfs avatar
Nästa vittnen kvar efter pausen 14.30.

M*ts L*rsson
T*ommy T*heorén
Citera
2020-04-01, 14:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är tacksam för det inlägget och är direkt beredd att justera mycket i din riktning. SD är lite arrogant dum och i kortsyntaste laget, och det väger förstås in. Hans långa period av hot och kontroll har också föregått den där LW yttrar liknande skulle jag tro. Och det är säkert så att de försöker kontrollera varandra samtidigt, på olika områden, för att få till vad som passar dem själva.

Men det hindrar iofs inte att båda är totalt oansvariga i att framhärda alls och att närmast inget av det som LW framför på slutet har ngn verklighet över sig. Hon må ge igen men det gör ju bara saker värre. Jag kan inte se att det finns ngn som helst rimlighet i att alls argumentera för en fortsatt relation från hennes sida, på hennes villkor, med hot om avslöjande av det ena eller det andra. Inte heller är det hennes sak att argumentera kring HD:s värdighet, eller att kräva att bli värdigt behandlad av SD (vad är det liksom?), eller kalla SD:s relation till HD i nästa andetag som livegenskap, och beordra SD att lyda henne slaviskt istället. Och oavsett vad man tycker så finns det liksom ingen instans vad jag kan se dit LW kan vända sig med sina krav gentemot SD o HD, annat än SD själv. Vem som helst annan människa som inte är formellt anställd av en annan person skulle inte inlåta sig med, eller borde inte inlåta sig med, andra människor på det sättet. Det är patologiskt. Där och då. Det hon skriver är sjukt. Det må ligga utanför hennes kontroll. Det må vara SD:s fel. SD må vara den i grunden sjukare. Men jag kan inte se att lösningen ligger i att den ena har rätt. SD borde ha gått till advokat. LW borde ha upphört med all kontakt.

Eller?

Håller med dig fullt ut här.

Om jag lägger SD på hyllan nu, och inriktar mina tankar på L*ena så är det ju helt sjuka krav hon har.

Hon har tappat hela perspektivet. Det är som att hon inriktar hela sin själ att få komma in i den lilla, smala glipa som kan möjligen uppstå mellan alla RT.

Där finns dock inget att hämta. Och trots att hon vet det, så försöker hon ändå.

Det är väl det som hennes vänner försöker att förklara. Att hon blev en spillra av sig själv, men hon kunde inte ta sig ur det. Trots att hon såg.

Det finns inte den vanliga logiken i det.
Hon ville ju själv bli inlagd på psyket.

Han psykopatiska drag tillsammans med hennes starka övergivenhetsproblematik och behov av uppmärksamhet gjorde deras relation dömd att sluta i tragedi redan från början.

Synd att hon inte kunde ha fått leva lite till och kunna få till en fungerande relation med någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in